اخبار خودرو ایران
خودرونویس گزارش می‌دهد؛

بازگشت ارباب حلقه ها به ایران / آئودی Q4 با نادین خودرو آمد

یکشنبه - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

بعد از بنز و ب ام و بالاخره نوبت به خودروساز محبوب دیگری از آلمان برای واردات خودرو به ایران رسید. آئودی هم به جمع برندهای آلمانی برای واردات به ایران پیوست.

بعد از بنز و ب ام و بالاخره نوبت به خودروساز محبوب دیگری از آلمان برای واردات خودرو به ایران رسید. آئودی هم به جمع برندهای آلمانی برای واردات به ایران پیوست. شرکت نادین خودرو اولین واردکننده محصولات آئودی به ایران است که برای اولین محصول خود مدل Q4-ETRON را در نظر گرفته است. این شرکت اخیرا مراسمی برای رونمایی از این خودروی جذاب را نیز برگزار کرد. با خودرونویس همراه باشید تا نگاه دقیق‌تری به این خودروی جذاب آلمانی داشته باشیم.

رقابت در بخش الکتریکی‌ها

نادین خودرو یک برند تازه نفس است که گامی بلند برای عرضه خودروهای الکتریکی به بازار را برداشته است. آئودی Q4 e-tron  یک کراس اوور تمام الکتریکی است که توسط این شرکت به بازار عرضه می‌شود. آلمانی بودن این خودرو باعث خواهد شد که نظر مشتریان بیشتری را به خود جلب کند. با ورود این محصول به ایران رقابت در دسته خودروهای تمام الکتریکی وارد فاز جدیدی می‌شود.

طراحی فوق العاده

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که بتواند از محصولات آئودی به خصوص در بخش طراحی ایراد بگیرد. آئودی Q4 e-tron هم در بخش طراحی داخلی و هم خارجی بسیار زیبا و جذاب است؛ موردی که از یک خودروی آلمانی انتظار می‌رود. این خودرو در بخش طراحی خارجی ظاهری خشن و تهاجمی دارد. یکی از نکات جذاب محصولات آئودی طراحی و گرافیک خاص چراغ‌هاست که برای این مدل هم شاهد آن هستیم.

در نمای داخلی هم شاهد یک طراحی خلاقانه هستیم که کاملا متفاوت با سایر خودروهای وارداتی است. فرمان خودرو از نوع چند ضلعی است. مانیتور لمسی هم با زاویه خاصی طراحی شده و بیشتر به سمت راننده متمایل است. علاوه بر این نورپردازی زیبایی هم داخل کابین وجود دارد که نظر سرنشینان را به خود جلب می‌کند.

مشخصات فنی

نسخه‌های مختلفی از این خودرو در بازار جهانی عرضه شده است. اما نسخه‌ای که به ایران وارد شده با کد ۴۰ شناخته می‌شود. پیشرانه برقی این خودرو در نسخه ۴۰ توان تولید حداکثر ۲۰۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۱۰ نیوتن.متر را دارد. نکته مهم درباره خودروهای برقی میزان مسافتی است که می‌توان با یک بار شارژ طی کرد. برای این خودرو امکان پیمایش حدود ۶۰۵ کیلومتر با یک بار شارژ وجود دارد.

باتری خودرو از نوع ۸۴ کیلووات ساعتی است که توسط شرکت فاو چین ساخته شده است. انتقال قدرت به چرخ‌ها هم از طریق یک گیربکس تک سرعته اتوماتیک انجام می‌شود. شارژ خودرو هم با برق شهری حدود ۱۲ ساعت زمان می‌برد و البته امکان شارژ سریع هم وجود دارد.

امکانات رفاهی

از جمله امکانات رفاهی جذاب Q4 می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، استارت از راه دور، پیش گرمایش باتری در هوای سرد، سنسور نور و باران، پشتیبانی از فرمان صوتی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تهویه جداگانه برای ردیف عقب، سیستم تصفیه هوای داخل کابین،‌ مانیتور لمس ۱۱.۶ اینچی، پشت آمپر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و سیستم صوتی حرفه‌ای با ۸ بلندگو اشاره کرد.

با توجه به تمام این موارد می‌توان گفت این مدل آئودی از جمله خودروهای جذاب به ویژه در بخش امکانات رفاهی در میان سایر خودروهای وارداتی محسوب می‌شود.

سخن پایانی

هنوز قیمت و زمان عرضه این خودرو به صورت دقیق مشخص نیست و باید منتظر اخبار بیشتر از سمت شرکت واردکننده یعنی نادین خودرو ماند. با این وجود می‌توان گفت آئودی Q4 یکی از جذاب‌ترین خودروهای وارداتی است که تا به حال پایش به ایران باز شده است. مشخصات فنی جذاب در کنار امکانات رفاهی کامل از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود. ضمن این که نگرانی از بابت پیمایش کم هم نخواهید داشت چرا که با یک بار شارژ بیش از ۶۰۰ کیلومتر را طی خواهید کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟