اخبار خودرو ایران
فودی F16 با پیشرانه نیسان!

ماشین کارون زامیاد را بیشتر بشناسید

دوشنبه - ۲۲ آذر ۱۴۰۰
خواندن 2 دقیقه
ماشین کارون زامیاد فودی F16

شرکت زامیاد یکی از زیرمجموعه‌ های سایپاست که همه ما آنرا بخاطر تولید وانت نیسان (بخوانید نیسان آبی) به خوبی می‌شناسیم. زامیاد این روزها در حال تدارک تولید یک پیکاپ دو کابین به اصطلاح داخلی و ملی با نام کارون است. سایپا کارون پیکاپی دو دیفرانسیل است که البته این خودرو نمونه ریبج شده فودی F16 چین محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، شایان ذکر است که پیکاپ F16 محصول کمپانی فودی محصول جدیدی نبوده و در رده ای پایین تر از پیکاپی همچون فودی F22 (این پیکاپ در کشورمان با برند دایون و با نام کلوت توسط مکث موتور عرضه شده است) قرار می‌ گیرد و طراحی و تولید کارون بر پایه F16 جای شگفتی دارد.

کابین ماشین کارون زامیاد فودی F16

بر طبق شنیده ها دماغه پیکاپ کارون در بخش سپر و برخی تزئینات ظاهری با پادرا پلاس متفاوت خواهد بود. همچنین نسخه ای آفرودی از کارون نیز احتمالا با نام کارون پلاس به تولید می‌رسد.

ماشین کارون زامیاد فودی F16

در زیر کاپوت این پیکاپ هم مانند همیشه بر طبق قانون پایستگی نیسان وانت، پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر، نصب شده و یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی هم انتقال قدرت تولیدی را برعهده دارد.

ماشین کارون زامیاد فودی F16

نکته مثبت این پیکاپ را می‌ توان در دو دیفرانسیل بودن و قابلیت انتخاب حالات چهار چرخ سبک و سنگین برای آن دانست. احتمالا در بحث امکانات هم شاهد مواردی همچون شیشه بالابرهای برقی، ایموبلایزر، سیستم تهویه، آینه های برقی و موارد بسیار ساده ای از این دست باشیم.

4.2 از 9 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • کارگری از دیار زیر خط فقر | 31 مرداد 1401 - 9:30 ق.ظ

    سلام آیا ما کارگران می توانیم از این نوع خودرو بخریم ؟؟!!