اخبار خودرو ایران
محصول اختصاصی کرمان موتور را بشناسید

ماشین ایگل کرمان موتور در راه است + قیمت و زمان عرضه

شنبه - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

شرکت کرمان‌موتور در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران از محصولات جدید خود رونمایی کرد اما در این میان یک خودرو بیشتر از همه نیاز به توجه و بررسی دارد و آن هم محصول ایگل است.

شرکت کرمان‌موتور در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران از محصولات جدید خود رونمایی کرد اما در این میان یک خودرو بیشتر از همه نیاز به توجه و بررسی دارد و آن هم محصول ایگل است.

به گزارش خودرونویس، این خودرو که با رنگ آبی در این نمایشگاه به معرض عموم قرار گرفته در حقیقت نخستین محصول بومی شرکت کرمان موتور محسوب می‌شود. در ادامه قصد داریم به بررسی خودروی ایگل کرمان موتور بپردازیم. با خودرونویس همراه باشید.

عقاب یا روستایی در تهران

ایگل در حقیقت نام روستایی در شهرستان شمیران استان تهران است که کرمان‌موتور از این نام برای نخستین محصول خود استفاده کرده است. در کنار این مورد ایگل در زبان انگلیسی نیز به معنای عقاب است که می‌توان انتخاب این نام را از هر دو جنبه قابل توجه دانست.

فیس لیفت جک j۴

کرمان‌موتور در حقیقت یک فیس‌لیفت از جک j۴ محبوب است که روی پلتفرم ps۱ قرار دارد. کرمان‌موتور بیشترین تلاش خود را در بخش طراحی خارجی انجام داده تا بتواند این محصول را جذاب‌تر از قبل روانه بازار کند. هرچند که طراحی خارجی خودرو یک بحث سلیقه‌ای است اما در کل می‌توان گفت ایگل ظاهر زیباتری در بخش بیرونی نسبت به جک j۴‌ دارد و می‌تواند نظر قشر جوان را به خصوص به خود جلب کند. اما کرمان‌موتور در بخش طراحی داخلی تغییرات آنچنانی را روی این خودرو نداده است.

مشخصات فنی ایگل

ایگل از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان ۱۰۳ اسب بخار بهره می‌برد. این توان نیز از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلو منتقل می‌شود. تا اینجای کار می‌توان گفت استفاده از پیشرانه تنفس طبیعی یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود چرا که دردسرهای پیشرانه توربو را نخواهد داشت و خیال خریداران از این بابت راحت است. ناگفته نماند که ایگل با پیشرانه برقی نیز در آینده روانه بازار خواهد شد. این پیشرانه الکتریکی نیز ۱۶۰ اسب بخار توان دارد و توسط شرکت مپنا به تولید می‌رسد. شتاب صفر تا صد نسخه الکتریکی عدد ۸.۷ ثانیه اعلام شده است که نسبت به خودروهای بنزینی کاملا قابل قبول است.

امکانات رفاهی ایگل

سطح امکانات رفاهی خودروی ایگل در حد معمولی است و نمی‌توان انتظار عجیب و غریبی از آن داشت. از جمله آپشن‌های مهم این خودرو می‌توان به فرمان برقی، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث با ۶ اسپیکر، ۲ کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش فشار باد تایرها، سنسور عقب، مانیتور لمسی و کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

آنطور که به نظر می‌رسد هر دو نسخه برقی و بنزینی کی ام سی ایگل در سال ۱۴۰۳ روانه بازار خواهد شد و این دو خودرو به صورت رسمی در سبد محصولات کرمان موتور قرار می‌گیرند. طبق شنیده‌ها نرخ ایگل کرمان‌موتور نیز در حدود ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود هرچند که باید تا زمان عرضه این خودرو منتظر باشیم.

نتیجه گیری و سخن پایانی

کی ام سی ایگل را می‌توان یک رقیب جدی برای ۲ محصول لوکس سایپا و ایران خودرو یعنی شاهین و تارا دانست. با توجه به سابقه خوب کرمان‌موتور در تولید محصولات مونتاژی می‌توان گفت نگاه عموم مردم نسبت به محصولات این خودروساز در سطح خوبی قرار دارد و انتظار می‌رود که استقبال خوبی از ایگل شود. البته همه چیز به قیمت‌گذاری نهایی برای ایگل بازمی‌گردد. در صورت تعیین نرخ مناسب و حتی پایین‌تر از محصولات دو غول خودروسازی دولتی می‌توان انتظار فروش قابل توجه برای ایگل را داشت. ضمن این که جک J۴ نیز به واسط عرضه با گیربکس اتوماتیک از جمله خودروهای اقتصادی و کم دردسر بازار محسوب می‌شود و پیشینه خوبی را ایجاد کرده است.

برای بازکردن گالری، روی تصاویر کلیک کنید.
5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟