هشدار پلیس راهور به خودرو‌های پلاک ناخوانا

دوشنبه - ۲۸ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
پلاک خودرو

رئیس پلیس راهور البرز گفت: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود پلاک بر روی وسایل نقلیه عواقب انتظامی و امنیتی در پی داشته و جرم محسوب خواهد شد.

به گزارش خودرونویس، سرهنگ غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهور البرز گفت: رانندگان وسایل نقلیه‌ای که پلاک آن‌ها قابل خواندن نیست بدانند که اقدام آن‌ها عنوان مجرمانه دارد و در صورت توقیف خودرو، فرد خاطی نیز به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

رئیس پلیس راهور البرز با اشاره به این که پلاک هویت وسیله نقلیه است، افزود: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی را در پی و جرم محسوب خواهد شد.

سرهنگ شرق گفت: ماموران پلیس راهور باحضور در معابر شهری با هرگونه پوشاندن پلاک، مخدوش کردن و تغییر در اعداد و ارقام پلاک برخورد جدی خواهند داشت.

او افزود: مخدوش کردن پلاک علاوه بر این که توقیف وسیله نقلیه و پرداخت بدهی هر ۲ پلاک را به دنبال داشته، صاحب وسیله نقلیه را هم روانه مراجع قضایی می‌کند.

رئیس پلیس راهور البرز گفت: طبق قانون علاوه بر خوانا بودن پلاک وسیله نقلیه نصب آن در محل منصوبه الزامی است و رانندگان بدانند هر گونه جعل، دستکاری و مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه عواقب انتظامی و قانونی در پی دارد.

جریمه مخدوش کردن پلاک چیست؟

رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور، ماسک، کاغذ و برچسب می کنند و قصد تردد در مناطق طرح ترافیک، طرح کاهش آلودگی هوا یا تردد در ساعات منع تردد شبانه را داشته باشند، برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون به مبلغ ۶۱ هزار و ۲۰۰تومان، برای ورود غیرمجاز به محدوده نیز جریمه خواهند شد و در کنار آن به دلیل ارتکاب جرم به مرجع قضایی نیز معرفی خواهند شد.

به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر در ارقام پلاک و مخدوشی آن جرم بوده ودر صورت مشاهده مامورین پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها جهت رسیدگی و برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟