اخبار خودرو جهان
حاصل جوینت ونچر جنرال موتورز و SAIC و مناسب واردات به ایران

ماشین وولینگ زینگچن Wuling Xingchen رونمایی شد

یکشنبه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
Wuling-Xingchen وولینگ زینگچن جنرال موتورز سایک (1)

شرکت خودروسازی چینی وولینگ Wuling حاصل جوینت ونچر جنرال موتورز آمریکا و شرکت خودروسازی سایک موتورز SAIC چین بوده و به تازگی اولین محصول هیبریدی وولینگ به نام Xingchen زینگچن رونمایی شده که یک کراس اوور لوکس بوده که قیمتی زیر 15 هزار دلار در مدل پایه دارد.

مشخصات فنی ماشین وولینگ زینگچن Wuling Xingchen

به گزارش خودرونویس، خودروی وولینگ زینگچن Wuling Xingchen مجهز به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر بوده که در کنار آن یک موتور برقی 134 اسب بخاری هم نصب شده است. در حالیکه وولینگ Wuling هنوز قدرت ترکیبی این سیصستم هیبریدی و گشتاور آن را اعلام نکرده ولی بیان کرده که کراس اوور هیبریدی وولینگ زینگچن Xingchen قادر است طی 3.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 60 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

Wuling-Xingchen وولینگ زینگچن جنرال موتورز سایک (1)

ماشین وولینگ زینگچن Wuling Xingchen ضمن اینکه عملکرد بسیار خوبی دارد، مصرف سوخت آن نیز بسیار بهینه و کم است. شرکت وولینگ اشاره کرده که این خودرو در هر 100 کیلومتر مسیر شهری تنها 4.6 لیتر بنزین مصرف می کند و در سیکل ترکیبی مصرف سوخت آن به 5.7 لیتر افزایش می یابد که این رقم برای یک کراس اوور با این جثه کاملا منطقیست.

Wuling-Xingchen وولینگ زینگچن جنرال موتورز سایک (1)

ظاهر ماشین وولینگ زینگچن Wuling Xingchen

طراحی بیرونی وولینگ زینگچن Wuling Xingchen بسیار جذاب بوده و از زبان طراحی این خودروساز موسوم به حرکت بالها استفاده کرده است. جلوپنجره این خودرو در قسمت بالایی دماغه خودرو جانمایی شده و و دارای تریمی مشکی رنگ بوده که از دو طرف با چراغ های اصلی با دیزاین پیچیده ای متصل شده است. درون سپر نیز دو مه شکن داخل یک قاب مشکی رنگ جانمایی شده اند و یک صفحه محافظ نقره ای رنگ نیز در پشت سپر قرار گرفته است.

Wuling-Xingchen وولینگ زینگچن جنرال موتورز سایک (1)

کراس اوور وولینگ زینگچن Wuling Xingchen دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4954، 1820 و 1750 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2750 میلی متر است. در نمای عقب وولینگ زینگچن Wuling Xingchen دو چراغ مثلثی شکل قرار دارد که به وسیله یک نوار شیشه ای مشکی رنگ به هم متصل شده اند.

Wuling-Xingchen وولینگ زینگچن جنرال موتورز سایک (1)

داخل کابین وولینگ زینگچن Wuling Xingchen

کابین وولینگ زینگچن Wuling Xingchen با وجود قیمت پایه زیر 15 هزار دلار که به پول ایران در حدود 450 تا 500 میلیون تومان بوده به حدی مجهز است که شما را شگفت زده می کند. این خودرو دارای یک نمایشگر دیجیتالی 8 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمیست. در مقابل راننده یک فرمان D شکل قرار دارد که روی آن کلیدهای کنترلی مختلفی جانمایی شده است. نرم افزار سیستم مالتی مدیا و سرگرمی این خودرو به مرور و در گذر زمان امکان بروزرسانی داشته و دارای رابطه کاربری Ling OS است. برای سرنشینان ردیف دوم هم صندلی های با امکان خواباندن پشتی به میزان 14 درجه نصب شده. ضمن اینکه یک سانروف پانورامیک بالای سر سرنشینان دو ردیف قرار دارد که نور بیشتری را به کابین وارد می کند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟