اخبار خودرو جهان
سه محصول الکتریکی جدید در راه است

زیربرند Ioniq هیوندای رسما تاسیس شد

دوشنبه - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
آیونیک 5، 6 و 7

 پس از پنج سال از تاسیس زیر برند جنسیس، هیوندای قصد تاسیس یک زیربرند دیگر را دارد. این بار هدف هیوندای از تاسیس این برند، عرضه خودروهای الکتریکی آینده این کمپانی کره ای است که قرار است با اسمی جدید به نام Ioniq راهی بازار شوند.

به گزارش خودرونویس، در سال 2015 کمپانی هیوندای رسما یک زیربرند به نام جنسیس برای خودروهای لوکس خود تاسیس کرد. ایده تولید این زیربرند همزمان با عرضه یکی از جذاب ترین محصولات هیوندای در آن زمان یعنی جنسیس کوپه شکل گرفت. به نظر می رسد که تاسیس جنسیس، یکی از بهترین تصمیم های هیوندای در سال های اخیر باشد، چراکه فروش محصولات لوکس این برند روندی صعودی در بازارهای مختلف جهانی دارد.

به بیان واضح تر Ioniq یک خودروی الکتریکی و هیبریدی در سبد محصولات هیوندای بوده که استایلی چهار درب فست بک داشته نام این زیر برند جدید نیز از همین خودرو الهام گرفته شده است. حال زیربرند آیونیک قرار است که فعالیت خودرو را زیر نظر هیوندای آغاز کند و محصولاتی الکتریکی و مطابق میل مشتری را راهی بازار جهانی کند.

آیونیک 5، 6 و 7 جدید

عرضه سه محصول جدید توسط آیونیک در آینده

کمپانی هیوندای همزمان با برگزاری جشنی زیبا به منظور تاسیس این زیربرند جدید برای خودروهای الکتریکی آینده خود، اظهار کرد که قصد دارد سه محصول جدید در آینده با نام آیونیک معرفی کند. اولین محصولف خودروی به نام آیونیک 5 نام دارد که کراس اووری تمام الکتریکی و سایز متوسط بوده که بر پایه هیوندای 45 مفهومی که سال پیش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شدف توسعه یافته است. آیونیک قصد دارد که این خودرو را در اوایل سال 2021 راهی بازارهای جهانی کند. بدین ترتیب نسخه پروتوتایپ آن باید امسال رونمایی شود.

لوگوی آیونیک

محصول الکتریکی بعدی آیونیک، خودروی سدان بوده که آیونیک 6 نام دارد. این سدان الکتریکی بر پایه خودروی مفهومی بسیار زیبای هیوندای Prophecy توسعه یافته که در سه ماه اول سال 2020 معرفی شده بود. ظاهرا سدان آیونیک 6 قرار است که در سال 2022 به صورت رسمی رونمایی شود.

سومین محصول این زیربرند جدید هم ظاهرا یک اسیووی الکتریکی بزرگ سایز با نام آیونیک 7 بوده که قرار است در سال 2024 به صورت رسمی معرفی و راهی بازارهای جهانی شود. ظاهرا محصولات آیونیک از یک سبک نام گذاری خاصی پیروی می کنند؛ بدین ترتیب که اعداد فرد نشان دهنده خودروهای کراس اوور و اسیووی بوده و اعداد زوج برای خودروهای سدان و سواری اختصاص داده شده است.

نمایش london eye آیونیک

ساختار محصولات جدید آیونیک

هیوندای اظهار کرده که این سه محصول جدید آیونیک قرار است روی پلتفرمی الکتریکی ماژولار جهانی جدیدی به نام E-GMP توسعه و طراحی شوند. پلتفرم E-GMP امکان شارژ سریع و همچنین قابلیت پیمایش تا مسافت های مختلف در حالت شارژ کامل را به این محصولات می دهد. البته هیوندای در این لحظه از بیان جزییات بیشتر در این خصوص خودداری کرده است.

هیوندای ادعا کرده که محصولات جدید آیونیک دارای کابینی هوشمند هستند که شامل صندلی با قابلیت تطبیق و تنظیم در حالات مختلف، اتصال بدون سیم و قابلیت های جاب دیگری مانند محفظه داشبورد به صورت کشویی است.

هیوندای زیر برند آیونیک را با هدف تحقق استراتژی خود مبنی بر فروش 560 هزار خودروی الکتریکی تا سال 2025 با در نظر گرفتن خودروهای الکتریکی سازی شده سوخت سلولی خود تاسیس کرده است. تحقق این هدف باعث می شود که هیوندای به سومین خودروساز بزرگ دوستدار محیط زیست جهان در سال 2025 تبدیل شود.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟