به گزارش خودرونویس، اینفینیتی QX55 را به نوعی بازگشت به سگمنت کراس اوور های لاکچری کوپه ای می داند که نزدیک به دو دهه پیش همین کمپانی با عرضه خانواده FX آن را پایه ریزی کرده بود. اینفینیتی در واقع خود را بنیان گذار این سگمنت دانسته و قصد دارد با QX55 بازگشت قدرتمندانه ای به گروه کراس اوورهای کوپه استایل داشته باشد.

 

QX55 در واقع چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، اینفینیتی QX55 ساختار و پلتفرم کشترکی با کراس اوور کامپکت QX50 دارد. اینفینیتی قصد دارد این خودرو را مستقیما به جنگ محصولات پر آوازه ای همچون ب ام و X4 و مرسدس بنز GLC کوپه بفرستند. اینفینیتی این خودرو را در پشت درهای بسته به تعداد زیادی از کارشناسان و خبرنگاران حوزه خودرو نشان داده، ولی آنها در این لحظه اجازه انتشار جزییات و صحبت در خصوص ویژگی های QX55 را ندارند.

ولی با توجه به شایعات شنیده شده و خبرهای موجود، طراحی QX55 و خطوط بدنه آن یادآور سبک طراحی اینفینیتی FX بوده که از جمله المان های مشابه می توان به آرک طراحی شده برای سقف و اسپویلر دم اردک مانند در پروفیل عقب را اشاره کرد. هر دو این المان ها در تیزر تازه منتشر شده توسط اینفینیتی برای QX55 به خوبی قابل مشاهده هستند. اینفینیتی بسیار با دقت تک تک اجزای بدنه این خودرو را طراحی کرده و تناسب بین قسمت های مختلف را اصل اول طراحی QX55 قرار داده است. همانطور که در تصاویر جاسوسی و تیزرهای منتشر شده از این خودرو مشاهده کرده ایم، عدم تناسب و ناهماهنگی که بین اجزای بدنه کراس اوورهای مختلف دیده شده، به هیچ وجه در QX55 وجود ندارند.

تیزر اولیه اینفینیتی QX55

مشخصات فنی

اینفینیتی همچنان قصد دارد که از اعلام مشخصات فنی QX55 خودداری کند. ولی ما تقریبا با اطمینان باید اظهار کنیم که این کراس اوور کوپه از همان پیشرانه دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با بوست متغیر نصب شده در QX50 بهره گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 268 اسب بخار و بیشینه گشتاور 380 نیوتن متر است. انتظار می رود که یک گیربکس اتوماتیک CVT نیروی تولیدی پیشرانه را به صورت استاندارد به اکسل جلو یا هر دو اکسل QX55 منتقل کند.

از آنجایی که QX55 به دلیل دارابودن استایلی کوپه مانند روح اسپرت تری دارد، اینفینیتی ممکن است به صورت استاندارد آن را به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز کند. دور از ذهن نیست که در آینده نسخه جذاب تر با پیشرانه قدرتمندتر نیز برای QX55 راهی بازار شود.

 

سخن پایانی

با توجه به توسعه QX55 بر پایه QX50، این سوال در ذهن همه ما ایجاد می شود که آیا اینفینیتی قصد تولید اسیووی های کوپه بیشتری را دارد؟ به عنوان مثال ممکن است QX65 بر پایه نسل بعدی QX60 نیز اسیووی کوپه بعدی این شرکت باشد. به خصوص که اینفینیتی اظهار کرده به منظور کاهش هزینه های توسعه محصول، قصد دارد تنها پلتفرم های پایه جلومحرک را برای محصولات آینده خود استفاده کند.

امیدواریم که این شایعه درست نباشد و شاهد بازگشت اسیووی اسپرت QX70 باشیم که بر پایه پلتفرم عقب محرک سدان Q50 توسعه یافته بود.

با توجه به مشکلاتی که ویروس کرونا برای برگزاری نمایشگاه های خودرویی پدید آورده، مشخص نیست که اینفینیتی چه زمانی قصد نمایش حضوری QX55 را دارد.

5 از 1 رای