اخبار خودرو ایران

مانع‌تراشی استاندارد در واردات خودرو کذب است

سه شنبه - ۱۸ مهر ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
واردات خودرو

رییس سازمان استاندارد ایران گفت: مانع تراشی این سازمان در واردات خودرو دروغ محض بوده و قابل پیگیری است.

به گزارش خودرونویس، رییس سازمان استاندارد ایران گفت: مانع تراشی این سازمان در واردات خودرو دروغ محض بوده و قابل پیگیری است.

« مهدی اسلام‌پناه» در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی استاندارد اظهار داشت: این دروغ سبب می شود تا مردم نسبت به حاکمیت بی اعتماد شوند، در حالی که ما در صحنه حضور داریم و بازدید می کنیم و این تهمتی است که به ما می زنند.

وی افزود: در بعضی از موارد علت عدم ترخیص کالاها به خاطر عدم ارائه اظهارنامه توسط صاحبان کالاست که به دنبال افزایش قیمت هستند.

وی با پخش فیلمی از حضور کارشناسان استاندارد در انبارهای خودروسازان، با اشاره به انبار کردن خودروهای داخلی در پارکینگ ها گفت: معاونان ما سرزده در پارکینگ‌های خودروسازان حضور پیدا کردند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران بیان‌داشت: این سازمان استانداردهای لازم را به شرکت های خودروساز داده است؛ در این زمینه می‌توانید به عنوان خبرنگار وارد پارکینگ‌ها شوید و کدهای روی خودروها را بزنید.

اسلام‌پناه با اشاره به اینکه ما برای بررسی تاییدیه استاندارد واردات میلیون ها خودرو آماده هستیم، گفت: واردات خودرو وظیفه ما نیست، در مجموع حدود ۶ هزار خودرو وارد کشور شده است که نصف این تعداد اظهار شده است.

وی بیان‌داشت: اگر واردکنندگان گواهی تایید نوع را قبل از ثبت سفارش گرفته باشند، اجازه ترخیص آنها را در کمتر از ٢۴ ساعت صادر می‌کنیم.

این مقام مسوول اظهار داشت: مدیرعامل این شرکت ها خودشان اعلام کردند که تاییدیه استاندارد گرفته اند.

اسلام پناه از افزایش رشد شاخص های سازمان استاندارد خبر داد و گفت: رضایتمندی مردم از این سازمان نسبت به سایر دستگاه ها هفت درصد افزایش یافته که نشانگر رضایت مردم از خدمات است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟