بررسی ام وی ام ایکس 55 پرو

محصول کشور: چین
چین
ام وی ام ایکس 55 پرو
ایکس 55 پرو گزینه ای ارزشمند در این بازه قیمت
ایکس 55 پرو پرچمدار ام وی ام محبوبترین کراس اوور بازار ایران
ام وی ام ایکس 55 پرو
ایکس 55 پرو گزینه ای ارزشمند در این بازه قیمت
ایکس 55 پرو پرچمدار ام وی ام محبوبترین کراس اوور بازار ایران
حجم موتور
1.5 لیتری
حداکثر توان
156 اسب بخار
گشتاور
230 نیوتن متر
تنفس موتور
توربوشارژ
گیربکس
اتوماتیک CVT
مشخصات کامل

ایکس 55 پرو نسل جدید کراس اوور جمع و جور مدیران خودرو است که امروزه همه این خودرو را در بازار ایران می شناسند. ام وی ام ایکس 55 پرو در دسته کراس اوورهای کامپکت خانوادگی قرار می گیرد.

به گزارش خودرونویس، ایکس 55 پرو را می توان گل سرسبد محصولات برند ام وی ام دانست. خودرویی که در بازار کشورمان هم محبوبیت زیادی دارد.

ام وی ام ایکس 55 پرو MVM X55 pro

طراحی ظاهری ام وی ام ایکس 55 پرو

ام وی ام ایکس 55 پرو (MVM X55 Pro) در واقع نسخه فیس لیفت همان ایکس 55 پیشین بوده که تغییرات ظاهری جزیی در آن اعمال شده است. در نمای جلو شاهد تغییر جلو پنجره هستیم. جلوپنجره نصب شده در ام وی ام ایکس 55 پرو طرحی موسوم به کهکشانی مانند دارد که چنین طرحی را پیشتر در محصولات دیگری از مدیران خودرو اعم از ایکس 22 پرو، آریزو 5 فیس لیفت، تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو هم مشاهده کرده بود. از دیگر تغییرات صورت گرفته در نمای جلو می توان به تغییر دیزاین قسمت پایینی سپر و اضافه شدن یک تریم قرمز رنگ به لبه زیرین آن و همچنین تغییر چراغ های LED تعبیه شده در سپر اشاره کرد.

ام وی ام ایکس 55 پرو MVM X55 pro

در نمای جانبی تغییرات اعمال شده محدودتر هستند. در این قسمت رینگ های 17 اینچی آلیاژی جدید با تریم قرمز رنگ و دیزاین متفاوت و همچنین کالیپرهای ترمزی قرمز رنگ برای ایکس 55 پرو (X55 پرو) نصب شده اند. همچنین یک تریم قرمز رنگ مشابه آنچه در سپر جلو در ضربه گیر زیر درب ها دیده می شود. در نمای عقب ایکس 55 پرو هم تغییراتی زیرپوستی صورت گرفته است. در این نسخه نوار کرومی تنها دو چراغ عقب را به یکدیگر متصل کرده و به داخل دو چراغ وارد نشده. به همین دلیل گرافیک چراغ های عقب تا حد کمی در ایکس 55 پرو نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده اند.

ام وی ام ایکس 55 پرو MVM X55 pro

طراحی کابین ام وی ام ایکس 55 پرو

داخل کابین ام وی ام ایکس 55 پرو دقیقا مشابه فونیکس تیگو 7 پرو یا همان چری تیگو 7 پرو مدیران خودرو طراحی شده است. حتی تریم مشکی و قرمزی که روی داشبورد و تودوزی صندلی های این خودرو اعمال شده نیز مشابه با تیگو 7 پرو است. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی قرار دارد که اطلاعات خودرو را به راننده نشان می دهد. در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی قرار دارد که این دو نیز مشابه با فونیکس تیگو 7 پرو مدیران خودرو هستند.

ام وی ام ایکس 55 پرو MVM X55 pro

در کنسول وسط ام وی ام ایکس 55 پرو یک شیفتر دنده الکترونیکی یا به اصطلاح شیفت بای وایر نصب شده که دقیقا مشابه آن را در تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو نیز دیده بودیم. مزیت این شیفترهای الکترونیکی این بوده که دیگر اتصال مکانیکی بین شیفتر و گیربکس وجود ندارد و فضای بیشتر در کنسول برای قراردادن اشیا و لوازم مختلف در دسترس است. پنل دیجیتالی سیستم تهویه ایکس 55 پرو مشابه با تیگو 7 پرو بوده، ولی این خودرو فاقد سیستم تهویه دوکاناله است. بلکه تهویه X55 پرو از نوع تک کاناله بوده و امکان تنظیم دمای مجزا برای سرنشینان جلو وجود ندارد. ضمن اینکه یک دریچه برای سرنشینان عقب نیز تعبیه شده است.

ام وی ام ایکس 55 پرو MVM X55 pro

در کنار شیفتر دنده ایکس 55 پرو، یک قسمت مشابه پد شارژ بدون سیم تلفن همراه طراحی شده که این در این خودرو صرفا جنبه نمایشی دارد و تنها می توانید تلفن همراه خود را در این قسمت قرار دهید. ولی در تیگو 7 پرو در صورت قرار دادن تلفن همراه در آن، موبایل شما به صورت خودکار شارژ می شود(البته اگر تلفن همراه شما نیز این قابلیت را داشته باشد). در بالای پنل دیجیتالی سیستم تهویه، کلیدهای مربوط به روشن و خاموش کردن گرمکن صندلی های جلو و تنظیم سیستم تهویه قرار دارند. یک ردیف بالاتر هم کلیدهای میانبر سیستم مالتی مدیا و دوربین دید 360 درجه ام وی ام ایکس 55 پرو قرار دارند.

ام وی ام ایکس 55 پرو MVM X55 pro

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 55 پرو

ام وی ام ایکس 55 پرو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که تقریبا همه خودروهای چینی حال حاضر در ایران از آن بهره برده اند. البته موتور 1.5 لیتری ایکس 55 پرو مهندسی شده توسط کمپانی AVL اتریش بوده و توربوشارژ هانیوال آمریکایی نیز برای آن نصب شده است. مشابه همین پیشرانه روی نسخه قبلی ایکس 55 هم نصب بوده، ولی توان تولیدی آن از 147 به 156 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز از 210 به 230 نیوتن متر افزایش پیدا کرده که تغییر خوبی برای یک کراس اوور 1440 کیلوگرمی محسوب می شود.

ام وی ام ایکس 55 پرو MVM X55 pro

تغییر اصلی در مشخصات فنی ایکس 55 پرو به گیربکس آن مربوط می شود. به جای نصب یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه خشک، یک گیربکس اتوماتیک CVT رابط موتور و چرخ ها بوده و نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. این گیربکس قابلیت تعویض 9 دنده مجازی به صورت دستی را هم دارد. لازم به ذکر است که همین موتور و گیربکس دقیقا روی آریزو 5 فیس لیفت، آریزو 6 و فونیکس تیگو 7 پرو نیز نصب شده است. ام وی ام ایکس 55 پرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4318، 1830 و 1664 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2610 میلی متر است. بدین ترتیب جزو کراس اوورهای جمع جور و کامپکت دسته بندی می شود.

مشخصات فنی ام وی ام ایکس 55 پرو

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور 1.5 لیتری
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو جلو
حداکثر قدرت 156 اسب بخار
حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر
جعبه دنده اتوماتیک CVT
شتاب ۰ - ۱۰۰ 10 ثانیه
مصرف سوخت داخل شهر 0 در ۱۰۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 0 در ۱۰۰ کیلومتر
کلاس اتاق کراس اوور
ابعاد بدنه 1662*1830*4318 میلی متر
فاصله محور ها 2610 میلی متر
اندازه تایر 17
حجم صندوق 370 لیتر
حجم باک 51 لیتر
وزن خودرو 1439 کیلوگرم
آلایندگی یورو 5

امکانات ایمنی

نشانگر فشار باد تایرها (TPMS) 6 کیسه هوا (جلو + جانبی + پرده ای) ترمز ABS + EBD + EBA + BAS + BOS سیستم کنترل پایداری (ESP) سیستم کنترل لغرش (TCS) سیستم کنترل حرکت در سر بالایی (HHC) سیستم کنترل حرکت در سر پایینی (HDC)

امکانات رفاهی

کول باکس تهویه مطبوع خودکار کروز کنترل نمایشگر 10.25 اینچی نور پردازی 7 رنگ قابلیت اتصال تلفن همراه به نمایشگر آینه های جانبی برقی تاشونده پاور ویندوز چراغ مشایعت 6 بلندگو گرمکن صندلی های جلو صندلی های برقی جلو سیستم ورود بدون کلید + استارت دکمه ای تعویض دنده برقی خروجی برق 12 ولت درب صندوق عقب برقی شارژر بی سیم موبایل قابلیت روشن شدن خودرو با سوییچ دوربین 360 درجه سانروف برقی قابلیت انتخاب حالت رانندگی (EC0 + SPORT)

دیدگاه شما چیست؟