اخبار خودرو ایران

اسامی خودروهای وارداتی جانبازان با سقف ارزش اعلام شد

سه شنبه - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

گمرک مصوبه هیات وزیران در مورد آیین نامه واردات خودروی جانبازان را ابلاغ کرد که طبق آن واردات خودروی نو یا کارکرده تا سقف پنج سال با نرخ صفر سود بازرگانی و معاف از پرداخت عوارض صورت می گیرد.

به گزارش خودرونویس، به منظور انجام ثبت نام اولیه و انتخاب خودروهای وارداتی قابل عرضه توسط شرکت‌های واردکننده خودرو، سامانه به نشانی janbazan.saleauto.ir ثبت نام برای جانبازان ۷۰ درصد از روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ تا امروز سه شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ در دسترس است تا متقاضیان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

– ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان هفتاد درصد (۷۰) دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع تا سقف سی و پنج هزار (۳۵٫۰۰۰) یورو سایر جانبازان هفتاد درصد (۷۰) تا سقف سی هزار (۳۰,۰۰۰) یورو و برای جانبازان پنجاه درصد (۵۰) تا شصت و نه درصد (۶۹) تا سقف بیست و پنج هزار (۲۵٫۰۰۰) یورو (سیف) باشد.

۲. در مرحله اول برای جانبازان مشمول از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

۳.ثبت‌نام جانبازان در سه سطح جانبازی شامل جانبازان ۷۰ درصد ویژه با سقف ارزش‌ خودروی وارداتی تا ۳۵ هزار یورو و سایر جانبازان ۷۰ درصد با سقف ارزش ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ الی ۶۹ درصد با سقف ارزش ۲۵ هزار یورو به ترتیب از تاریخ چهارم تا پنجم برای سطح یک و از تاریخ ششم تا هفتم برای سطح دو و از تاریخ هشتم تا دهم بهمن‌ماه برای مشمولین سطح سه انجام می‌شود.

۴. ویرایش ثبت نام و انتخاب خودروهای وارداتی در سامانه به مدت سه روز برای جانبازان مشمول فعال خواهد شد.

۵. بدیهی است انجام ثبت نام اولیه و انتخاب خودرو در سامانه به منزله واردات قطعی نبوده و مراحل بعدی از طریق مراجع ذی صلاح اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۶. آدرس سایت جهت انجام مرحله مقدماتی ثبت‌نام به شرح ذیل اعلام می‌شود. Janbazan.saleauto.ir

۷.جانبازان الزاما در زمان بندی تعیین شده مجاز به ثبت نام در سامانه هستند.

همچنین خودروهای انتخابی جانبازان و سقف ارزش به شرح جدول زیر است:

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟