اخبار خودرو جهان
امکان پیمایش 1000 کیلومتر مسافت در حالت شارژ کامل!

Zhiji L7 سدان الکتریکی چینی با قابلیت شارژ بدون سیم

سه شنبه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
zhiji L7

باید این موضوع را اعتراف کنیم که در بین خودروهای الکتریکی چینی، محصولاتی بسیار مطرح و قابل اعتماد و مطابق با استانداردهای جهانی نیز وجود دارد و این موضوع به هیچ وجه قابل انکار نیست. کمپانی های چینی با وجود تجربه کم در زمینه خودروسازی، ورود های موفقی به عرصه تولید خودروهای لاکچری و خودروهای الکتریکی اسپرا داشته اند که نتیجه کار آنها خودرویی زیبا از جنبه بصری و همچنین قابل اعتماد و جذاب از نظر پرفورمنس و مشخصات فنی شده است. یکی از این خودروهای الکتریکی مطرح چینی، سدان تمام الکتریکی اسپرت Zhiji L7 بوده که در ادامه آن را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خودرونویس، Zhiji L7 یک سدان اسپرت الکتریکی چینی بوده که نه تنها ظاهر بسیار جذابی دارد، بلکه بیشینه مسافت قابل پیمایش آن در حالت شارژ کامل هم خیره کننده بوده و طراحی کابین آن نیز بسیار جذاب و گیرا است. همچنین یکی از قابلیت های بسیار جذاب Zhiji L7، امکان شارژ بدون سیم بوده که در کمتر خودروی الکتریکی نمونه آن دیده می شود. برند Zhiji حاصل سرمایه گذاری مشترک بین شرکت خودروسازی SAIC چین، Zhangjian Hi-Tech کمپانی و گروه علی بابا بوده است.

نمای عقب zhiji L7

مشخصات فنی Zhiji L7

نسخه پایه Zhiji L7 که در ابتدا وارد بازار می شود، به یک پک باتری 93 کیلووات ساعتی مجهز شده که قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 615 کیلومتر را تحت سیکل NEDC چین طی کند. البته در آینده یک نسخه با پک باتری بزرگتر 118 کیلووات ساعتی نیز از این خودرو تولید می شود که تخمین زده شده در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت 1000 کیلومتر است. البته این ارقام اعلامی با سیکل تست چین به دست آمده اند و در صورت تبدیل به سیکل تست WLTP اروپا و EPA آمریکا مقداری افت خواهند داشت. لازم به ذکر است که نسخه مجهز به پک باتری بزرگتر Zhiji L7 در ابتدای عرضه در دسترس نخواهد بوده و در اوایل سال 2022 راهی بازار چین می شود.

کابین zhiji L7

اعلام شده که Zhiji L7 به دو پیشرانه الکتریکی مجهز شده که روی هم رفته قادر به تولید 540 اسب بخار و گشتاور آنی 700 نیوتن متر هستند. با تکیه به این قدرت خیره کننده، این سدان الکتریکی طی 3.9 ثانیه می تواند از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین سیستم های رانندگی نیمه خودرانی برای Zhiji L7 تعبیه شده که در این از سطح توانایی آنها اطلاعاتی در دسترس نیست. همچنین Zhiji L7 به جای آینه های دید جانبی، دارای دوربین است. ویژگی بسیار جذاب این سدان الکتریکی، قابلیت شارژ به صورت بدون سیم بوده که می تواند تا 11 کیلووات سرعت شارژ شدن داشته باشد.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟