اخبار خودرو جهان
در ماه اکتبر رسما رونمایی می شود

زاگاتو IsoRivolta GTZ با موتور کوروت می آید

چهارشنبه - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
زاگاتو IsoRivolta GTZ نمای بالا

هر بار که کمپانی زاگاتو اعلام می کند در حال طراحی و توسعه سوپر اسپرتی جدید است، همه علاقمندان به خودروهای رترو استایل مشتاق رونمایی این محصول جدید می شوند. جدیدترین پروژه کمپانی زاگاتو هم تفاوت چندانی با پروژه های پیشین نداشته و همواره یادآور قدرت و دانش استودیو طراحی این کمپانی توانمند است. محصول جدید کمپانی زاگاتو، IsoRivolta GTZ نام داشته که نشان دهنده دانش مهندسی این کمپانی خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی است.

به گزارش خودرونویس، زاگاتو در طراحی این خودروی کوپه اسپرت تا حد زیادی از Iso A3/C در دهه 60 میلادی الگوبرداری کرده که نسخه مسابقه ای خودروی زاگاتو گریفو محسوب می شد. کانسپت کلی این خودرو نسبت به مدل های پیشین تغییر چندانی نکرده. زاگاتو IsoRivolta GTZ مانند تمامی محصولات این کمپانی دارای بدنه با طراحی خیره کننده و یک پیشرانه قدرتمند حجیم آمریکایی در زیر کاپوت است. این سوپراسپرت کوپه اولین بار در قالب یک خودروی مفهومی به نام ویژن گرن توریسمو در سال 2017 نمایش داده شده بود و حال این خودرو به مرحله تولید رسیده است.

 

مشخصات فنی

همانند محصولات پیشین زاگاتو، IsoRivolta GTZ از یک پیشرانه هشت سیلندر کمپانی شورولت در زیر کاپوت بهره می برد. اگر دقیق تر بخواهیم بیان کنیم زاگاتو از یک نسخه ارتقا یافته و شخصی سازی شده پیشرانه شورولت کوروت Z06 استفاده کرده که حجم آن به 6.8 لیتر افزایش داده شده است. در این لحظه قدرت و گشتاور تولیدی دقیق این پیشرانه مشخص نیست؛ ولی انتظار می رود که توان تولیدی این پیشرانه 6.8 لیتری سوپرشارژ به مراتب نسبت به موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر کوروت Z06 ارتقا یافته باشد.

نمای عقب زاگاتو IsoRivolta GTZ

در این لحظه جزییات زیادی در خصوص زاگاتو IsoRivolta GTZ منتشر نشده، ولی زاگاتو اظهار کرده که تمام بدنه و اجزای این سوپر اسپرت رترو استایل از فیبر کربن ساخته شده است. این کمپانی قصد دارد که به طور کلی 19 دستگاه از این خودرو را تولید کند که تا این لحظه 9 دستگاه آن به مشتریان پیش فروش شده است.

 

رونمایی رسمی در ماه اکتبر

جزییات کامل زاگاتو IsoRivolta GTZ قرار است که در ماه اکتبر همراه با رونمایی کامل این سوپر اسپرت منتشر شود. بدین ترتیب زاگاتو اولین نمونه های IsoRivolta چند ماه پس از انتشار مشخصات کامل این خودرو به مشتریان تحویل می دهد. جزییات قیمت این سوپر اسپرت رترو استایل هم طی ماه های آینده مشخص می شود؛ ولی اصلا نباید انتظار قیمتی ارزان و مقرون به صرفه برای IsoRivolta GTZ را داشت.

نمای جلو زاگاتو IsoRivolta GTZ

مزایده یک محصول کلاسیک زاگاتو

در این مدت ظاهرا قرار است که یک دستگاه زاگاتو Iso گریفو GL سری I مجهز به یک پیشرانه 7 لیتری هشت سیلندر طی مراسم کلکسیون RM Sotheby Elkhart که در پاییز امسال برگزار می شود، به مزایده گذاشته شده و به بالاترین قیمت فروخته شود.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟