اخبار خودرو جهان
تلاشی نافرجام برای به روز شدن

تویوتا سکوئیا Nightshade ادیشن 2021

شنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تویوتا سکوئیا nightshade

یکی از قدیمی ترین اسیووی های در حال فروش در بازار جهانی و آمریکا، تویوتا سکوئیا است. نزدیک به 13 سال از عمر عرضه نسل دوم این اسیووی فول سایز می گذرد. این اسیووی بر پایه پیکاپ تویوتا تاندرا توسعه یافته و تویوتا زودتر از اینها می بایست نسل جدید آن را معرفی می کرد. ولی ظاهرا تویوتا به جای تغییر نسل، همچنان قصد به روزرسانی این خودرو را داشته و به تازگی نسخه ای ویژه به نام Nightshade ادیشن را برای این سکوئیا معرفی کرده است.

به گزارش خودرونویس، نایت شید ادیشن در واقع یک تریم جدید برای سکوئیا بوده که قرار بود در ماه فوریه در نمایشگاه خودروی شیکاگو رونمایی شود. نسخه عقب محرک این اسیووی فول سایز 60 هزار دلار و نسخه چهار چرخ محرک این سکوئیا 63 هزار و 345 دلار قسمت دارد. تویوتا تریم Nightshade ادیشن را روی نسخه های لوکس تر سکوئیا از جمله تریم لیمیتد نیز اعمال می کند. با سفارش این تریم المان مشکی رنگی به فضای بیرونی این خودرو اضافه می شود که باعث می شود سکوئیا چهره پرابهت تری به خود بگیرد.

نمای جلو تویوتا سکوئیا

ویژگی های سکوئیا Nightshade ادیشن

تویوتا سکوئیا Nightshade ادیشن در رنگ های مختلفی از جمله مشکی میدنایت، خاکستری مگنتیک و Blizzard Pearl قابل سفارش است. این تریم ویژه سکوئیا دارای تم تیره در نشان های کرومی بدنه، قاب مه شکن ها، جلوپنجره و سایر قطعات نصب شده در بدنه است. درون کابین این نسخه تویوتا سکوئیا هم با چرم مشکی تودوزی شده تا هماهنگی کاملی با تم تیره بیرونی این اسیووی آفرودی داشته باشد.

نمای جانبی تویوتا سکوئیا

ویژگی نسخه TRD پرو

تویوتا همانند سال های گذشته، یک نسخه آفرودی برای سکوئیا مدل 2021 توسعه داده که به صورت استاندارد به رنگ سبز ارتشی مزین شده است. اما حال تویوتا رنگ های دیگری از قبیل میدنایت بلک، خاکستری مگنتیک و سوپر وایت را به لیست رنگ های قابل سفارش این اسیووی آفرودی اضافه کرده است. نسخه TRD پرو تویوتا سکوئیا 2021 تنها به صورت چهار چرخ محرک قابل سفارش بوده و برچسب قیمت پایه آن 64 هزار و 225 دلار است.

نمای عقب تویوتا سکوئیا trd

ویژگی های کلی مدل 2021 تویوتا سکوئیا

تویوتا سکوئیا 2021 بسته به مدلی که مشتری انتخاب می کند، می تواند به صورت پنج تا هشت نفره باشد. برچسب قیمت نسخه پایه این اسیووی فول سایز آفرودی برای مدل 2021، 50 هزار و 100 دلار اعلام شده که 120 دلار نسبت به مدل 2020 گرانتر شده است. مانند سال های گذشته، گران قیمت ترین نسخه سکوئیا همچنان مدل چهار چرخ محرک پلاتینیوم است که قیمیت معادل 69 هزار و 375 دلار دارد.

 

مشخصات فنی

تمامی نسخه های تویوتا سکوئیا از یک پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بهره می برند. این پیشرانه قادر به تولید 381 اسب بخار قدرت و 543 نیوتن متر است. نیروی تولیدی توسط یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک در نسخه های پایه به محور عقب و در نسخه های مجهزتر به هر چهار چرخ این اسیووی فول سایز ژاپنی منتقل می شود.

کابین تویوتا سکوئیا

سخن پایانی

اگر منتظر معرفی نسل جدید تویوتا سکوئیا هستید، بهتر است بدانید که تویوتا قصد ندارد نسل جدیدی برای این خودرو تا پیش از سال 2022 و به عنوان مدل 2023 معرفی کند. به گفته منابع داخلی تویوتا اگر زمانی قرار باشد نسل جدید سکوئیا طراحی شود، مانند حال این اسیووی روی ساختار نسل بعدی پیکاپ تویوتا تاندرا توسعه می یابد. شایعه شده که تویوتا قصد دارد اواخر سال بعدی میلادی نسل جدید تاندرا را به عنوان مدل 2022 معرفی کند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟