چگونه در خرید و فروش خودرو موفق باشیم؟

دوشنبه - ۷ آذر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
خرید-خودرو

آیا شما هم به دنبال آگهی‌های استخدامی مانند استخدام پرشیا خودرو و سایپا هستید؟ اگرچه استخدام در شرکت‌های خودروسازی معتبر و شرکت‌های مطرح واردکننده خودرو در کشور می‌تواند حقوق و مزایای شغلی خوبی برای کارجویان داشته باشد، اما با فعالیت آزاد در بازار خودرو هم می‌توان درآمد بسیار خوبی کسب نمود. به شکلی که می‌توانید با خوداشتغالی یا حتی دلالی خودرو، سود سرشاری را نصیب خود نمایید.

به گزارش خودرونویس، آیا شما هم به دنبال آگهی‌های استخدامی مانند استخدام پرشیا خودرو و سایپا هستید؟ اگرچه استخدام در شرکت‌های خودروسازی معتبر و شرکت‌های مطرح واردکننده خودرو در کشور می‌تواند حقوق و مزایای شغلی خوبی برای کارجویان داشته باشد، اما با فعالیت آزاد در بازار خودرو هم می‌توان درآمد بسیار خوبی کسب نمود. به شکلی که می‌توانید با خوداشتغالی یا حتی دلالی خودرو، سود سرشاری را نصیب خود نمایید.

در حقیقت یکی از شغل‌های پردرآمد و پول‌ساز در کشور، شغل خرید و فروش خودرو است. خرید و فروش خودروی صفرکیلومتر، ماشین دست دوم یا کارکرده، جزء مشاغلی است که نیاز به اخذ مدرک دانشگاهی ندارد. برای کسب درآمد در این حرفه کافی است ضمن تقویت مهارت های لازم برای خرید و فروش خودرو، تسلط کافی به وضعیت بازار خودرو داشته باشید. در ادامه به ارائه توضیحات بیشتر در این رابطه می‌پردازیم.

قدرت چانه زنی خود را افزایش دهید

برای اینکه در خرید و فروش خودرو عملکرد موفقیت‌آمیزی از خود نشان بدهید، باید پیش از هر چیز یک فروشنده موفق باشید. مهم‌ترین مهارت یک فروشنده، در ارتباط با مهارت های ارتباطی او است. تفاوتی نمی‌کند که شما برای آگهی‌های استخدام پرشیا خودرو در تهران و در شغل کارشناس فروش، رزومه خود را ارسال می‌کنید یا قصد دلالی خودرو را دارید؛ درهرصورت باید فردی با روابط عمومی قوی باشید. یک خریدار یا فروشنده حرفه‌ای فردی است که از قدرت چانه زنی بسیار خوبی برخوردار است.

بااین‌حال داشتن قدرت چانه زنی، تنها به تقویت مهارت های ارتباطی مربوط نمی‌شود. برای اینکه بتوانید قدرت چانه زنی خود را برای خرید و فروش خودرو بالا ببرید، باید از آخرین قیمت های بازار خودرو مطلع باشید. در این صورت است که می‌توانید با یک قیمت گذاری منطقی و حساب‌شده، جایگاه خود را در خرید و فروش خودرو به‌طور دقیق مشخص کنید.

خودرو را با قیمت مناسب خریداری کنید

معمولا آسان‌ترین راه خرید خودرو، مراجعه به یک نمایشگاه اتومبیل در محل زندگی شما است. این در حالی است که یک نمایشگاه خودرو، اتومبیل‌های خود را با بالاترین قیمت ممکن به مشتریان خود می‌فروشد. درنتیجه برای پیدا کردن خودرو با قیمت مناسب، بهتر است ماشین موردنظر خود را از افراد معمولی خریداری کنید.

در برخی از شهرها، مکان‌های مشخصی برای خرید و فروش خودرو تعیین شده است. با مراجعه به این مکان‌ها، می‌توانید به شکل مستقیم با فروشندگان ماشین‌های دست دوم ملاقات کنید. در تهران پارکینگ‌های مشخصی برای خرید و فروش ماشین دست دوم وجود دارند که در ادامه، آدرس مراکز خرید و فروش خودرو کارکرده در تهران آورده شده است:

  • مرکز خرید و فروش خودرو چیتگر
  • خرید و فروش خودرو آیت‌الله سعیدی
  • مرکز خرید و فروش خودرو شهید دوران
  • خرید و فروش خودرو خاوران
  • مرکز خرید و فروش خودرو شهید رجایی
  • خرید و فروش خودرو عبدل‌آباد
  • مرکز خرید و فروش خودرو تکین

خوب است بدانید که از مراکز خرید و فروش خودرو تهران با عنوان‌های مراکز خرید و فروش خودرو دست دوم در تهران و مراکز خرید و فروش خودرو تهران جمعه‌بازار هم یاد می‌شود. از مزایای مراجعه به مراکز خرید و فروش خودرو، امکان ملاقات مستقیم شخص خریدار با فروشنده است. همچنین خدمات مرتبط با خرید و فروش ماشین دست دوم در این مراکز ارائه می‌شوند که از آن جمله، می‌توان به امور مربوط به تعویض پلاک، کارشناسی خودرو و تحریر قولنامه ماشین اشاره کرد.

از سایت‌های منتشرکننده آگهی خودرو استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های خرید خودرو با قیمت مناسب، مراجعه به سایت‌های منتشرکننده نیازمندی‌های خودرو و استفاده از مطالب این سایت‌ها است. این سایت‌ها معمولا در کنار انتشار آگهی‌های مختلف مانند آگهی استخدام پرشیا خودرو، آگهی‌هایی مانند آگهی فروش خودرو منتشر می‌کنند.

سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور جزء مهم‌ترین پلتفرم‌های منتشرکننده آگهی فروش خودرو در کشور هستند. به‌عنوان‌مثال در سایت شیپور می‌توانید مشخصات خودرو موردنظر خود را در شهر دلخواه خود جستجو کنید.

در این سایت گزینه‌هایی برای انتخاب برند و مدل ماشین دست دوم، نوع شاسی، شیوه پرداخت وجه و وضعیت بدنه خودرو وجود دارد. با مشاهده شماره تلفن فروشنده در این آگهی‌ها و انتخاب بهترین خودرو، می‌توانید با فروشنده تماس گرفته و برای مشاهده خودرو اقدام کنید.

فراموش نکنید که سود اصلی در هنگام خرید و فروش خودرو، در هنگام خرید ماشین اتفاق خواهد افتاد. هراندازه بتوانید ماشین دست دوم را با قیمت مناسب خریداری کنید، امکان فروش خودرو با قیمت بالاتر هم بیشتر خواهد بود. با رعایت این نکته می‌توانید به‌جای ارسال رزومه به آگهی‌هایی مانند آگهی استخدام پرشیا خودرو، در حوزه خرید و فروش ماشین دست دوم فعالیت کنید.

از منابع آنلاین برای قیمت گذاری استفاده کنید

قیمت واقعی خودرو به شکل روزانه توسط سایت‌های معتبر منتشر می‌شود. شما می‌توانید آخرین قیمت خودرو را در این منابع آنلاین مشاهده کرده و پیش بینی خود را از بازار خودرو انجام دهید. در این سایت‌ها می‌توانید با انتخاب مشخصات خودرو، قیمت واقعی را برحسب میلیون تومان مشاهده کنید.

از کارشناس خودرو استفاده کنید

نکته بسیار مهم در هنگام خرید خودروهای دست دوم این است که امکان خرید ماشین با اشکالات فنی زیاد وجود دارد. همچنین ممکن است قسمت‌هایی از بدنه خودرو دارای رنگ باشند که در این صورت، قیمت خودرو نسبت به قیمت ماشین دست دوم بدون رنگ از همان مدل، قیمتی کمتر خواهد بود.

اگر به‌تازگی قصد دارید به خرید و فروش ماشین دست دوم بپردازید و اطلاعات فنی کمی درباره خودرو دارید، بهتر است حتما از یک فرد متخصص و کارشناس خودرو برای بررسی خودرو و قیمت گذاری ماشین استفاده کنید.

قولنامه را به‌دقت مطالعه کنید

یکی از مواردی که باید برای خرید خودرو به آن توجه کنید، قولنامه است. حتما به موارد ذکرشده در قولنامه توجه کنید. همچنین مطمئن شوید که فروشنده ماشین دست دوم، صاحب خودرو باشد. توصیه می‌شود خودرو را از دلالان خودرو که در مراکز خرید و فروش خودرو فعالیت دارند، خریداری نکنید.

 به نکات فنی در هنگام خرید خودرو توجه کنید

طبیعتا در هنگام استخدام پرشیا خودرو، ایران‌خودرو یا سایپا، باید مهارت‌های مرتبط با شغل موردنظر را داشته باشید. این در حالی است که برای خرید خودرو، آشنایی با برخی از نکات فنی و مهارت های مکانیکی بسیار ضروری است. به همین دلیل در ادامه برخی از نکات بسیار مهم که باید برای خرید خودرو موردتوجه قرار گیرند، آورده شده است:

  • بهتر است خودرو را زمانی که خاموش و موتور آن سرد است، روشن کرده و موردبررسی قرار دهید.
  • در هنگام روشن شدن خودرو، به صداهای غیرعادی مانند صداهای بلند توجه کنید.
  • به مواردی مانند رنگ ‌روغن، سطح روغن و دود خروجی از اگزوز خودرو توجه کنید.
  • زمانی که خودرو در حالت توقف روشن است، زیر ماشین را بررسی کرده و از نبود روغن یا مایع رادیاتور در زیر خودرو مطمئن شوید.

جمع‌بندی

در سال‌های اخیر با افزایش قیمت خودرو، خرید و فروش خودروهای صفرکیلومتر و ماشین‌های دست دوم موردتوجه بیشتری قرار گرفته است. اگرچه با ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام پرشیا خودرو، ایران‌خودرو و سایپا، می‌توانید حقوق بسیار خوبی داشته باشید، اما کار در حوزه خرید و فروش خودرو می‌تواند سود سرشاری را نصیب شما نماید.

برای فعالیت در این حوزه کافی است با ترفندهای دلالان و قیمت واقعی خودرو آشنا باشید. همچنین برای کسب درآمد از طریق خرید و فروش خودرو، بهتر است قدرت چانه زنی خود را افزایش دهید. به‌علاوه برای جلوگیری از خرید خودروی مشکل‌دار، بهتر است ازنظر یک کارشناس خودرو استفاده کنید.

3 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟