آمادگی آذربایجان برای تولید مشترک قطعات خودرو با ایران

دوشنبه - ۱ آذر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
صادرات قطعه

معاون نخست وزیر آذربایجان از آمادگی این کشور برای همکاری با ایران در زمینه تولید مشترک قطعات خودرو خبر داد.

به گزارش خودرونویس،شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر آذربایجان در جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان که به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: وزیر راه و شهرسازی ایران به صادرات و تولید مشترک خودرو در آذربایجان اشاره کرد، اما من می‌گویم در زمینه تولید قطعات خودرو هم می‌توانیم با ایران همکاری کنیم. همچنین واردات ماشین آلات کشاورزی از ایران نیز می‌تواند مورد مذاکره واقع شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، کل حوزه‌های اقتصادی را پوشش می‌دهد، افزود: اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی دو کشور بسیار زیاد است و امیدواریم همکاری‌ها توسعه یابد. ظرفیت‌های همکاری زیادی دو کشور دارند و در زمینه افزایش روابط تجاری می‌توانیم مذاکره داشته باشیم. در حوزه نیرو و انرژی هم پروژه‌های متعددی داریم که در حال انجام است.

افزایش صادرات محصولات خودرویی به کشور آذربایجان

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران مشترکات بسیار زیادی با کشور آذربایجان دارد، گفت: ما خودرو به کشور آذربایجان در قالب سی کی دی صادر خواهیم کرد و در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه را صادر کردیم که امسال به ۱۴۰۰ دستگاه افزایش خواهیم داد. بر این اساس محصولات خود را به کشور آذربایجان صادر خواهیم کرد و از طریق آذربایجان این محصولات را به سایر کشور‌ها افزایش خواهیم داد.

قاسمی گفت: مشکلاتی در بخش حمل و نقل و عوارض داریم که در حال حاضر مذاکراتی در این خصوص دیده شده چرا که پیش از این تردد‌ها روان و ساده بود و ما امیدواریم با مذاکراتی که انجام خواهیم داد از این پس هم بتوانیم این تردد‌ها را روان‌تر کنیم.

او اظهار کرد: در گذشته روابط فی‌ما بین ایران و آذربایجان بسیار مناسب بوده که آن را ادامه خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سعی خواهیم کرد تردد ناوگان جاده‌ای در کشور را افزایش دهیم و در این خصوص هم موافقتنامه‌ای امضا شده و تأمین کریدور دریایی سیاه به خلیج فارس را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

4 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟