اخبار خودرو ایران

کیا K5 وارداتی کوشا خودرو پلاک شد

سه شنبه - ۱ اسفند ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

کوشا خودرونماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات کیا در ایران، مجوز شماره گذاری و پلاک ملی K5 را دریافت کرد.

کوشا خودرونماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات کیا در ایران، مجوز شماره گذاری و پلاک ملی K5 را دریافت کرد.

به گزارش خودرونویس، این سدان جدید کیا قرار است تا بزودی با پلاک ملی به دست مشتریان برسد. گفته می شود که در مراحل بعدی سامانه وارداتی ها، کیا K5 مجددا عرضه خواهد شد همچنین به دنبال پلاک شدن K5 فردا اولین تحویل این خودروها نیز انجام خواهد شد.


کیا K5 2023 وارداتی کوشا خودرو با برادر خود یعنی هیوندای سوناتا پلتفرم و مشخصات مشترکی دارد. اما طراحی آن کاملا متفاوت است. کیا زبان طراحی جدید خود را در نسل پنجم K5 به نمایش گذاشته است. هرچند که سعی کرده به ترکیب زیبا و محبوب کیا اپتیما JF که فوق العاده در بازارهای جهانی محبوب بود دست نزد و به نوعی آن را به تکامل برساند. البته به تازگی نسخه 2025 فیس لیفت اپتیما هم رونمایی شده که تغییراتی در نمای جلو و عقب داشته، اما این نسخه مدل پیش از فیس لیفت است.

مشخصات فنی کیا K5 2023 وارداتی کوشا خودرو

کیا K5 2023 وارداتی کوشا خودرو قرار است که با یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی وارد ایران شود. این موتور قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 196 نیوتن متر گشتاور بوده و برای انتقال قدرت به چرخ های جلو به گیربکس اتوماتیک شش سرعته با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی متصل شده است. کیا اپتیما یا همان K5 یک سدان سایز متوسط بوده و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4905، 1865 و 1445 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2850 میلی متر است.

سیستم تعلیق در محور جلو از نوع مکفرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟