اخبار خودرو ایران

تفاوت کفپوش سه بعدی و پنج بعدی

یکشنبه - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه

کفپوش خودرو از دسته لوازم جانبی است که برای هر خودرویی از واجبات است زیرا سبب جلوگیری از کثیف شدن کف خودرو میشود. کفپوش خودرو علاوه بر پاکیزه نگه داشتن خودرو به زیبایی ظاهری خودرو نیز کمک به سزایی می کند.

کفپوش خودرو از دسته لوازم جانبی است که برای هر خودرویی از واجبات است زیرا سبب جلوگیری از کثیف شدن کف خودرو میشود. کفپوش خودرو علاوه بر پاکیزه نگه داشتن خودرو به زیبایی ظاهری خودرو نیز کمک به سزایی می کند.

به گزارش خودرونویس،کفپوش خودرو از دسته لوازم جانبی است که برای هر خودرویی از واجبات است زیرا سبب جلوگیری از کثیف شدن کف خودرو میشود. کفپوش خودرو علاوه بر پاکیزه نگه داشتن خودرو به زیبایی ظاهری خودرو نیز کمک به سزایی میکند.

کفپوش خودرو

کفپوش چیست؟

کفپوش های خودرو لایه محافظ کف خودرو هستند که با متریال های مختلف تولید میشوند. کفپوش ها در مدل های مختلفی برای انواع مدل خودرو ها طراحی، تولید و عرضه میشوند. با استفاده از تکنولوژی جدید این کفپوش ها مطابق با اندازه کف خودرو برش میخورند.

 دلیل و اهمیت استفاده از کفپوش؟

همانطور که در قسمت بالا نیز گفنیم کفپوش ها به عنوان یک لابه محافظ عمل میکنند. علاوه بر این موضوع هنگام رانندگی نیز نقش بسزایی دارد و از لیز خوردن کفش در کف خودرو جلوگیری میکند. یکی دیگر از دلایل استفاده از کفپوش این است که هنگام رانندگی پاها دچار خستگی میشوند، استفاده از کفپوش سبب راحتی پاها مبشود.

کفپوش سه بعدی

کفپوش سه بعدی

کفپوش سه بعدی در اثر پیشرفت تکنولوژی و اسکن لیزر دقیق کف انومبیل پدید آمد و جزء جدید ترین و به روزترین کفی خودرو به شمار میرود. این کفپوش ها از آنجایی که حاصل تکنولوژی جدید هستند به طور قالبی و کامل  کف خودرو را پوشش میدهند و از نفوذ خاک و مایعات به کف خودرو جلوگبری میکند. شیارهای سطح کفپوش باعث میشود که مایعات ریخته شده در کف کفپوش به کف خودرو نفوذ نکند. ظاهر زیبا و جذاب این کفپوش ها رنگ و زیبایی متفاوتی به کابین خودرو شما میدهد.

 

مزیت کفپوش سه بعدی

کفپوش های سه بعدی به دلیل اینکه با تکنولوژی جدید در عرصه لوازم جانبی خودرو خود نمایی کردند ویژگی های برتری به نسبت کفپوش هایی که در گذشته مورد استفاده قرار میگیرند، دارند. در این قسمت به برسی ویژگی هایی که سبب محبوبیت این کفپوش شده میپردازیم.

1-مدل کفپوش سه بعدی به دلیل شبار هایی که در سطح خود دارد زیبایی خاص و دلنشینی را به خودرو شما میدهد.

2- به طور معمول متریال هایی که در ساخت کفپوش سه بعدی به کار میروند قابلیت شست و شو آسان را دارند و به راحتی خشک میشوند.

3- این کفی به دلیل سایر ویژگی هایی که دارد از کیفیت بالایی نیز برخوردار است و در تولید آن از مواد اولیه مرغوب استفاده میشود.

4- همانطور که در قسمت بالا گفتیم در ساخت این کفپوش از موارد اولیه مرغوب و درجه یک استفاده میشود که این مورد سبب میشود تا کفی تغییر حالت ندهد و تا سالها با همان فرم اولیه باقی بماند.

5- اینکه یک کفی در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاوم باشد به نوع متریال آن برمیگردد. اگر شرکت سازنده کفپوش از موارد اولیه مرغوب استفاده کند در طول زمان کوتاه دچار پوسیدگی و خوردگی نمیشود.

 کفپوش پنج بعدی

 کفپوش پنج بعدی

با گذشت سالها و پیشرفت تکنولوژی در حوزه تجهیزات و لوازم جانبی خودرو، محصولات گوناگون و با کیفینی وارد بازار شده اند، این محصولات از نظر طول عمرمفید، بازدهی و کارکرد بسیار ایده آلی در مقایسه با سایر محصولات مشابه خود دارند.

کفپوش پنج بعدی از چمله این محصولات و حاصل تکنولوژی ذیل است. کفپوش پنج بعدی از نظر بعضی ویژگی ها نسبت به مدل کفپوش های قدیمی و حتی کفپوش سه بعدی برتری دارد.

در تولید و ساخت این کالا ضمن استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب، از جدید‌ترین تکنولوژی‌ های اسکن نیز برای تعیین ابعاد کف خودروها استفاده می شود و این عامل سبب شده تا این کفپوش‌ ها از نظر اندازه و ابعاد در بهترین حالت خود قرار داشته باشند.

از دیگر ویژگی های این کفپوش شکل ظاهری آن است، ظاهر این کفپوش به گونه ای طراحی شده که در قسمت انتهایی خود مخزن هایی دارند و شیار های سطح کفپوش به گونه ای طراحی شده اند که حرکت مایعات ریخته شده در کف به سمت مخزن باشد. این سبب شده تا خطرات احتمالی حول این موضوع هنگام رانندگی کاهش یابد.

 ویژگی های کفپوش پنج بعدی

1-در برابر عوامل محیطی مختلف مقاومت بالایی دارد و دچارآسیب نمیشود.

2- از آنجایی که حاصل جدید ترین تکنولوژی اسکن لیزری است به طور دقیق و مطابق با اندازه کف خودرو شما برش داده میشود. در نتیجه کفپوشی یا پوشش صددرصدی خواهید داشت

4- شیار ها و موارد اولیه مرغوب این کفپوش سبب شده تا ظاهر زیبایی داشته باشد

5- کفپوش های دارای پد پدال استیل از لیز خوردن پا حین رانندگی جلوگیری میکنند.

6- صددرصد ضدآب و گردوغبار بوده وبافت چرمی متناسبی دارد

تفاوت کفپوش سه بعدی و پنج بعدی

 کفپوش‌ های سه بعدی از دلایل گوناگونی با کفپوش پنج بعدی تفاوت خواهد داشت و این مسئله سبب افزایش فروش کفپوش‌ های پنج بعدی در مقایسه با کفی های سه بعدی شده است. در این بخش می ‌توانید با تعدادی از اصلی ‌ترین و مهم ترین تفاوت ‌های این دو کفپوش زیبای خودرو آشنا شوید.

1- کفپوش پنج بعدی دارای طراحی و تکنولوژی تولید به روز تری است

2- شکل ظاهری کقپوش سه بعدی و پنج بعدی متفاوت است. کفپوش پنج بعدی دارای مخزن در انتهای خود است وشیار های پهن تر با شکل ظاهری متفاوتی دارد در مقابل کفپوش سه بعدی مخرن انتهایی را ندارد و شیار های یسشتر و با پهنای کمتری دارد.

3-کفپوش های پنج بعدی از تنوع رنگ بیشتری برخورداراند

4- متریال مورد استفاده در کفپوش ها تقریبا به هم شبیه است اما مواد اولیه به کار رفته در کفپوش پنج بعدی مرغوب تر است.

5- هر دو کفپوش ها از مقاومت ویژه ای در برابر عوامل مخرب مانند گرما، سرما، عوامل فیزیکی و …. برخوردار هستند. اما میزان این مقاومت، کیفیت و طول عمر درکفپوش پنج بعدی بیشتر است

6- از نظر قیمتی کفپوش های سه بعدی ارزان تر هستند.

7- کفپوش های پنج بعدی همه کف خودرو را پوشش داده ولی کفی های سه بعدی بر اساس نوع و مدل خود امکان دارد این قابلیت را نداشته باشند.

در آخر

تا این قسمت مقاله به برسی نوع کفپوش ها و نفاوت آتها پرداختیم و مواردی را برسی کردیم که هنگام خرید کفپوش خودرو به آن نیاز دارید.

اکر از دسته افرادی هستید که سلامت خودرو برایتان حائز اهمیت لست و قصد خرید کفپوش را دارید ابتدا میزان بودجه تان را در نظر بگیرید سپس به نوع جنس، مدل و مدل خودروتان توجه کنید و در مرحله آخر با توجه به موارد گفته شده و سلیقه شخصی کفپوش مورد نظرتان را خریداری کنید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟