به گزارش خودرونویس، صبح امروز در گروه خودروسازی بهمن نشست خبری با محوریت خدمات فروش و پس از فروش با حضور مدیران ارشد این شرکت و اصحاب رسانه برگزار شد. سید امیر میرمنصف معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در خصوص تغییر ساختار این شرکت طی سال های گذشته بیان کرد:

از چهار سال و نیم پیش که گروه بهمن تغییرات کلانی را در ساختار سهام خود به منظور خصوصی سازی داشت، تفاوت هایی اساسی در کسب و کار این کمپانی و برنامه های آینده آن ایجاد شد. یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در این چند سال، تاسیس سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن به صورت یکپارچه با شرکت اصلی بوده که این اقدام در راستای مشتری مداری و افزایش رضایت مشتری از خرید و خدمات این شرکت صورت گرفته است.

نشست خبری گروه بهمن 2

وی در ادامه افزود: بسیاری از خودروسازان داخلی دارای شرکت های متنوعی و غیریکپارچه برای ارائه خدمات فروش و پس از فروش هستند که گاهی اوقات رقابت های ناسالمی میان آنها دیده شده است. ولی خودروسازان مطرح جهانی مانند مرسدس بنز هیچ گاه بخش فروش و خدمات را جدا از کمپانی اصلی ندانسته و ساختاری یکپارچه برای آن تعریف کرده اند. از این رو گروه بهمن نیز در راستای تحقق شعار We Sell We Care که به معنای ما می فروشیم و ما مراقب هستیم، سازمان خدمات فروش و پس از فروش خود را به صورت یکپارچه با کارخانه احداث کرده است.

 

عملکرد درخشان گروه بهمن در رتبه بندی خدمات فروش و پس از فروش ISQI

با توجه به خصوصی سازی گروه بهمن، انگیزه کارمندان این خودروساز داخلی بیشتر شده و تاسیس سازمان فروش و خدمات پس از فروش یکپارچه با شرکت نیز، باعث شده رضایت مشتریان از خدمات این شرکت بیشتر شود. ارزشیابی منتشر شده توسط وزرات صمت و سازمان بازرسی کیفیت ISQI در زمینه خدمات فروش گروه بهمن، کاملا گویای عملکرد رضایتبخش این شرکت است. با استناد به ارزشیابی سال گذشته سازمان ISQI در زمینه خدمات فروش، در زمینه خودروهای سواری شرکت بهمن موتور جایگاه اول را به خود اختصاص داد. در زمینه خدمات فروش خودروهای کار و تجاری نیز، بهمن دیزل جایگاه نخست و سیبا موتور که زیرمجموعه گروه بهمن و فعال در حوزه تولید خودروهای تجاری سنگین بوده، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

نشست خبری گروه بهمن

با استناد به گزارشی هم که هفته گذشته توسط سازمان بازرسی کیفیت ISQI در زمینه خدمات پس از فروش منتشر شده، گروه بهمن همچنان عملکرد مطلوبی داشته است. بهمن موتور در خصوص خدمات پس از فروش خودروهای سواری جایگاه دوم را به خود اختصاص داده که دو پله ارتقا داشته است. در حوزه خودروهای تجاری شرکت بهمن دیزل مقام اول و شرکت سیبا موتور (زیرمجموعه گروه بهمن) مقام سوم را به خود اختصاص داده اند.

 

مجتبی نظری مدیر بازاریابی و تبلیغات در خصوص تغییرات انجام شده در گروه بهمن بعد از خصوصی سازی گفت: بهمن دیزل از نظر سالن های تولید بازسازی شده و دو کارخانه در کنار شرکت اصلی خریداری شده تا سالن های تولید آن افزایش یابد و ظرفیت تولید این شرکت سه برابر گذشته شود. بهمن موتور هم یک سالن 10 هزار متری آن بازسازی شده و سه سالن جدید دیگر نیز به منظور توسعه و افزایش ظرفیت تولید به این شرکت به منظور تولید خودروهای سواری اضافه شده است. گروه بهمن امیدوار است با سرمایه گذاری های جدید و توسعه های صورت گرفته، بتواند در سال های پیش رو سهم بیشتری از بازار خودرویی سواری و تجاری کشور را به خود اختصاص دهد.

وی در ادامه بیان کرد که پس از خصوصی سازی، حدود هزار نیروی انسانی به این شرکت اضافه شده و رویکرد خصوصی بهره وری نیروی انسانی را افزایش داده است.

مجتبی نظری در خصوص جلب رضایت مشتریان خودروهای خارجی که به دلیل بدعهدی شرکای خارجی به مشتریان تحویل نشده بود گفت: گروه بهمن تمام تلاش خود را کرد تا رضایت مشتریان را جلب کند و در این حوزه عملکردی بی نظیر نسبت به سایر شرکت های داخلی داشت.

 

تولید موتور با استاندارد یورو6 در گروه بهمن

یکی از زیرمجموعه های شرکت بهمن، کارخانه تولید پیشرانه تیوان است. این کارخانه قادر است سالانه 250 تا 500 هزار پیشرانه را با استاندارد آلایندگی یورو6 به تولید برساند که مصرف بنزین آن در هر 100 کیلومتر حدود 5 لیتر است. مجتبی نظری در خصوص این کارخانه و خط پیشرانه سازی آن اظهار کرد: خط تولید پیشرانه کارخانه تیوان در حال نصبو تجهیز بوده که به زودی بهره برداری از آن آغاز می شود.

کارخانه تیوان به عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی بهمن قرار است پیشرانه های مورد نیاز برای نصب روی خودرهای سواری بهمن موتور را تامین کند. البته با توجه به ظرفیت بالای تولید پیشرانه در تیوان، این کارخانه قصد دارد پیشرانه های خود را به سایر خودروسازان داخلی فعال در کشور نیز به فروش برساند.

 

نگران قطعات یدکی محصولات گروه بهمن نباشید

امیر میرمنصف معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن در خصوص تامین قطعه اظهار کرد: عمدتا تعمیر خودرو با تعویض قطعه همراه است و اگر قطعه نباشد تعمیر خودرو ناقص می ماند. سیاستی که گروه بهمن از چهار سال پیش اتخاذ کرده این بوده که تا زمانی که قطعات یدکی یک محصول به میزان کافی وارد انبارهای گروه بهمن نشود، این شرکت آن محصول را حتی اگر تولید و آماده نیز شده باشد، وارد بازار نمی کند. وی در ادامه بیان کرد یکی از اهداف مهم ما در خصوص عرضه یک محصول، واردات و تولید لوازم یدکی آن به میزان کافی و همچنین انتقال دانش و فناوری آن محصول به منظور ارائه خدمات بهتر است.

انبار قطعات یدکی بهمن موتور

قطعه اصل را تنها از نمایندگی های بهمن موتور خریداری کنید

امیر میرمنصف در خصوص قطعات تقلبی بیان کرد: مقوله قطعات تقلبی در تمام کشورهای دنیا وجود دارد. قطعات اصل و شامل گارانتی را تنها می توان از شرکت مادر تهیه کرد که دارای بسته بندی به خصوص و لیبل هولوگرام ویژه بوده که برای اطمینان از اصل بودن آن می بایست کد 16 رقمی نصب شده روی آن را به سامانه پیامکی بهمن ارسال کرد. ارسال قطعات به نمایندگی ها و مشتری نیز در شهرهای مانند تهران و کرج در حدف نصف روز و در شهرهای دور افتاده به صورت ترکیبی (هوایی و زمینی) تا نهایت 48 ساعت ارسال می شود.

لیبل هولوگرام اصلی قطعات بهمن

اقدامات نوین و جدید گروه بهمن

گروه بهمن برای سهولت خدمات پس از فروش به مشتری، خدمتی به نام موبایل سرویس یا همان سرویس سیار را راه اندازی کرده به موجب آن صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه مشتری شده و دیگر نیازی برای مراجعه به نمایندگی برای انجام خدمات نیست.

موبایل سرویس بهمن موتور

 

سرویس سیار گروه بهمن

همچنین گروه بهمن تا پایان سال 34 نماینگی با استانداردهای روز بین المللی در کشور راه اندازی می کند که نمونه آن در کشور وجود نداشته و در آینده هم نمایندگی های بیشتری با استانداردهای روز احداث خواهند شد.

سالن پذیرش و ترخیض بهمن موتور 6

 

سالن پذیرش و ترخیض بهمن موتور 2

همچنین بهمن موتور در سایت مرکزی خود واقع در کیلومتر 13 جاده مخصوص تهران، سالن پذیرش و ترخیصی بسیار مدرن بر اساس جدیدترین طراحی و استانداردها احداث کرده که ماه های آینده آن را به مرحله بهره برداری خواهد رساند.

4.5 از 2 رای