مشخصات فنی خودرو فردا دانگ فنگ SX5

معرفی کوتاه خودرو

مشخصات خودرو
برند دانگ فنگ
مدل SX5
سال ساخت 1400
کشور سازنده چین
تعداد سیلندر چهار
تعداد سوپاپ 16
حجم پیشرانه 1.6 لیتر
نوع پیشرانه تنفس طبیعی
شتاب 0-100 N/A
قدرت موتور 123 اسب بخار
گشتاور 154 نیوتن متر
نوع گیربکس اتوماتیک
تعداد دنده CVT
دیفرانسیل جلو
کلاس اتاق کراس اوور
ابعاد (میلی متر) 4515x1812x1725
فاصله محور ها 2720
اندازه تایر 215/65R17
حجم صندوق N/A
حجم باک 51 لیتر
وزن خودرو 1350 کیلوگرم
مصرف سوخت 7.3 لیتر/100 کیلومتر
آلایندگی یورو 5
تجهیزات ایمنی

دو کیسه ایمنی هوا(راننده و سرنشین جلو)، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو ESP، ترمز ضد قفل و ترمز کمکی TCS و ASR،قفل خودکار درب ها هنگام آغاز حرکت، کمکی حرکت در سربالایی، سنسور کمربند سرنشین جلو، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب

تجهیزات رفاهی

سانروف برقی، کروز کنترل، نمایشگر 8 اینچی مالتی مدیا با پورت USB و AUX، مد رانندگی اسپرت و برف، فرمان برقی با کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، آینه های تاشو برقی، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، سنسور نور، چراغ تعویض لاین، سنسور فشار باد تایرها، نورپردازی کابین، چراغ های LED جلو و عقب، چراغ روشنایی در روز

معرفی و بررسی تخصصی فردا دانگ فنگ SX5

فردا موتورز نام یکی از خودروسازان تازه تاسیس کشور بوده که در شرایط تحریم موفق به آغاز همکاری با یکی از زیرمجموعه های دانگ فنگ به نام Fengxing شده و تا به امروز دو محصول مختلف از این خودروساز چینی را با نام های SX6 و SX5 راهی بازار کرده است.

به گزارش خودرونویس، فردا موتور فعالیت خود را با عرضه دانگ فنگ SX6 آغاز کرد؛ ولی در حال حاضر تنها یک محصول آن هم دانگ فنگ SX5 را در سبد محصولات خود دارد. این خودرو جزو کراس اوورهای کامپکت شهری دسته بندی می شود و رقبایی همچون ام وی ام ایکس 22، جک اس3، بیسو T3 و هایما S5 را پیش روی خود در ایران دارد.

 

مشخصات فنی فردا دانگ فنگ SX5

اگر خودروسازان چینی پیشرانه 1.5، 1.6 و 2 لیتری با تکنولوژی به اصطلاح میتسوبیشی و همچنین جعبه دنده CVT را نداشتند، عملا نمی توانستند محصولی تولید کنند. این ترکیب خسته کننده ترین و رایج ترین ترکیب در خودروهای فعلی امروزی چینی را تشکیل می دهد که نمونه آن را به وفور در بازار کشور شاهد هستیم.

فردا SX5 هم از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر بهره می برد که به دلیل فقدان توربوشارژ تنها قادر به تولید بیشینه قدرت 123 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و بیشینه گشتاور 154 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه است. تمام این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلوی این کراس اوور کامپکت منتقل می شود.

فردا موتور اعلام کرده که این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو5 بوده و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.3 لیتر بنزین مصرف می کند که رقم قابل قبولی برای یک خودروی 1350 کیلوگرمی است.

 

تجهیزات ایمنی و رفاهی

فردا موتور قصد دارد که SX5 را با تجهیزات ایمنی مانند دو کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی و ایزوفیکس و سیستم پایش فشار باد تایرها راهی بازار کند.

این خودرو همچنین دارای تجهیزات رفاهی مانند نمایشگر هشت اینچی لمسی مالتی مدیا با درگاه بلوتوث و USB، آینه های تاشو برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، اتولایت با چراغ های روشنایی در روز و تودوزی چرم مصنوعی صندلی ها است.

اخبار و مقاله های مرتبط
خودروهای هم کلاس

دیدگاهتان را بنویسید