آغاز طرح ترافیکی نوروز از ۲۰ اسفند

چهارشنبه - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
طرح ترافیک

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی راهور نیروی انتظامی از آغاز طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ از ۲۰ اسفند خبر داد.

به گزارش خودرونویس، سردار سید کمال هادیانفر در نشست جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ افزود: مسافرت در نوروز ۱۳۹۹ کاهش ۶۸ درصدی داشت و در شرایط خاص امسال، قرارگاه سفر‌های نوروزی با مشارکت همه دستگاه‌ها طرح‌های خود را اجرا می‌کند و سازمان‌های راهداری، اورژانس، هلال احمر و پلیس در طول ۲۳۶ هزار کیلومتر جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی انجام وظیفه می‌کنند.
رئیس پلیس راهور گفت: بهترین کاهش تردد را در نوروز ۱۳۹۹ داشتیم، محدودیت تردد‌ها و طرح‌های شبانه باعث کاهش شیوع کرونا شد و هر جا شیوه نامه‌ها نقض شد، افزایش ابتلا به این بیماری هم گزارش شد.
سردار هادیانفر افزود: بخش زیادی از مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند و سفری انجام نشد، اما با توجه به آستانه تحمل مردم باید تمهیدات لازم در این زمینه برای سال بعد در نظر گرفته شود.

 آمادگی کامل پلیس برای کنترل تردد‌ها و طرح نوروز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: امسال قرارگاه نوروزی با حضور تمام دستگاه‌ها به منظور مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات برگزار شد و چگونگی تردد‌ها در نوروز ۹۹ بستگی به تصمیم ستاد ملی کرونا دارد.
سردار هادیانفر در ادامه افزود: اگر بیماری کرونا کنترل شود با پیشنهادی که به ستاد ملی کرونا داده شده، ممکن است تردد در شهر‌های زرد و آبی با رعایت شیوه نامه‌ها انجام شود و محدودیت‌ها در نوروز به حداقل برسد، اما اگر شرایط مناسب نباشد بازهم با تصویب ستاد ملی کرونا ممکن است محدودیت‌ها بیشتر هم بشود.
وی گفت: بحث ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در نوروز یکی از دغدغه‌های راهور است که بایستی نظارت کافی بر آن داشته باشیم.
سردار هادیانفر افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مبلغ جریمه در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان، در شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و طرح ممنوعیت تردد شبانه ۲۰۰ هزار تومان است.
وی تصریح کرد: اگر شاهد روند کاهشی بیماری باشیم شرایط فرق خواهد کرد، اما اگر شرایط خوب نباشد حتی ممکن است توقیف خودرو‌ها را در برخی از شهر‌های مهمانپذیر و مسافرپذیر در نوروز شاهد باشیم گرچه همه اینگونه تصمیمات با ستاد ملی کروناست.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟