اخبار خودرو جهان

هیوندای النترا ۲۰۲۱ از نسخه هیبریدی تا N لاین

یکشنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هیوندای النترا ۲۰۲۱

النترا به اعمال بازطراحی‌های متعدد و ارائه نسل‌های مختلف از محصولاتش با بازه‌های زمانی کوتاه معروف است و تقریباًهیچ یک از محصولاتش را برای دو سال پیاپی بدون تغییری هرچند جزئی روانه بازار نمی‌کند.

 

به گزارش خودرونویس، گرچه اخبار معرفی هیوندای ۲۰۲۱ که اوایل سال جدید میلادی صورت گرفت و عرضه آن، تحت تأثیر همه‌گیری کرونا واقع شد اما این عامل بازدارنده نتوانست مانع از جلب توجه طرفداران این برند و کمپانی هیوندای به النترای هیبریدی شود. هیوندای در زمان معرفی النترا نسل هفتم، اعلام کرد در آینده نه چندان دور نسخه هیبرید آن را نیز عرضه خواهد کرد و این تعهد او در فاصله‌ای کمتر از دو ماه محقق شد.

 

مشخصات فنی هیوندای النترا

در بخش مشخصات فنی النترا نسل هفتم غیر هیبریدی باید گفت این نسخه با یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ارائه می‌شود. نکته مهم اما استفاده از جعبه دنده CVT جدید هیوندای در این نسخه از النترا است.

البته که النترا ۲۰۲۱ با گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک قبلی و جعبه دنده دستی به کار رفته در نسل پیشین نیز عرضه خواهد شد، اما این جعبه دنده جدید به نظر به دلیل رفع مشکلاتی که در گیربگس‌های پیشین دیده می‌شد به پکیج فنی النترا اضافه شده است.

نتیجه همکاری موتور ۲ لیتری هیوندای با این جعبه دنده جدید نیز ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. اما جریان در نسخه هیبریدی کمی متفاوت است. این نسخه با یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی تولید شده که مجموع توان تولیدی آن‌ها ۱۳۹ اسب بخار و ۱۷۹نیوتن‌متر گشتاور خواهد بود. در این نسخه خبری از گیربکس CVT نیست و فعلاً تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی در دسترس است.

گفته می‌شود جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه هم به این پکیج اضافه خواهد شد. نیروی برق مورد نیاز موتور الکتریکی نسخه هیبریدی نیز توسط یک باتری ۱.۳ کیلوواتی که زیر صندلی‌های عقب جای گرفته، تأمینمی‌شود.

هیوندای اعلام کرده که مصرف سوخت نمونه هیبریدی النترا ۲۰۲۱ در سیکل ترکیبی ۴.۷ خواهد بود. همچنین هیوندای این روزها از النترا ۲۰۲۰ نسخه N لاین در حد انتشار تصاویری در سایت خود پرده‌برداری کرده است. خبرها حاکی از وجود موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ و گیربکس ۷ دندهٔ اتوماتیک ۲ کلاچه در این نسخه است.

 

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی

در داخل کابین النترا ۲۰۲۱ نیز شاهد نوآوری‌ها و تجهیزات ویژه‌ای هستیم. نمایشگرهای ۸ تا ۱۰.۳ اینچی به کار رفته در تیپ‌های مختلف این خودرو از جمله نوآوری‌های ذکر شده هستند. شاید تصور کنید این نمایشگر در هر خودرویی دیده می‌شود. اما نمایشگرهای به کار رفته در پشت فرمان و میانه جلو داشبورد النترا، دارای یک پوشش شیشه‌ای مشترک هستند، در حالی که قابلیت استفاده جداگانه دارند.

به این ترتیب که به صورت همزمان می‌توان با دو گوشی مجزا به هر یک از آن‌ها به وسیله بلوتوث متصل شد. پشتیبانی از سیستم‌های اپل کار پلی و اندروید اتو نیز از قابلیت‌های سیستم مولتی‌مدیایی النترا ۲۰۲۱ است.

در بخش تجهیزات ایمنی هم هیوندای اعلام کرده است که این نسل از النترا با تمام تجهیزات ایمنی روز دنیا نظیر ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سامانه پایش شرایط راننده، نمایش نقاط کور دید راننده، کروز کنترل تطبیقی و کلید دیجیتال عرضه خواهد شد.

همچنین فناوری جدید هیوندای که به راننده امکان کنترل برخی فعالیت‌های خودرو از طریق گوشی همراه می‌دهد نیز در النترا ۲۰۲۱ اعمال شده است. شارژر بیسیم هوشمند، تهویه مطبوع هوشمند، طراحی تمام دکمه‌های مورد نیاز راننده روی فرمان و سیستم مولتی مدیا با قابلیت تنظیمات ویژه از دیگر خصوصیات هیوندای النترای ۲۰۲۱ در بخش امکانات رفاهی هستند. نکتهٔ مهم اینکه بسیاری از موارد ذکر شده از نسخهٔ پایه برای نسل هفتم النترا در نظر گرفته شده است. برای دیدن تصاویر این محصول جذاب هیوندای و اطلاعات از ویژگی‌های طراحی بدنهٔ آن به دیوار خودرو مراجعه کنید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟