اخبار خودرو ایران
افزایش توان و گشتاور نسبت به موتور M24 قدیمی

موتور M24 پلاس وانت زامیاد چه مشخصاتی دارد؟

چهارشنبه - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
موتور M24 پلاس وانت زامیاد نیسان آبی

موتور M24 پلاس قرار است که به زودی به عنوان پیشرانه جدید نیسان آبی (وانت زامیاد) نصب شود. موتور M24 پلاس زامیاد تغییرات زیادی را نسبت به موتور M24 معمولی داشته که سبب افزایش راندمان آن شده است.

به گزارش خودرونویس، زامیاد به تازگی شرایط فروش وانت آبی قدیمی و محبوب خود را منتشر کرده که در بین مدل های قابل عرضه بنزینی و دوگانه سوز، یک مدل با پسوند موتور M24 پلاس زامیاد نیز وجود داشت. به گفته زامیاد این شرکت از سه سال قبل در حال توسعه موتور M24 پلاس بوده و حال این موتور به مرحله تولید رسیده و آماده نصب روی وانت نیسان آبی یا همان وانت زامیاد است.

وانت زامیاد که به وانت نیسان یا نیسان آبی در بازار معروف است، سالهاست که با موتور قدیمی M24 عرضه می شود. موتوری 2.4 لیتری چهار سیلندر که بازده بسیار پایین و مصرف سوختی بسیار بالا دارد و کاملا از استانداردهای جهانی در زمینه وانت های واری فاصله دارد. چند سالیست که مگا موتور وعده طراحی یک موتور ارتقا یافته را برای وانت زامیاد داده بود و حال مگا موتور اعلام کرده که از شهریور ماه موتور M24 پلاس زامیاد را روی وانت نیسان نصب می کند.

موتور M24 پلاس وانت زامیاد نیسان آبی

مشخصات موتور M24 پلاس زامیاد و موتور M24 چیست؟

موتور M24 زامیاد با حجمی معادل 2.4 لیتر قادر به تولید 94 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور است. این قدرت و گشتاور در مقابل حجم موتور و میزان مصرف سوخت آن بسیار ناچیز است. اما این موتور جدید قادر به تولید 143 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور است. این یک افزایش چشمگیر و مناسب نسبت به نسخه قبلی بوده و یقینا عملکرد بهتری را برای وانت زامیاد به ارمغان می آورد.

 

تفاوت های موتور M24 پلاس با موتور M24 قدیمی چیست؟

موتور M24 پلاس وانت زامیاد همچنان حجمی معادل 2.4 لیتر دارد و چهار سیلندر تنفس طبیعی است. اما برخلاف موتور M24 قدیمی که هشت سوپاپ بود، این موتور جدید دارای 16 سوپاپ است. ضمن اینکه سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها یعنی VVT-i نیز به این موتور اضافه شده که روی موتور قبلی وجود نداشت. این دو تغییر در مجموع باعث شده که این موتور ضمن تولید قدرت و گشتاور بیشتر نسبت به قبل، مصرف سوخت پایینتری هم داشته باشد. لازم به ذکر است که این موتور جدید هم مانند نسخه قبلی دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است.

با توجه به افزایش توان و گشتاور این موتور نسبت به موتور قدیمی، دور از ذهن نیست که زامیاد از گیربکس جدیدی در وانت قدیمی محبوب خود استفاده کند.

 

قیمت وانت زامیاد با موتور M24 پلاس

وانت زامیاد با موتور M24 معمولی در نسخه بنزینی قیمتی معادل 242 میلیون و 500 هزار تومان دارد. وانت زامیاد با موتور قدیمی در نسخه دوگانه سوز هم قیمتی معادل 272 میلیون و 500 هزار تومان دارد. اما قیمت وانت زامیاد با موتور M24 پلاس 255 میلیون تومان اعلام شده که تنها 12 میلیون و 500 هزار تومان نسخه به نسخه قدیمی گرانتر است. لازم به ذکر است که زامیاد هنوز صحبتی در خصوص عرضه نسخه دوگانه سوز این موتور نکرده و وانت های زامیاد مجهز به این موتور فعلا تنها به صورت تکسوز به بازار عرضه می شوند.

4.4 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • عمید | 8 تیر 1402 - 3:59 ق.ظ

    نیسان وانت صفر خریدم بیچاره شدم، پرسوخوت، پر استهلاک، بی کیفیت، هر گاز کوچک یک ملیون باید خرج کنی

  • رحیمی | 6 تیر 1402 - 11:41 ق.ظ

    از سال مهارتورم چ خبر؟

  • کامران | 5 تیر 1402 - 1:57 ق.ظ

    موتور ام۲۴ پلاس همان موتور نیسان آبی هست که مقداری ارتقا در راندمان و آلایندگی داشته و همچنان ۸ سوپاپ هست و ۲ سالی هست که بر وانت پادرا پلاس نصب میگردد و به موتور سبز معروف هست، این موتور از آلایندگی کمتر و مصرف سوخت بهینه شده با صدای کمتر برخوردار هست

    • یحیی دادگر | 5 تیر 1402 - 9:52 ق.ظ

      سلام عرض ادب، موتور M24 پلاس 16 سوپاپ هست و توان و گشتاور بیشتری تولید می کنه نسبت به موتور قبلی، ولی دقیقا درست اشاره کردید که کم صداتر بوده و آلایندگی کمتری هم دارد