اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور دو لیتری 306 اسب بخاری

آئودی S3 در دو استایل سدان و هاچبک معرفی شد

چهارشنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
آئودی S3

 در اوایل ماه فوریه بود که آئودی پیش نمایش جذابی را از خودروهای اسپرت و عملکردی S3 ارائه داد. اما حال آئودی رسما نسل جدید S3 را در دو استایل سدان و هاچ بک رونمایی کرده است.

به گزارش خودرونویس، آئودی S3های رونمایی شده فعلا مطابق استانداردهای اروپا هستند و به نظر می رسد آئودی به زودی نسخه های قابل عرضه در بازار آمریکا و سایر کشورها را نیز معرفی کند. این سدان و هاچ بک عملکردی دارای طراحی خشن و تهاجمی تری نسبت به A3 سدان و هاچ بک بوده و به ورودی های هوای بزرگتر و چهار خروجی اگزوز که ماهیت مشترک تمام محصولات خانواده S آئودی بوده، مجهز شده اند.

آئودی S3 سدان

مشخصات فنی

قلب تپنده آئودی S3 سدان و هاچ بک، پیشرانه مطمئن و تست شده دو لیتری توربوشارژ این کمپانی آلمانی بوده که قادر به تولید 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده هفت سرعته S ترونیک اتوماتیک و به وسیله سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک کواترو، به هر چهار چرخ این دو خودرو منتقل می شود. جدا از استایل بدنه، آئودی S3 قادر است که طی 4.8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 250 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

استایل ظاهری

در مقایسه با مدل های معمولی آئودی A3، نسخه های S این خودرو 15 میلی متر فاصله کمتری با سطح زمین دارند و آئودی آنها را به صورت استاندارد به رینگ هایی 18 اینچی آلیاژی مجهز کرده است. البته مشتریان به صورت آپشنال امکان سفارش رینگ های 19 را نیز برای آئودی S3 دارند. همچنین آئودی S3 به صورت استاندارد به چراغ LED ماتریکس با 5 حالت نورپردازی مختلف مجهز شده است.

آئودی S3 اسپرتبک

مشتریان این امکان را دارند که برای S3 سدان و اسپرتبک سیستم تعلیق S اسپرت آئودی را سفارش دهند که با نصب آن امکان کنترل عملکرد دمپرها ایجاد می شود. بدین ترتیب راحتی سواری آئودی S3 در رانندگی معمولی افزایش یافته و همچنین پایداری و فرمانپذیری خودرو هنگام حرکت با سرعت های بالا و مانورها نیز بهبود می یابد.

نمای عقب آئودی S3 سدان

کابین

در خصوص کابین هم آئودی به روزرسانی های در S3 نسبت به مدل های استاندارد A3 اعمال کرده است. بارزترین تغییر اعمال شده در کابین S3 سدان و هاچ بک، نصب صندلی های اسپرت با تکیه گاه جانبی بدن و همچنین تودوزی با کیفیت کابین بوده که با استفاده از بازیافت قوطی های پلاستیکی توسط آئودی ایجاد شده است. مشابه شیفتر دنده کوچک S3 را پیشتر هنگام رونمایی آئودی A3 مشاهده کرده بودیم، ولی فرمان D شکل با دوخت چرمی صرفا ویژه S3 بوده و نمونه آن در A3 نصب نشده است.

داشبورد آئودی S3 سدان

آئودی S3 در اروپا به صورت استاندارد دارای یک نمایشگر 10.25 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان است؛ البته به صورت آپشنال امکان نصب یک نمایشگر 12.3 اینچی مجهزتر و مدرن تر نیز در پشت فرمان این خودرو وجود دارد. علاوه بر نمایشگر پشت فرمان، یک نمایشگر 10.1 اینچی برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی MMI این خودرو در میان داشبورد نصب شده که عملکرد به مراتب سریع تری نسبت به مدل های پیشین داشته و به قابلیت های آن افزوده شده است.

کابین آئودی S3 هاچبک

قیمت و زمان عرضه

آئودی قصد دارد که فروش S3 را در اروپا از همین ماه آغاز کند و تحویل آن به مشتری از ماه اکتبر آغاز خواهد شد. آئودی S3 هاچبک در آلمان برچسب قیمتی معادل 54 هزار و 250 دلار داشته، ولی نسخه سدان مقداری گرانتر بوده و قیمت پایه ای معادل 55 هزار و 300 دلار دارد. نسخه لوکس و مجهز Edition One این خودرو هم برای مدل هاچ بک با رنگ زرد Python و برای مدل سدان با رنگ قرمز تانگو به بازار عرضه شده و به صورت استاندارد به رینگ های 19 اینچی، تریم مشکی رنگ و تودوزی صندلی ها با چرم با کیفیت ناپا مزین شده است.

4.7 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟