جدیدترین قیمت پراید در بازار خودرو

شنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
پراید

پراید در ابتدا به عنوان یکی از محصولات کیا وارد ایران شد و کم کم به عضوی جدانشدنی از بازار خودرویی کشور تبدیل شد. محبوبیت زیاد پراید در بدو ورود به دلیل ابعاد کوچک، مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری کم بود. از این رو تعداد بسیار زیادی از آن فروش رفت و به خوبی توانست جای پیکان را پر کند.

به گزارش خودرونویس، پراید به سرعت به پرفروش‌ترین خودروی بازار کشور تبدیل شد و استقبال زیاد از آن باعث شده تا سایپا کمترین میزان تغییر را در این خودرو طی این سه دهه انجام دهد. بارزترین تغییراتی که سایپا طی این مدت طولانی در پراید اعمال کرده به تغییر دیزاین چراغ‌های جلو و عقب، تغییر داشبورد، رودری‌ها و صندلی محدود می‌شود که برای خودرویی که نزدیک به 30 سال در بازار عرضه می‌شود به کار بردن واژه تغییر برای این به‌روزرسانی‌های پیش پا افتاده واقعا کراهت دارد! البته سایپا در ادامه لچکی ستون C خودرو را در راستای افزودن سطح ایمنی پراید حذف کرد! همچنین در اقدامی بی سابقه زه درب‌ها نیز از این خودرو حذف شد!

نسخه‌های مختلف پراید

پراید در ابتدا دارای سه استایل سدان، هاچ‌بک و استیشن بود. اما سایپا تولید دو نسخه پرفروش‌تر یعنی سدان و هاچ‌بک را ادامه داد. بعدها سایپا نسخه فست بکی به نام 141 را نیز برای پراید توسعه داد که بی کیفیت‌ترین خودروی ساخت داخل لقب گرفت. همچنین سایپا فیس لیفتی ساده از نسخه سدان این خودرو را نیز با نام 132 طراحی کرد که آن را هم در کنار نسخه استاندارد(131) به فروش رساند.

سایپا که کاملا از فروش پراید راضی بود، تصمیم گرفت وانت این خودرو را نیز تولید کند تا جمع مدل‌های مختلف این خودرو تکمیل شود. وانت پراید با هدف حمل بارهای سبک و کم حجم تولید شد و تعلیق عقب آن نسبت به نسخه سواری این خودرو تغییر کرده تا بتواند بارهایی نهایتا تا وزن 350 کیلوگرم را حمل کند.

قیمت جدید پراید امروز شنبه ۲۴ آبان ۹۹

نام خودرو قیمت اعلام شده توسط سایپا (تومان) قیمت خودرو در بازار آزاد (تومان)
پراید X111 140.000.000
پراید X131 121.000.000
پراید X132 123.000.000

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟