اخبار خودرو ایران

فعالیت آزمایشی یک اتوبوس برقی در کرج

دوشنبه - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج از آغاز فعالیت آزمایشی یک دستگاه اتوبوس برقی در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خودرونویس،محسن امیدوار حسینی با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی از شرکت ایران خودرو دیزل اظهار کرد: طبق تعهدات، این شرکت باید هفته اول آذرماه باید اتوبوس‌ها را به شهرداری کرج تحویل بدهد.

وی ادامه داد: فعلاً به صورت آزمایشی یک اتوبوس برقی در خط حصارک – میدان کرج در حال مسافرگیری است تا مشکلات و موانع احتمالی فعالیت این نوع اتوبوس‌ها احصاء شود.

وی توضیح داد: با رایزنی صورت گرفته با شرکت توزیع نیروی برق البرز، به زودی اقدامات لازم برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ این اتوبوس‌ها صورت می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: طبق مکان یابی‌های صورت گرفته، دو یا سه ایستگاه شارژ در مسیر حصارک تا میدان کرج ایجاد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق قرارداد، احداث و راه اندازی ایستگاه‌ها به عهده شرکت ایران خودرو دیزل است.

امیدوارحسینی ابراز کرد: اتوبوس‌های خریداری شده ظرفیت شارژ بالایی دارند و پس از هر بار شارژ می‌توانند حدود یک و نیم روز در خط فعالیت داشته باشند.

رییس سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری کرج گفت: بنا شده همه این اتوبوس‌ها در پرترددترین خط شهر یعنی حصارک به میدان کرج فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به میزان اعتبار تخصیص یافته برای خرید این اتوبوسها اضافه کرد: برای خرید این اتوبوس‌ها حدود دو هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری کرج پرداخت خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟