اخبار خودرو جهان
ورود غول تکنولوژی چینی به عرصه خودروسازی با تولید سالانه 300 هزار دستگاه!

اولین خودروی برقی شیائومی ماه بعد رونمایی می شود

چهارشنبه - ۲۹ تیر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
Xiaomi-first electric car اولین خودروی برقی شیائومی الکتریکی (1)

شیائومی یک شرکت تکنولوژی بسیار بزرگ و وسیع چینی بوده و به تازگی اعلام کرده که قصد دارد اولین خودروی برقی خود در مدل پروتوتایپ را در ماه آینده (آگوست) رونمایی کند. شیائومی بیزینس مربوط به توسعه خودروهای الکتریکی خود را در مارس سال 2021 آغاز کرد و در همان ابتدا 1.5 میلیارد دلار برای این بیزینس سرمایه گذاری کرد و اظهار داشت که طی 10 سال آینده حداقل 10 میلیارد دلار دیگر در این بیزینس سرمایه گذاری می کند.

به گزارش خودرونویس، خودروهای الکتریکی شیائومی تحت برند تازه تاسیس شیائومی اتو کمپانی تولید می شوند و در نوامبر سال 2021 شیائومی یک توافقنامه ای را با کمیته توسعه تکنولوژی و محیط زیست پکن امضا کرد تا کارخانه مرکزی بیزینس تولید خودروی خود را در آنجا احداث کند. این کارخانه تولید خودرو شیائومی در چین قادر است سالانه 300 هزار دستگاه خودروی برقی تولید کند.

Xiaomi-first electric car اولین خودروی برقی شیائومی الکتریکی (1)

درحالیکه بعید به نظر می رسد که شیائومی بتواند تولید اولین خودروی برقی خود را تا سال 2024 آغاز کند، ولی این شرکت آماده بوده که نسخه پروتوتایپ این خودروی الکتریکی را در ماه آگوست رونمایی کند. هنوز مشخص نیست که این نسخه رانینگ پروتوتایپ خودروی برقی شیائومی تا چه حد به مدل تولیدی نزدیک است.

گزارش های از این قرار بوده که طراحی اولین خودروی برقی شیائومی توسط مرکز طراحی خودرو شانگهای HVST صورت گرفته است. این همان کمپانی بوده که خودروی کانسپت جذاب WM Motor Maven را نیز طراحی کرده است. باید منتظر ماند و دید که آیا این خودرو برقی شیائومی شباهتی در طراخی به کانسپت Maven دارد یا خیر. رسانه های چینی اظهار کرده که خودروی برقی شیائومی در مدل پروتوتایپ پس از رونمایی قرار است مورد بررسی در تست های مختلف از جمله آب و هوای سرد و گرم قرار گیرد.

Xiaomi-first electric car اولین خودروی برقی شیائومی الکتریکی (1)

کارخانه تولید خودرو شیائومی در پکن قرار است که در دو فاز احداث شود که هر یک ظرفیت تولید سالانه 150 هزار خودرو را دارد. در ماه مارس این غول تکنولوژی چینی تیم مربوط به تحقیق و توسعه در زمینه بیزینس تولید خودروی خود را به بیش از 1000 نفر افزایش داد تا باز هم قصد گسترش و توسعه این تیم را دارد تا بتواند روی تکنولوژی های رانندگی خودران و کابین هوشمند راننده تمرکز کند.

هنوز استایل بدنه اولین خودروی الکتریکی شیائومی مشخص نشده. ولی به گفته منابع نزدیک به شیائومی، این غول تکنولوژی چینی در حال توسعه چهار خودروی برقی مختلف با استایل های بدنه متفاوتی بوده تا علاقمندان به همه سگمنت ها را به خود جذب کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟