کارشناس صنعت قطعه سازی مطرح کرد :

آزادسازی قیمت خودرو ریشه واسطه گری را می‌خشکاند

دوشنبه - ۸ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
قیمت گذاری خودرو

عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی در خصوص مزایای آزادسازی قیمت خودرو گفت: بزرگترین مزیت آزادسازی قیمت ها این است که ریشه واسطه گری و دلالی که در بازار خودرو است خشکانده می شود .

به گزارش خودرونویس، عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی در خصوص مزایای آزادسازی قیمت خودرو گفت: بزرگترین مزیت آزادسازی قیمت ها این است که ریشه واسطه گری و دلالی که در بازار خودرو است خشکانده می شود .

نادر فرخ گفت: متاسفانه در سال های اخیر شاهد رشد فزاینده دلالی و واسطه گری در بازار خودرو هستیم تنها راه قطع کردن دست دلالان از بازار خودرو آزادسازی قیمت خودرو است .

وی گفت: اگر خودروسازان به دلیل واقعی سازی قیمت ها بر اساس بهای تمام شده عمل کنند ، هم مسئله زیان خودروسازها حل می شود و هم تیراژ تولید بهبود پیدا می کند .

این کارشناس صنعت قطعه سازی افزود: شورای رقابت در صورتی که تمامی عوامل بهای تمام شده را در نظر گیرد قطعا به قیمت های متفاوتی خواهد رسید، اگر ملاحظاتی که وجود دارد را کنار بگذارند و واقعا بر اساس ساختار بهای تمام شده ای که وجود دارد قیمت گذاری کنند دیگر دلیلی برای زیان دهی خودروساز نمی ماند.

حاشیه امن خودروسازان با آزادسازی قیمت خودرو

فرخ افزود: زمانی خودروساز ما زیان ده می شود که محصولاتش را پایین تر از بهای تمام شده می فروشد بنابراین آزادسازی قیمت ها سبب می شود شرکت های خودروساز به مرور از زیان فاصله بگیرند.

وی در پایان گفت: بازار خودرو طی چندین سال اخیر به علت سوء مدیریت و تصمیمات غیرکارشناسانه نتوانسته به بهره وری مورد انتظار برسد بنابراین انتظار داریم در شرایط کنونی با تصمیمات عاقلانه ای نظیر آزادسازی قیمت خودرو، زمینه مناسب برای کاهش قیمت خودرو و هم چنین خروج خودروسازان از زیان را فراهم آورد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟