اخبار خودرو ایران

تفاوت لوازم یدکی هایما و لوازم استوک هایما چیست؟

شنبه - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

امروزه با رونق یافتن بازار واردات خودروهای چینی نیاز به تامین قطعات یدکی خودروهایی نظیر هایما نیز افزایش یافته است. با توجه به وارداتی بودن قطعات معمولا قیمت این اقلام ثابت نبوده و همراه با نوسانات ارز، افزایش می‌یابند. به همین دلیل بسیاری از دارندگان خودروهای خارجی به خرید لوازم یدکی استوک روی می‌آورند و این قطعات را با قیمتی پایین‌تر خریداری می‌کنند.

به گزارش خودرونویس،امروزه با رونق یافتن بازار واردات خودروهای چینی نیاز به تامین قطعات یدکی خودروهایی نظیر هایما نیز افزایش یافته است. با توجه به وارداتی بودن قطعات معمولا قیمت این اقلام ثابت نبوده و همراه با نوسانات ارز، افزایش می‌یابند. به همین دلیل بسیاری از دارندگان خودروهای خارجی به خرید لوازم یدکی استوک روی می‌آورند و این قطعات را با قیمتی پایین‌تر خریداری می‌کنند. حال می‌خواهیم بدانیم لوازم یدکی استوک و اصل هایما چه تفاوتی با هم دارند و استفاده از این قطعات و لوازم یدکی فروشگاه برادران پارت چه مزایا و معایبی برای خودرو به همراه دارد؟

منظور از لوازم یدکی استوک هایما چیست؟ 

قطعات استوک به آن دسته از قطعاتی گفته می‌شود که از خودروهای دیگر که دیگر کار نمی‌کنند و یا خراب شده‌اند برداشته شده است. این قطعات از لوازم نو ارزان‌تر هستند و به همین دلیل فروش بیشتری دارند. اما نکته مهم اینجاست که درست این قطعات اصل هستند اما نو نبوده و امکان دارد آسیب دیده باشند. بنابراین در زمان خرید باید به تمام اجزای قطعه و سالم بودن آن توجه کرد و اطمینان حاصل کرد که قطعه برای خودرو مناسب است.

برای خرید لوازم یدکی استوک هایما می‌توانید به صورت حضوری به نمایندگی‌های موجود در سطح شهر مراجعه کنید و یا از طریق سایت‌هایی که این قطعات را به فروش می‌رسانند، قطعه مورد نظرتان را خریداری کنید. در زمان خرید لوازم یدکی هایما به چند نکته مهم بایستی توجه داشته باشید:

  • قطعه ترک یا زنگ زدگی نداشته باشد و بدنه قطعه سالم و بدون جوش و رنگ باشد
  • قطعات اصل و شرکتی باشد و از کیفیت مناسبی برخوردار باشد
  • قیمت قطعه مقرون به صرفه بوده و از قطعه اصل و نو کمتر باشد
  • از فروشگاه معتبر خرید کنید تا از شرایط گارانتی قطعه بهره مند شوید
  • مطمئن شوید که قطعه به درستی بر روی خودرو نصب می‌شود و با شماره شاسی خودرو همخوانی دارد

استفاده از قطعات استوک هایما راهی مقرون به صرفه به نظر می‌رسد، در صورتی که نکات ذکر شده را رعایت کنید و از فروشگاه‌های مجاز و معتبر خریداری کنید که خدمات پس از فروش ارائه دهد و مسئولیت معیوب بودن و خراب بودن قطعات را بر عهده بگیرد. از مهمترین لوازم یدکی هایما S7 استوک که در بازار یافت می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطعات بدنه هایما
  • قطعات موتوری هایما
  • قطعات گیربکس هایما
  • قطعات سیستم ترمز هایما
  • قطعات برقی هایما

مزایای استفاده از لوازم یدکی استوک 

یکی از مهمترین مزایای استفاده کردن از لوازم یدکی استوک در مقایسه با لوازم اورجینال و نو قیمت آن است. قیمت لوازم استوک معمولا پایین‌تر از لوازم نو است و برای افرادی که توان مالی محدودی دارند روش مناسبی برای تعمیر و تعویض قطعات محسوب می‌شود. از دیگر مزایای خرید قطعات استوک می‌توان به چند مورد دیگر نیز اشاره کرد:

  • قطعات استوک بیشتر از قطعات نو در دسترس هستند و در بازار لوازم یدکی به وفور یافت می‌شوند.
  • این قطعات در صورتی که اصل و تعویض نشده باشند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و  در مقایسه با قطعات تقلبی دوام و مقاومت بیشتری دارند.
  • در صورتی که قطعات سالم و تمیز باشند قابل استفاده باشند بهتر است به جای دور ریختن آنها و تولید زباله‌های برگشت ناپذیر از آنها استفاده بهینه کرد.

معایب استفاده از قطعات استوک 

بسیاری از قطعات استوک که در بازار خرید و فروش می‌شوند ضمانت نداشته و ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشند. این قطعات استفاده شده هستند و از روی خودروهایی که از کار افتاده‌اند برداشته می‌شوند. بنابراین احتمال این که قطعه خراب باشد و یا کارایی اولیه را نداشته باشد بالا خواهد بود. این مسئله ممکن است به خودروی شما آسیب برساند و عملکرد سایر قطعات را نیز مختل کند. تنها در صورتی توصیه می‌کنیم از قطعات استوک استفاده کنید که لوازم نو و اورجینال در دسترس نباشند و قطعه نیاز به تعویض داشته باشد.

لوازم یدکی اورجینال هایما 

این قطعات نو هستند و مستقیما از کشور سازنده وارد می‌شوند. کیفیت این قطعات تضمین شده است و اگر به دنبال این هستید که از قطعه‌ای باکیفیت و مطمئن استفاده کنید، این قطعات توصیه می‌شوند. در زمان خرید قطعات اصل بایستی به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • قطعه بایستی در بسته بندی مناسب و همراه با لیبل ارائه شود.
  • بر روی بسته یا قطعه شماره سریال شرکت سازنده درج شده است
  • قطعه همراه با ضمانت به فروش می‌رسد
  • قطعات از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند.
  • قیمت این قطعات در مقایسه با قطعات استوک کمی بیشتر است

مزایای خرید قطعات و لوازم یدکی هایما 

در بخش قبل درباره لوازم یدکی استوک و مزایای استفاده از این قطعات صحبت کردیم. حال می‌خواهیم دلیل اهمیت استفاده از قطعات اصل و نو و مزایای خرید آن را برشماریم:

  • قطعات اصل به دلیل کیفیت بالا و نو بودن از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند و  در بهبود عملکرد خودرو نقش بسیار موثری دارند. در صورتی که قطعات استوک ممکن است برای خودروی شما هزینه‌های اضافی ایجاد کنند.
  • ضمانت قطعات این اطمینان را به شما می‌دهد که در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید و قطعه معیوب را با قطعه‌ای سالم تعویض نمایید.
  • قطعات اصل موجب می‌شوند تا هزینه تعمیر و نگهداری خودرو کاهش یابد و ارزش خودرو حفظ شود.
  • این قطعات به دلیل سلامت فیزیکی به راحتی بر روی خودرو نصب می‌شوند و تعمیرات جانبی نیاز ندارند.

شاید قیمت قطعات اصل کمی بیشتر از قیمت قطعات استوک باشد اما با استفاده از این قطعات تا مدت زمان زیادی از عملکرد قطعه آسوده خاطر خواهید بود و به دلیل عملکرد مناسب قطعه، هیچ آسیبی به خودرو و سایر قطعات مرتبط با آن وارد نخواهد شد. بنابراین خرید قطعه اصل و باکیفیت بسیار ارزشمندتر از خرید قطعات استوک است.

خرید لوازم یدکی اصل هایما 

برای خرید لوازم یدکی و قطعات مصرفی هایما بایستی به فروشگاه‌هایی که در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت دارند مراجعه کنید. دارندگان خودروی هایما برای تامین قطعات و لوازم یدکی هایما S5 به راحتی می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به سایت فروشگاه مراجعه کرده و قطعه مورد نظر خود را سفارش دهند. فروشگاه برادران پارت در حوزه واردات و عرضه قطعات یدکی خودروهای داخلی و خارجی به صورت تخصصی فعالیت داشته و بهترین قطعات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟