اخبار خودرو جهان
بر پایه فولکس واگن Cratfer توسعه یافت

هیولایی همه فن حریف به نام Terrastorm

چهارشنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تورسس ترا استورم

در اوایل ماه جولای کمپانی Torsus تیزر یک خودروی آفرودی جدید را که بر پایه ون توسعه یافته بود، منتشر کرد. این کمپانی قصد دارد که این محصول آفرودی جدید را به سبد محصولات بزرگ و آفرودی چند منظوره خود اضافه کند. لازم به ذکر است که محصولات Torsus امکان استفاده به صورت تفریحی و تجاری را داشته و متخصص پیمودن مسیرهای صعب العبور و بیراهه هستند. حال انتظارها به پایان رسیده و کمپانی Torsus از جدیدترین محصول آفرودی چند منظوره خود با نام Terrastorm پرده برداشته است.

Terrastorm چیست؟

به گزارش خودرونویس، ون آفرودی ترا استورم Torsus به مراتب کوچک تر از سایر محصول آفرودی این کمپانی یعنی Praetorian است. ولی با این حال همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، فضای داخلی ترا استورم کاملا جوابگوی نیاز یک خانواده چند نفره برای پیمودن مسیرهای بیراهه و مناطق صعب العبور است و قابلیت خیره کننده ای در زمینه آفرود دارد.

کمپانی Torsus ون آفرودی ترا استورم را بر پایه نسخه تمام چرخ محرک فولکس واگن Crafter یا همان Man TGE توسعه داده است. اما این فقط نقطه آغاز ماجراست و Torsus تقریبا تمام زیربندی و ساختار این خودرو را نسبت به مدل استاندارد تغییر داده است. در خصوص تعلیق جلو، سیستم مک فرسون تا حد زیادی مقاوم سازی شده شده و ضربه گیرهای Bilstein B6 برای این خودرو نصب شده است.

نمای جانبی تورسس ترا استورم

در خصوص اکسل عقب هم شاهد نصب فنرهای تخت و کیت Ironman 4×4 Load Plus با ضربه گیرهای آپشنال Profender Dakar هستیم. همچنین محور عقب به دیفرانسیل قفل دار مجهز شده تا عملکرد ترا استورم در بیراهه نوردی بهبود یابد.

 

جزییات فنی

به لطف تغییرات اعمال شده در تعلیق، فاصله کف ترا استورم از سطح زمین به 29 سانتی متر رسیده است. به دلیل نصب تایرهای بزرگ مناسب همه سطوح برای ترا استورم، زاویه حمله این ون بزرگ 26 درجه و زاویه فرار آن 20 درجه شده که برای ونی با این ابعاد بسیار خیره کننده است. یکی از مشخصات مهم خودروهای آفرودی، قابلیت حرکت در آب بدون ایجاد مشکل برای خودرو و سیستم های برقی آن است؛ ترا استورم قادر است بدون هیچ مشکلی در آب با عمق 70 سانتی متر حرکت کند.

صفحه های محافظ نصب شده در زیر بدنه به خوبی از موتور و اجزای حساس خودرو و کابین در برابر سنگ و ناهمواری های سطح زمین در مسیرهای بیراهه محافظت می کند. همچنین روی سپرهای دست ساز و جدید ترا استورم، وینچ های قدرتمندی نصب شده تا در شرایط بحرانی بتوانند این ون آفرودی و سرنشینان آن را نجات دهند.

نمای عقب تورسس ترا استورم

کابین

کمپانی Torsus ون آفرودی ترا استورم با استایل های مختلفی برای چیدمان صندلی کابین راهی بازار می کند که در بیشترین حالت این خودرو قادر به جا به جایی 20 سرنشین است. صندلی های این خودرو می توانند به صورت معمولی تا فوق حرفه ای و آفرودی باشند. صندلی های آفرودی دارای پنج نقطه برای مهار کردن بدن سرنشین است تا بتوان با گروهی از افراد بدون هیچ مشکلی در مسیرهای آفرودی تردد کرد.

کابین تورسس ترا استورم
یک آپشن دیگر هم امکان نصب صندلی های چرخان با میز درون کابین است تا کابینی راحت تر و لوکس تر برای ترا استورم به ارمغان آید. نورپردازی مجزا برای هر سرنشین، دریچه تهویه و نصب بلندگوی مجزا برای هر سرنشین نیز به صورت آپشنال امکان پذیر است. افرادی هم که می خواهند ترا استورم را به یک کمپر تبدیل کنند، کمپانی Torsus ماژول های متنوعی را برای نصب درون کابین این خودرو تدارک دیده است.

 

امکان کاربری سازی

نمای عقب تورسس ترا استورم باری

کمپانی Torsus برای نشان دادن قابلیت های ترا استورم، نسخه باری و آمبولانس این ون آفرود را هم معرفی کرد. البته در این لحظه مشخص نیست که این دو نسخه را نیز به لیست فروش خود اضافه می کند یا اینکه صرفا جنبه نمایشی دارند. جالب اینجاست که نسخه آمبولانس ترا استورم به گفته این کمپانی کاملا مطابق با مقررات اتحادیه اروپا توسعه یافته و دارای سیستم های الکترونیکی مختلف و همچنین کپسول اکسیژن برای احیا و حمل بیمار است.

آمبولانس تورسس ترا استورم

در پایان

کمپانی Torsus ون آفرودی ترا استورم را با هدف عرضه در بازار اروپا و سپس بازار جهانی عرضه کرده و برای مدل پایه آن قیمتی معادل 67 هزار و 500 دلار را در نظر گرفته است.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟