به گزارش خودرونویس، تا به امروز چندین مرتبه به داستان های شرکت شیائومی اتو (خودروسازی شیائومی) پرداخته ایم. بدین ترتیب اگر خبرها را دنبال کرده باشید می دانید که شیائومی مدتیست که بازار خودرو هم ورود کرده است. اما به طور خلاصه یکبار دیگه این موارد را مطرح می کنیم. شرکت شیائومی اتومبیل در سپتامبر سال 2021 با سرمایه گذاری اولیه 1.47 میلیارد دلار تاسیس شد. سپس Lei Jun بنیانگذار شیائومی نشستی را به عنوان کنفرانس سرمایه گذاری برگزار کرد و طی آن اظهار شد که تولید انبوه کارخانه شیائومی اتومبیل در نیمه اول سال 2024 رخ می دهد. در جولای سال 2022 بود که شیائومی نخستین پروتوتایپ خود را که بر پایه بی وای دی هان BYD Han برقی توسعه یافته بود در جاده های چین تست می کرد که توسط دوربین عکاسان شکار شد. سپس در ژانویه 2023 هم نخستین خودروی برقی شیائومی که مودنا Modena نام دارد در حال گذراندن تست جاده و تست زمستانی در جاده های چین دیده شد. اکنون هم فرصتی داریم تا با استایل ظاهری نخستین خودروی شیائومی تا حدودی آشنا شویم.

شیائومی مودنا Modena خودرو ماشین برقی (1)
نسخه پروتوتایپ شیائومی مودنا

 

در طرح های لو رفته از شیائومی مودنا، سپرهای جلو و عقب این خودرو را می توان مشاهده کرد. طراحی سپر جلو شیائومی مودنا Modena ساده به نظر می رسد و ورودی های هوای کوچکی در قسمت های کناری و ورودی هوا اصلی در قسمت مرکزی دارد. لازم به ذکر است که با وجود اینکه خودروهای برقی فاقد پیشرانه درونسوز در زیر کاپوت هستند و به همین منظور نیاز چندانی به جریان هوا برای خنک کاری موتور نداشته باشند، اما برای مدیریت بهتر دمای باتری و سیستم تهویه تا حدودی نیاز به جریان هوا دارند. در خصوص ورودی های هوای جانبی روی سپر هم باید اظهار کنیم با هدف بهبود آیرودینامیک توسعه یافته اند.

شیائومی مودنا Modena خودرو ماشین برقی (1)
شیائومی مودنا در حال تست

هرچند سپر ماشین شیائومی مودنا Modena طراحی ساده ای دارد، اما حالتی نیمه اسپرت هم داشته و طراحان این خودرو شیائومی تلاش کرده اند که استایل اسپرتی هم به این خودرو ببخشند. شیائومی مودنا Modena مانند عمده خودروهای برقی فاقد جلوپنجره است و برای آن دو چراغ جلوی بیضی شکل طراحی شده است.

سپر عقب خودرو شیائومی مودنا Modena هم دارای کانال عبوری هواست. طراحی بسیار ساده ای هم دارد و سعی شده آیرودینامیک دیزاین شود. ولی به طور کلی سپر عقب دیتیل خاص و جذابی ندارد.

شیائومی مودنا Modena خودرو ماشین برقی (1)

همکاری شیائومی و بایک BAIC

پیشتر در خصوص ارتباط همکاری بین شیائومی و کمپانی بی وای دی BYD صحبت کرده بودیم. نسخه پایه شیائومی مودنا Modena برقی قرار است که از باتری های پره ای بی وای دی استفاده کند. همچنین نخستین نسخه پروتوتایپ شیائومی مودنا Modena برقی بر پایه بی وای دی هان BYD Han برقی توسعه پیدا کرده بود. حال به نظر می رسد که شیائومی یک دوست قدرتمند و با ارزش دیگر هم پیدا کرده که آن شرکت خودروسازی بایک BAIC چین است.

متوجه شده ایم که نام شرکت BAIC بایک چین روی برخی از قطعات بدنه شیائومی مودنا نصب شده است. این موضوع نشان می دهد که بایک تامین کننده OEM خط تولید شیائومی اتومبیل خواهد بود. لازم به ذکر است که کارخانه شیائومی در شهر پکن واقع شده است. دفتر مرکزی شرکت بایک BAIC نیز در همان شهر واقع است. همچنین بایک BAIC ششمین خودروساز بزرگ چین بوده و به سادگی می تواند که قطعات لازم برای خط تولید شیائومی اتومبیل را تامین کند. به زودی خبرهای بیشتری از ماشین برقی شیائومی مودنا Modena را منتشر خواهیم کرد.

منبع carnewschina
5 از 2 رای