اخبار خودرو ایران
مدیرعامل بهتام از راه اندازی اتوسرویس های این شرکت خبر داد

روغن موتورهای تقلبی بلای جان و سرمایه مردم

یکشنبه - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
خواندن 5 دقیقه
روغن موتورهای تقبلی قیمت دستوری روغن نبود ارز نیمایی بهتام روانکار

مهدی رفیعی مدیرعامل شرکت بهتام روانکار در گفتگو با پایگاه خبری خودرونویس در خصوص وضعیت کلی صنعت روان سازها و روغن موتور گفت: بازار روانکارها متاثر از شرایط اقتصادی که حاکم بر کشور است فراز و نشیب های خاص خود را دارد بخصوص طی دوسال اخیر که از حالت ثبات خود نیز فاصله گرفته است. ضمن اینکه در سالهای اخیر رشد تولیدکنندگان زیر پله ای روغن موجب افزایش روغن موتورهای تقلبی در بازار شده که این موضوع موجب خسارات زیادی به مشتریان شده است.

مهدی رفیعی مدیرعامل شرکت بهتام روانکار در گفتگو با پایگاه خبری خودرونویس در خصوص وضعیت کلی صنعت روان سازها و روغن موتور گفت: بازار روانکارها متاثر از شرایط اقتصادی که حاکم بر کشور است فراز و نشیب های خاص خود را دارد بخصوص طی دوسال اخیر که از حالت ثبات خود نیز فاصله گرفته است. ضمن اینکه در سالهای اخیر رشد تولیدکنندگان زیر پله ای روغن موجب افزایش روغن موتورهای تقلبی در بازار شده که این موضوع موجب خسارات زیادی به مشتریان شده است.

به گزارش خودرونویس، رفیعی گفت: مشکلات ارزی و مشکلات اقتصادی سبب شد شرکت های تامین کننده و تولیدکننده روغن موتور شرایط مطلوبی نداشته باشند و نسبت به قبل فعالیت های خود را با دشواری بیشتری ادامه دهند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات تاکید دولت بر قیمت گذاری های دستوری است که نه تنها به تثبیت قیمت کالاها کمکی نکرده بلکه خود به عاملی برای جهش تقاضا و التهاب بیشتر بازار تبدیل شده است .

 

ویدیوی مصاحبه با مدیرعامل شرکت به تام روانکار

 

 

 

عدم تخصیص ارز نیمایی به تولیدکنندگان روغن موتور و روانکارها

مدیرعامل بهتام روانکار در ادامه گفت به تازگی دولت در تامین و خوراک، بیس ما را از گروه ارزی نیمایی به تالار دوم تبدیل کرده که این موضوع  صد در صد در قیمت تمام شده محصولات ما اثر مستقیم خواهد گذاشت ضمن این که شاهد افزایش 42 درصدی قیمت لوبکات که خوراک اصلی پالایشگاه داران است هستیم که این افزایش قیمت برای شرکت هایی مانند ما که بریدینگ هستند و بخش اعظم تامین خوراک آن ها از طریق بورس و پالایشگاه داران انجام خواهد شد اثرگذار خواهد بود .

وی در خصوص تامین ارز شرکت های تولید کننده روانکار گفت: تخصیص ارز از بانک مرکزی بعضا با تاخیر صورت می گیرد و این تاحیرها در ثبت سفارش و تخصیص ارز سبب می شود که مشکل تامین و تعهدات ما به بازار و مشتری با تاخیر مواجه شود. این تاخیر به همراه افزایش نرخ طبیعتا آثار زیان باری دارد و شاهد این هستیم بیشتر شرکت های بریدینگ یا از چرخه تولید خارج می شوند یا افزایش قیمت های غیر متعارفی دارند که دولت نیز متاسفانه علی رغم اشراف کامل از این موضوع  به راحتی عبور می کند .

مهدی رفیعی مدیرعامل بهتام گفت: قیمت فروش محصولات فعلی شرکت بهتام بر اساس آخرین قیمت خرداد سال 1401 است و هنوز افزایش قیمتی نداشته ایم به نظرم هیچ مجموعه ای نمی تواند در بازار فعلی از خرداد 1401 تا امروز با توجه به نوسانات شدید در بازار دوام بیاورد. ما بخصوص با مشکلاتی که در 2 ماه انتهایی سال قبل در بحث نرخ های ارز داشتیم ملزومات ما و خوراک ما چیزی در حدود 180 درصد افزایش قیمت در یک بازه زمانی داشت با توجه به این مسائل دولت به ما اجازه افزایش قیمت نمی دهد.

وی در خصوص بسته پیشنهادی که تولیدکنندگان به دولت داده اند گفت: اخیرا با افزایش قیمت لوبکات که خوراک اصلی شرکت های پالایشگاهی است ، یک بسته و پیشنهاد افزایش نرخی از سویی تولیدکنندگان بزرگ به دولت داده شده که باید دید این درصد به تصویب دولت می رسد یا خیر.

وی در خصوص عمده نگرانی خود از وضعیت موجود گفت: ما از دولت تقاضا داریم با توجه به شرایط موجود این اختیار را به تولیدکنندگان بدهند که با عرضه و تقاضا در بازار بتوانند محصول خود را به بازار عرضه کنند. اگر این اتفاق بیوفتد ما در برخی محصولات خود ممکن است کاهش قیمت را نیز حتی داشته باشیم اما اگر این رخ ندهد ما با یک وضعیت دستوری به کار خود ادامه می دهیم و  تولیدکننده در جایی که در محصولی زیان ببیند قطعا کاهش تولید خواهد داد و امکان عرضه آن محصول را ندارد و کاهش و کمبود زمینه ورود محصولات فیک و تقلبی را فراهم می کند و این پیامد خوبی برای بازار ندارد و مردم را نیز دچار مشکل خواهد کرد .

وی بیان کرد: ما تامین کننده بخشی از نیازهای خودروسازان نیز در زمینه روانکارها هستیم، 25 درصد محصولات ما در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد که این عدد قابل توجهی است. اگر این افزایش قیمت ها صورت نگیرد طبیعتا کم لطفی به بخشی از تولید که شامل ما تولیدکنندگان روانکارها است می شود.

وی در خصوص معضل رشد تولیدکنندهای زیرپله ای گفت: پیگیر این موضع در مراجع ذی ربط بارها بوده و هستیم اما متاسفانه سیستم های نظارتی با توجه به درخواست های مکرر ما تربیت اثر نمی دهند. انتظار می رود این کارگاه های زیرپله ای که رشد زیادی هم طی یک و دوسال اخیر داشته اند برخورد جدی شود بعضا شاهد برخورد مطقعی بوده ایم که این سبب نشده این موضوع ریشه ای حل شود .

 

راه اندازی اتوسرویس های بهتام در استان های مختلف

وی از تاسیس اتوسرویس های مجاز توسط بهتام در استان های مختلف خبر داد و گفت: ما در هر استانی یک مجموعه اتوسرویس معتبری که خود ما به آن نمایندگی داده و با مشارکت شرکت بهران، با نرخ مصوب و با رعایت مشتری مداری را راه اندازی می کنیم و به مردم این اطمینان را می دهیم که خودرو خود را با اطمینان به دست اتوسرویس بسپارند.

 

نحوه تشخیص اصالت روغن موتور بهتام

وی همچنین در خصوص تشخیص اصالت محصولات بهتام توسط مشتری گفت:  سایت شرکت ما یک سایت کامل است که مردم با مراجعه به آن می توانند اطلاعات کافی و مفید را به دست بیاورند. همچنین فروشگاهی در مجاورت کارخانه وجود دارد که مصرف کننده می تواند حضوری به آن مراجعه کند و باقیمت مصرف کننده کالای خود را تهیه کند. ضمن این که ما در تمام ظروف خود شاهد درج کد رهگیری هستیم و مصرف کننده می تواند اصالت محصول را احراز و سپس خرید کند.

 

تفاوت کیفیت روغن موتور تقلبی و اصلی

وی در خصوص روغن های تقلبی در بازار و همچنین اصالت روغن های اصل گفت:روغن های اصل دارای کیفیت بالایی هستند، مواد اولیه ما در آزمایشگاهای مختلف مورد بررسی قرار می گیرد باید هر نوع خوراک و هر نوع بیس روغن پایه و مواد اولیه را تست کنیم بدون تست و آزمایش سختگیرانه شرکت ما و شرکت های مشابه به هیچ عنوان هیچ محصولی تولید نمی کند.  اما در روغن های  تقلبی مشاهده می کنیم که روغن پایه ای که مصرف می شود حتی از روغن تصفیه دوم سطح آن پایین تر است و هیچ استانداردی را رعایت نمی کنند.

 

سطح کیفی بالای روغن موتورهای بهتام

وی در خصوص استفاده محصولات بهتام در خودروهای وارداتی گفت: ما در حال حاضر از سطح کیفی SL  تا سطح کیفی SM+ که بالاترین سطح کیفی است در شرکت  محصول تولید می کنیم خودروهایی که از این خدمات می توانند بهره مند شوند شامل خودروهای لکسوس و بنز هیوندای کیا و ….هستند. برنامه ما این است که به عنوان اولین شرکت بحث سطح کیفی SP را در ایران تولید کنیم شایان ذکر است شرکت بهران در یک مقطع زمانی این سطح کیفی را تولید کرد، در حال حاضر مشغول انجام مکاتبات هستیم.

وی در خصوص محصولات تولیدی شرکت بهتام گفت: در سال قبل مجموعه ما  55 نوع محصول تولید کرد همچنین محصولات جدیدی را به بازار عرضه کرد. حدود 33 نوع محصول  را در بخش گیریس توانستیم تولید کنیم و حدود 170 نوع کد محصول داریم .

مهدی رفیعی مدیرعامل بهتام در خصوص صادرات محصولات این شرکت گفت: ما از سال 1400 در بخش صادرات فعالیت خود را آغاز کرده ایم و به کشور عراق و ارمنستان محصول صادر کرده ایم. در حال حاضر با کشورهای عمان و روسیه در حال مذاکره هستیم و تقاضا برای صادرات محصولات ما بسیار است بخصوص از سمت کشورهای آفریقایی که در حال بررسی آن ها هستیم. بخش QS و R&D ما یکی از بهترین های این صنعت هستند که خوشبختانه کیفیت محصول ما و رضایت مشتری ها از ما گویای موفقیت این مجموعه است.

 

 

4.8 از 11 رای

دیدگاه شما چیست؟