اخبار خودرو ایران
تنها شرکت سه ستاره ارائه دهنده خدمات پس از فروش

کسب رتبه یک خدمات پس از فروش توسط ایساکو برای اولین بار در کشور

دوشنبه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
رتبه یک خدمات پس از فروش ایران خودرو ایساکو

شرکت ایساکو عرضه کننده خدمات پس از فروش محصولات ایران خودرو پس از 13 سال ایستادن بر سکوی اول در بحث کیفیت ارائه خدمات پس از فروش به مشتری در میان رقبا، برای اولین بار موفق به کسب رتبه یک خدمات پس از فروش در ایران شده و تنها شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش با سه ستاره در ایران محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، بابک سلاجقه مدیرعامل ایساکو اظهار کرد که کسب رتبه 1 خدمات پس از فروش در کشور که توسط ایساکو برای اولین بار در صنعت خودرو اتفاق افتاده، اقدام بسیار دشوار و سختی بود، اما حفظ این جایگاه رتبه 1 از کسب آن دشوارتر است. مدیرعامل ایساکو اظهار کرد که این شرکت برای حفظ جایگاه رتبه یک (سه ستاره) برنامه های ویژه ای تدوین کرده است. لازم به ذکر است که تمامی شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور دارای دو یا یک ستاره هستند و ایساکو برای اولین بار در ایران توانست ضمن حفظ مقام اول برای 13 سال متوالی، عنوان رتبه 1 و سه ستاره که مربوط به کیفیت خدمات بوده را کسب کند.

بابک سلاجقه مدیرعامل ایساکو اظهار کرد که برنامه هایی برای توسعه رضایت مشتریان از خدمات ایساکو تدوین کرده ایم و مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هم از روند ارائه خدمات در نمایندگی های ایران خودرو طی هفته گذشته به صورت سر زده به چندین نمایندگی این شرکت مراجعه کرده تا از نزدیک روند ارائه خدمات در نمایندگی های ایران خودرو و مشکلات آن را بررسی کند.

مدیرعامل ایساکو از آمادگی تمامی نمایندگی های ایران خودرو و امداد خودرو ایران برای ارائه خدمات به زائرین در ایام اربعین خبر داد و اظهار کرد که گروه صنعتی ایران خودرو و ایساکو برای ارائه خدمات به 6 میلیون مسافر و 400 هزار خودرو در ایام اربعین برنامه ریزی کرده بود که طبق گزارش های منتشر شده 5 میلیون زائر با 300 هزار خودرو به مرزهای مختلف ایران با عرضه مراجعه کرده اند که این میزان از تخمین ایساکو کمتر بوده است. سلاجقه در ادامه اظهار کرد که به منظور ارائه خدمت رسانی به مسافرین اربعین تمامی نمایندگی های ایساکو به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمات هستند.

مدیرعامل ایساکو اظهار کرد که این شرکت طی 13 سال گذشته همواره مقام اول را در بین رقبا در زمینه ارائه خدمات پس از فروش کسب کرده است. اما نه ایساکو و نه هیچ یک از رقبای این شرکت تا به امروز موفق به کسب رتبه یک خدمات پس از فروش نشده بودند که ایساکو به تازگی موفق به کسب این عنوان هم شده است. تا پیش از کسب رتبه یک (سه ستاره)، ایسکو رتبه دو (دو ستاره) خدمات را داشت و حال برای اولین بار موفق به کسب این عنوان شده است.

بابک سلاجقه در خصوص تفاوت رتبه یک با مقام اول در زمینه خدمات پس از فروش اظهار کرد که شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو از منظرهای مختلفی شامل سیستم فالو آپ نمایندگی ها، سیستم تلفنی بیان نظرات و انتقادات مشتری و … ارزیابی می شوند که از این طریق امتیازات مختلفی را کسب می کنند. مدیرعامل ایساکو اظهار کرد که امسال گروه صنعتی ایران خودرو طی یک اقدام گروهی و هماهنگ بین ایران خودرو، ایساکو، شبکه تامین و …توانست شاخص های ارزیابی شده را به بهترین شکل ممکن و با بالاترین امتیاز پاس کند که نتیجه آن کسب رتبه یک ضمن حفظ مقام اول ارائه خدمات پس از فروش شد. شرکت ها برای کسب رتبه یک خدمات پس از فروش باید میانگین امتیازی فراتر از 85 داشته باشند و ایساکو برای اولین بار در این حوزه با کسب امتیاز 85.92 توانست رتبه یک این حوزه را به خود اختصاص دهد.

بابک سلاجقه اظهار کرد که ایساکو 651 نمایندگی در 277 هم شهر کشور دارد و هم اکنون 12500 فرصت شغلی ایجاد کرده است. اما سیاست کلی ایساکو توسعه نمایندگی ها به ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران است. وی اظهار کرد که طی بررسی های به عمل آمده نزدیک به 75 درصد نارضایتی های مردم ناشی از عدم تامین به موقع قطعات بوده است. ایساکو به منظور برطرف کردن عوامل نارضایتی مشتریان اقدام به شناسایی قطعات پرمصرف و انبار کردن آن در نمایندگی های شهرهای مختلف کرده و این قطعات را پیش از نیاز نمایندگی به شهرستان ها ارسال می کند. نتیجه این اقدام کاهش میزان نارضایتی مشتریان در زمینه تامین به موقع قطعات از 75 به 25 درصد شده است.

بابک سلاجقه مدیرعامل ایساکو در خصوص ادغام شبکه خدمات ایران خودرو و سایپا اظهار کرد: طی تصمیمی که مدیران ارشد ایران خودرو و سایپا برای ادغام نمایندگی های خدمات پس از فروش گرفته اند، باید زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح مهم فراهم شود. به همین جهت جلسه های متعددی با مدیران سایپا یدک برگزار شده تا مشکلات زیرساختی برطرف شود و امکان لینک شدن خدمات پس از فروش ایران خودرو ایساکو و سایپا یدک با یکدیگر فراهم شود. بابک سلاجقه اظهار کرد که طی یک ماه آینده قرار است که یک نمایندگی مشترک بین ایران خودرو و سایپا راه اندازی شود و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود و پس از برطرف شدن نقاط ضعف این طرح به سایر نمایندگی های گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا نیز تعمیم داده می شود.

مدیرعامل ایساکو در خصوص ادغام خدمات امداد خودرو ایران و سایپا هم اظهار کرد که هدف ما سهولت دسترسی مشتری به خدمات امدادی بوده و پس از ادغام شبکه های نمایندگی ها، قطعا به سراغ فراهم کردن زیرساخت های لازم برای جوین شدن شبکه خدمات گروه صنعتی ایران خودرو و سایپا خواهیم رفت.

ماشالله وردینی معاون خدمات پس از فروش ایران خودرو اظهار کرد که 70 نمایندگی ایساکو که بیشترین میزان مراجعه دوباره یا برگشت مشتری پس از تعمیر را داشتند شناسایی شده که به منظور رفع این مشکل اقدام به نوسازی دستگاه های آنها، آموزش پرسنل و بروزرسانی نرم افزارهای آنها کرده ایم. وی در ادامه بیان کرد که تمامی قطعات دارای ایراد کیفی از شبکه نمایندگی های گروه صنعتی ایران خودرو جمع آوری شده اند و در برخی از قطعات نیز اصلاح کیفی صورت گرفته است.

معاون خدمات پس از فروش ایساکو اظهار کرد که دوره های آموزشی مختلفی را برای تعمیرکاران و پرسنل نمایندگی های گروه صنعتی ایران خودرو برگزار کرده ایم که به موجب آنها کیفیت خدمات نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و توانسته ایم مشکلاتی که در گذشته در خدمات و ساختار نمایندگی های ایران خودرو بوده تا حد زیادی برطرف کنیم. وی در ادامه از افزایش مراجعه خودروهایی که گارانتی آنها به پایان رسیده به نمایندگی های ایران خودرو خبر داد و اظهار کرد که 85 درصد مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو امروزه پس از اتمام دوره گارانتی خودرو به نمایندگی های این شرکت برای دریافت خدمات مراجعه می کنند. وی در خصوص جذب 15 درصدی که به نمایندگی های ایساکو برای دریافت خدمات مراجعه نمی کنند هم بیان کرد که طرحی موسوم به طرح آشتی را گذاشته ایم. همچنین طرح جدید ایران خودرو در خصوص گارانتی موسوم به ارائه 6 ماه یا 10 هزار کیلومتر گارانتی برای تعمیر صورت گرفته روی خودرو موجب جذب حداکثری مشتریانی که گارانتی خودرو آن به پایان رسیده به نمایندگی های ایران خودرو شده است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟