اخبار خودرو جهان
بازگشت هوندا به فرمول یک از سال 2026

توافق هوندا و آستون مارتین برای تامین پیشرانه فرمول یک

چهارشنبه - ۳ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
توافق همکاری هوندا با آستون مارتین تامین پیشرانه های فرمول یک 1

هوندا در سال 2018 پیشرانه های تیم فرمول 1 Toro Rosso که نام فعلی آن اشکودریا آلفا تائوری بوده را تامین می کرد و سپس در سال 2019 با تیم ردبول ریسینگ قرارداد تامین پیشرانه منعقد کرد. تیم ردبول در سال 2021 عنوان درایورز چمپیون را با رانندگی مکس ورستاپن کسب کرد و سپس هوندا به حضور خود در فرمول یک پایان است. البته در سال 2022 هوندا به پشتیبانی فنی به تیم ردبول ریسینگ ارائه کرد و به آنها کمک کرد تا عنوان قهرمانی رانندگان و سازندگان را کسب کنند.

به گزارش خودرونویس، قرار است که هوندا در سال 2026 به عنوان تامین کننده پیشرانه به مسابقات فرمول 1 بازگردد و پیشرانه های تیم فرمول یک آستون مارتین را تامین کند. ردبول ریسینگ هم اکنون در حال همکاری با فورد بوده و دیگر نیازی به هوندا ندارد.

 

جزییات توافق آستون مارتین و هوندا برای تامین موتورهای فرمول یک

آستون مارتین و هوندا به توافقی با یکدیگر دست یافته اند که از سال 2026 و زمانیکه بسیاری از قوانین تغییر می کند با هم همکاری کنند. در سال 2026 قرار است که خودروهای فرمول یک سه برابر بیشتر از الان از قدرت الکتریکی استفاده کنند و پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ آنها نیز کاملا با سوخت سینتیک فعالیت خواهد کرد. این پیشرانه هیبریدی انتظار می رود که قدرتی بالاتر از 1000 اسب بخار تولید کند و ممکن است که حتی صدای بیشتری هم داشته باشد.

در سال 2026 اجزای هیبریدی این پیشرانه که با عنوان MGU-K یا کینتیک موتور ژنراتور یونیت شناخته می شود حدود 470 اسب بخار یا به عبارتی نصب توان کلی موتور خودروهای فرمول یک را تولید می کند. هوندا اظهار کرده که از نکاتی که در حین توسعه پیشرانه برای تیم فرمول یک آستون مارتین آموخته قرار است که در خودروهای جاده ای خود شامل یک مدل کاملا برقی پرچمدار اسپرت استفاده کند. هوندا همچنین اظهار کرد که ابرخودرو NSX قرار است که در قالب یک مدل تمام برقی دوباره بازگردد.

جهت یادآوری بیان می کنیم که پیشتر پورشه قصد داشت با تیم ردبول قرارداد تامین پیشرانه های فرمول یک را امضا کند. اما این خودروساز آلمانی به دنبال قراردادی 50:50 بود که از سوی تیم فرمول یک ردبول رد شد. با وجود این شکست، پورشه همچنان قصد دارد که در سال 2026 بار دیگر به پرطرفدارترین مسابقات اتومبیلرانی دنیا بازگردد. آئودی هم به عنوان زیربرند دیگری از گروه خودروسازی فولکس واگن قصد دارد که با سائوبر Sauber در سال 2026 وارد مسابقات فرمول یک شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟