ورود اتوبوس‌های نو از آبان ماه

یکشنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
اتوبوس

نخستین گروه اتوبوس و مینی‌بوس از قرارداد ۲۵۰ دستگاهی شهرداری تهران با شرکت ایران خودرو، از ۲۴ روز دیگر وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت می‌شود.

به گزارش خودرونویس، سید مناف هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به قرارداد ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس با شرکت ایران خودرو، گفت: پیش پرداخت این ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس، هفته گذشته به حساب شرکت ایران خودرو واریز شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، تحویل گروه نخست این ۲۵۰ دستگاه را از ۲۴ روز آینده اعلام کرد و افزود: طبق این قرارداد، یک ماه پس از واریز نخستین پیش‌پرداخت باید گروه اول اتوبوس و مینی‌بوس‌ها به شهرداری تحویل داده شود. مبلغ قرارداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برابر با ۴۰۰ میلیارد تومان است.

از مجموع ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل با استاندارد یورو۴ و مجهز به فیلتر دوده، ۲۰ دستگاه اتوبوس گازسوز با استاندارد یورو ۶ و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس است. طبق این قرارداد ماه اول ۲۲ دستگاه، ماه دوم ۴۸ و ماه سوم و چهارم ۷۰ دستگاه و در ماه آخر ۴۰ به شهرداری تهران تحویل خواهد شد.

مناف هاشمی همچنین با تاکید بر گشایش و بهره‌برداری ۱۲ ایستگاه مترو در شش ماهه دوم امسال، گفت: نخستین ایستگاه مترو (برج میلاد) در برنامه امسال، قرار بود مهر افتتاح شود که به علت نبود پله‌های برقی، بهره‌برداری از آن به تعویق افتاد. پله‌های برقی وارداتی هستند و همین سبب شد که حدود ۲۰ روز مشکلات گمرکی ایجاد شود اما درحال حاضر این مشکل رفع شده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟