اخبار خودرو ایران
خودرونویس گزارش می‌دهد؛

صفر تا صد بمب خبری بنزینی / خداحافظی با کارت سوخت آزاد؟

چهارشنبه - ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
خواندن 3 دقیقه

امروز وزیر نفت خبر مهمی را درباه استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاه ها اعلام کرد. این خبر واکنش‌های زیادی را هم در پی داشت. برای بررسی بیشتر جزئیات این ماجرا با خودرونویس همراه باشید.

امروز وزیر نفت خبر مهمی را درباه استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاه ها اعلام کرد. این خبر واکنش‌های زیادی را هم در پی داشت. برای بررسی بیشتر جزئیات این ماجرا با خودرونویس همراه باشید.

به گزارش خودرونویس،جواد اوجی وزیر نفت اعلام کرد: در قانون و بودجه ۱۴۰۳، قانون گذار وزارت نفت را مکلف کرده که در سال ۱۴۰۳ باید ۹۵ درصد عملیات سوخت گیری توسط کارت سوخت شخصی انجام شود.

به همکاران گفته‌ایم یک هفته تا ۱۰ روز این موضوع اطلاع‌رسانی شود و هر هموطنی با کارت سوخت شخصی خود عملیات سوخت‌گیری را انجام دهد. نزدیک یک سال است ما در زمینه صدور کارت سوخت خودرو اطلاع‌رسانی کردیم و از یک ماه زمان به کمتر از دو تا یک هفته این میزان را کاهش دادیم.

هزینه صدور کارت سوخت خودرو

اما هزینه صدور کارت سوخت و مدت زمان آن چقدر است؟

طبق آخرین اطلاعات هزینه صدور کارت سوخت ۱۰۰ هزار تومان است و به گفته وزیر مدت زمان آن به کمتر از دو هفته رسیده است. با تمام این وجود به نظر می‌رسد که اقدام درباره اجباری کردن استفاده از کارت سوخت شخصی باعث درآمدزایی برای شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی هم می‌شود. چرا که همه باید اقدام به دریافت کارت سوخت با هزینه ۱۰۰ هزار تومانی کنند.

ایجاد بازار سیاه خرید و فروش کارت سوخت

دریافت بنزین با کارت سوخت شخصی باعث ایجاد یک بازار سیاه عجیب هم شده است. اگر سری به فضای مجازی بزنید با تبلیغات مختلف فروش کارت سوخت مواجه می‌شوید. قیمت این کارت سوخت‌ها از حدود ۱ میلیون تومان شروع و تا ۵ میلیون تومان هم می‌رسد. به نوعی اقدام جدید وزارت نفت بازاری جدید را ایجاد خواهد کرد.

کارت سوخت آزاد جمع نمی‌شود

بعد از اعلام وزیر نفت مبنی بر سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی از ۱۰ روز آینده، این گمانه‌زنی در برخی رسانه‌ها مطرح شد که کارت آزاد دیگر در جایگاه‌ها موجود نخواهد بود و حتی برخی خبرها از خرید و فروش کارت سوخت شخصی در فضای مجازی حکایت داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: کارت اضطراری در جایگاه‌ها همچنان وجود خواهد داشت و لزوم استفاده حداکثری از کارت سوخت شخصی به معنای جمع‌آوری کامل کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها نیست.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟