اخبار خودرو ایران
لوکستر، زیباتر و مدرن تر

تست درایو ام وی ام ایکس 22 پرو در پیست آزادی

شنبه - ۸ آبان ۱۴۰۰
خواندن 5 دقیقه
ام وی ام ایکس پرو 22

کراس اوور ام وی ام X22 برای اولین بار حدود ۵ سال پیش قدم در جاده های ایران نهاد و در طول ۵ سال حضور در بازار خودروی کشور توانست آمار فروش موفق ۵۰ هزار دستگاهی را از خود بجای بگذارد و در بین خودرو های همرده همواره جزو گزینه های ارجح برای مشتریان به حساب امده و می‌آید. با گذشت حضور چند ساله ی این خودرو در بازار، شرکت مدیران خودرو در یک اقدام قابل تحسین، تصمیم گرفت تا همزمان با مارکت های بین المللی همچون روسیه، برزیل، کشورهای حاشیه خلیج و… نمونه فیس لیفت این خودرو را در ایران هم عرضه نماید تا همچنان بتواند فروش توام با موفقیت این محصول را حفظ کند. امروز فرصتی دست داد تا در پیست آزادی نسخه فیس لیفت ایکس 22 را با پسوند پرو تست کنیم و در ادامه به بررسی تغییرات این نسخه برای شما خواهیم پرداخت.

به گزارش خودرونویس، ام‌ وی ‌ام X22 را می‌توان نسخه ‌ای اقتصادی تر، اسپرت ‌تر و جوان پسند تر از X33 دانست. اولین بار این خودرو در سال ۲۰۱۶ میلادی برای رقابت با هاچبک کراس‌های بازار و کراس های کامپکت و با هدف جذب رنج سنی جوان به مارکت های هدف کمپانی مادر عرضه شد. حال مدیران خودرو پس از پنج سال عرضه و فروش 50 هزار دستگاه ایکس 22 در بازار ایران، اقدام به فیس لیفت سنگین این خودرو کرده و تغییرات ظاهری و کابین عمقی به همراه ارتقا سطح تکنولوژی در ایکس 22 پرو اعمال کرده است. ضمن اینکه پیشرانه و گیربکس جدید و مدرنتری برای این نسخه جدید ایکس 22 نصب شده است.

نمای عقب ام وی ام ایکس پرو 22

طراحی ظاهری ام وی ام ایکس 22 پرو

ابتدا کار را از جذاب ترین بخش تغییرات X22 پرو یعنی ظاهر آن آغاز می‌کنیم.

جلوپنجره جدید محصولات تیگو  موسوم به طرح کهکشانی در نمای جلو ام وی ام X22 پرو به چشم می‌خورد  که دقیقا مشابه آنچه بوده که در تیگو هفت پرو و تیگو هشت پرو به کار رفته است و ظاهر این خودرو را به محصولات رده بالاتر این کمپانی نزدیک کرده است. چراغ ‌های اصلی نیز مشابه با ترند این روزهای صنعت خودروسازی به دو طرف سپر منتقل شده‌ اند و دو چراغ باریک و تیز روی کاپوت تنها نقش چراغ روشنایی در روز را ایفا می‌کنند و چهره ای بسیار تهاجمی و جذاب به این خودرو بخشیده اند.

ام وی ام ایکس پرو 22

در نمای عقب خودرو حجم تغییرات اگرچه بسیار کمتر است اما اندک تفاوت های ایجاد شده در این نما که شامل تغییر در بخش سپر و دیفیوزر عقب بوده، چهره به روزتری را به ایکس 22 پرو بخشیده اند.

ام وی ام ایکس پرو 22

طراحی کابین ایکس 22 پرو

طراحی و تریم داخلی ام وی ام ایکس 22 پرو در مقایسه با نسخه قبلی به کلی متحول شده و با طرحی راننده محور و بهره گیری از برخی عناصر مشابه با سدان آریزو ۵ و ۶ (مانند غربیلک فرمان و دسته دنده)، حس خوشایند تری را نسبت به قبل به راننده و سرنشینان منتقل می کند. سیستم مالتی مدیای خودرو تغییر کرده و بزرگ تر شده است و همین 9 اینچی شده مالتی میدا سبب حذف برخی از کلیدهای فیزیکی شده است. فرمان با طرح D شکل مشابه با سایر محصولات روزِ کمپانی نیز تکمیل کننده تغییرات کابین ایکس 22 پرو است.

کابین ام وی ام ایکس پرو 22

تجهیزات ایمنی و رفاهی ایکس 22 پرو

پشت فرمان خودرو که قرار می‌گیرید، اولین تغییر فنی را به سرعت متوجه خواهید شد؛ فرمان بسیار نرم تر شده است و این یعنی ایکس 22 جدید از فرمان برقی بهره مند شده است. در گام بعدی به سراغ آزاد کردن ترمز پارک برقی خواهید رفت. اتوهلد نیز در نمونه پرو به خودرو افزوده شده است.

از دیگر امکانات این نمونه می ‌توان به مواردی مانند سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی به همراه مانیتور جدید ۹ اینچی و سانروف اشاره کرد که باعث شده ایکس 22 پرو کراس اووری لوکس و جذاب به نسبت رقبا باشد.

کابین ام وی ام ایکس پرو 22

مشخصات فنی ایکس 22 پرو

پیشرانه ایکس 22  پرو از نسخه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به نسخه یک لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر تغییر یافته است. همچنین جعبه دنده خودرو نیز از نوع ۴ سرعته اتوماتیک به نمونه CVT اتوماتیک با امکان تعویض مصنوعی ۹ دنده تغییر یافته است.

پیشرانه یک لیتری سه سیلندر ام وی ام ایکس پرو قادر به تولید ۱۰۲ اسب ‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بوده و به لطف بهره ‌مندی از سیستم توربوشارژر، حداکثر گشتاور از دورهای حدود ۱۵۰۰ در دسترس راننده قرار خواهد داشت. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ایکس 22 پرو نیز عددی در حدود 5.8 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

پیشرانه ام وی ام ایکس پرو 22

تجربه رانندگی

خودرو را با سوییچ استارت می زنیم و گیربکس را در وضعیت D قرار می دهیم. خودرو به نرمی و بدون هیچ گونه سر و صدای اضافی شروع به حرکت می ‌کند. شتاب گیری اولیه به لطف گیربکس جدیدی که روی ایکس 22 پرو نصب شده و پیشرانه توربو، راضی کننده بوده و تاخیری در شتاب گیری مشاهده نمی ‌شود. فرمان خودرو عملکرد نرم و مناسبی از خود نشان می‌ دهد. سیستم ترمز نیز راضی کننده ظاهر می ‌شود و حس اطمینان لازم را به راننده منتقل می کند. اگرچه ایکس 22 به سیستم کنترل پایداری مجهز است، اما بخاطر سگمنت خودرو و ارتفاع آن از سطح زمین بهتر است تا با سرعت و جهت مناسب و مطمئن وارد پیچ ها شد. فضای پا و سر هم در هر دو ردیف جلو و عقب با توجه به ابعاد خودرو، خوب و قابل قبول است.

سخن پایانی

در پایان می ‌توان گفت تغییرات این نسخه از ایکس 22 مثبت تلقی شده و با توجه به کشش و نیاز بازار و همچنین نبود رقبایی با این سطح آپشن و طراحی (از نظر به روز بودن و ترند بودن سبک طراحی) انتظار می‌ رود ایکس 22 پرو فروش و حضور موفقی را در بازار تجربه کند.

4.9 از 12 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • رضا | 23 آبان 1400 - 5:04 ب.ظ

    پیشرانه قبلی بهتر بود

    • یحیی دادگر | 25 آبان 1400 - 9:35 ق.ظ

      از نظر عملکرد شتابگیری و مصرف سوخت این پیشرانه بهتر است