اخبار خودرو جهان
جنگجویان جاده

سریع‌ ترین خودروهای شش سیلندر جهان

یکشنبه - ۹ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 9 دقیقه
پورشه 911 GT2 RS

وقتی به سریع‌ترین اتومبیل‌های جهان فکر می‌کنید، ناخواسته ذهن شما  به موتورهای بزرگی مانند V8 و برخی از نمونه‌های خاص و پرقدرت موتورهای 12 سیلندر توجه کرده و فقط به آنها فکر خواهید کرد. ولی مهندسی و توسعه اتومبیل‌ها فقط به ساخت و استفاده از سیستم چهار چرخ محرک فکر نکرده و همیشه نوآوری‌ها و محصولات جدیدی را به علاقه‌مندانِ اتومبیل معرفی می‌کند. امروزه پیشرانه‌های کوچک و حتی موتورهای چهار سیلندر قدرت فراوانی داشته و پیشرانه‌های 6 سیلندر عملکرد قابل قبولی دارند. در حال حاضر 6 سیلندرها با عملکرد فوق‌العاده خود تعریف جدیدی از سرعت و قدرت را ارائه کرده‌اند.

به گزارش خودرونویس، موتورهای شش سیلندر انواع مختلفی مانند ششسیلندر خطی و شش سیلندر تخت دارند. اکنون بنابر سفارش و انتخاب خریداران خودرو در بازارهای بروز جهان می‌توان اتومبیل‌های شش سیلندر را در انواع گوناگون سفارش داد و لحظاتی هیجان‌انگیز را با آنها تجربه کرد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که چند اتومبیل اسپرت و شش سیلندر را به شما معرفی کنیم. اتومبیل‌های لیست ما سریع‌ترین شش سیلندرهای جهان هستند.

 

ب ام و M3

ب ام و M3

ب ‌ام ‌و با M3 ما را مطمئن کرده است که این سدان اسپرت را حتما در لیست سریع ‌ترین خودروهای شش سیلندر بازار قرار دهیم. نسل جدید این محصول 150 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل‌های پیشین M3 داشته و در مجموع 550 نیوتن ‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در M3 از پیشرانه 3 لیتری توئین توربو و 6 سیلندر خطی با توان 425 اسب‌بخار استفاده شده است. علاوه بر این، کمپانی ب ‌ام ‌و نسخه‌های مختلفی از M3 را به تولید رسانده و هر کدام از آنها را با ویژگی‌هایی خاص نسبت به نمونه استاندارد M3 عرضه می‌کند. بنابراین قدرتمندترین نمونه M3 حدود 444 اسب‌بخار قدرت داشته و آپشن‌ها و ویژگی‌هایی مانند driveshaft، کاپوت آلومینیومی، سقفی از جنس فیبرکربن و بریس موتور، M3 را به یکی از بهترین محصولات ب ‌ام ‌و تبدیل کرده است.

 

نیسان GTR

نیسان GTR

سوپراسپرت‌های ژاپنی از دهه 1980 وارد بازار شده و نیسان GTR مدرن را باید صدرنشین فهرست بهترین اتومبیل‌های ژاپنی دانست. این اتومبیل سریع و فوق‌العاد ژاپنی ملقب به گودزیلا بوده و از پیشرانه V6 و 3.8 لیتری استفاده می‌کند. پیشرانه مزبور کاملاً دست ساز بوده و نسبت به نسخه‌های پیشین عملکرد بهتری دارد. توان موتور نیسان GTR حدود 572 اسب‌بخار بوده و می‌تواند به آسانی به سرعت 321 کیلومتر در ساعت برسد. خرید نیسان GTR نسبت به سایر سوپراسپر‌ت‌ها کاملاً به صرفه بوده و انتخابی ایده‌آل است. این اتومبیل در 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

 

پورشه 911 GT2 RS

پورشه 911 GT2 RS

اگر چه مدل 911 قیمت فراوانی داشته و هزینه‌های نگهداری آن بسیار زیاد است؛ اما نسخه GT2 RS به دلیل عملکرد فوق‌العاده خود ارزش خرید و خرج کردن را دارد. بدون شک GT2 RS را باید یکی از بهترین اتومیبیل‌های پورشه تاکنون دانست. این اتومبیل به عنوان یکی از بهترین ساخته‌های کمپانی پورشه، در 3.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن 330 کیلومتر در ساعت است. در پورشه 911 GT2 RS از توان پیشرانه 3.8 لیتری مجهز به توئین توربو و 6 سیلندر تخت با قدرت 700 اسب‌بخار و 750 نیوتن‌متر گشتاور استفاده شده است. قدرت در GT2 RS به واسطه گیربکسی 7 سرعته و دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شد. مدل GT2 RS نسبت به سایر مدل‌های سری 911 از تعلیقی سفت‌تر و ترمزهایی بزرگتر استفاده می‌کند.

 

آکورا NSX

آکورا NSX

آکورا NSX اتومبیلی اسپرت و چهار چرخ محرک بوده و برای تجربه لحظاتی هیجان‌انگیز و سرعتی خارق‌العاده بهترین گزینه است. حداکثر سرعت آکورا NSX حدود 305 کیلومتر در ساعت است. این اتومبیل هندلینگ، شتاب و تعلیقی داینامیک داشته و رانندگی با پیشرانه 6 سیلندر و  قدرتمند آن بسیار لذت بخش است. در این محصول از پیشرانه 3.5 لیتری V6 با توان 573 اسب‌بخار استفاده شده است. آکورا NSX دارای سیستم کنترل کشش و ABS بوده و در مجموع به عنوان یک اتومبیل اسپرت و لوکس، مطمئناً هنگام افزایش سرعت با آن میخکوب می‌شود.

 

جگوار XJ 220

جگوار XJ 220

جگوار به دلیل ساخت سدان‌ها و شاسی‌بلندهای لوکس به شهرت رسیده و به هیمن دلیل ساخت اتومبیل اسپرت توسط این کمپانی یک اتفاق نادر است. اما وقتی این خودروساز سوپراسپرت بسازد؛ باید اطمینان داشت که یکی از بهترین‌های بازار به تولید رسیده و می‌توان از سواری با آن لذت برد. جگوار XJ 220 از پیشرانه 3.5 لیتری توئین توربو V6 استفاده کرده و یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های شش سیلندر است. حداکثر سرعت جگوار XJ 220  حدود 342 کیلومتر در ساعت بوده و پیشرانه شش سیلندر آن 520 اسب‌بخار قدرت دارد. تعداد کمی از این محصول هیجان‌انگیز تولید شده و فقط 275 دستگاه جگوار XJ 220 ساخته شده است.

 

لکسوس LC 500h

لکسوس LC 500h

لکسوس خودروهای بد و خوبِ زیادی دارد؛ اما قطعاً مدل LC 500h یکی از بهترین اتومبیل‌های این برند ژاپنی است. ظاهر LC 500h شبیه به اتومبیل‌های کانسپت بوده و بسیار زیبا است. این اتومبیل یکی از سریع‌ترین کوپه‌های شش سیلندر اسپرت و دارای تکنولوژی هیبریدی در بازار است. لکسوس LC 500h از پیشرانه پیچیده برخوردار بوده و 354 اسب بخار قدرت را به کمک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر خود تولید می‌کند. همچنین لکسوس LC 500h از گیربکسی هیبریدی و چند مرحله‌ای با عملکردی خارق‌العاده استفاده کرده و علاوه بر آن با کمک باتری لیتیوم یونی از توان دو پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد. این محصول با توجه به مشخصات فنی منحصر به فرد خود در 4.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و مصرف سوخت پایینی دارد. بنابراین لکسوس LC 500h را باید شاهکاری در میان اتومبیل‌های اسپرت و لوکسِ بازار دانست.

 

آلفارومئو جولیا کوآدروفوگلیو

آلفارومئو جولیا کوادروفوگلیو

جولیا کوآدروفوگلیو احتمالا سریع ترین محصول آلفارومئو است. این اتومبیل ظاهری زیبا داشته و با توجه به پیشرانه شش سیلندر قدرتمند خود، یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های بازار محسوب می‌شود. جدیدترین مدل جولیا کوآدروفوگلیو با پیشرانه V6 عرضه شده و بسیار لوکس، کاربردی، قدرتمند و سریع است. توان این محصول 512 اسب‌بخار است. حداکثر سرعت جولیا کوآدریفولیو 307 کیلومتر در ساعت بوده و در 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

 

تی وی آر توسکان اسپید 6

فرق توسکان اسپید 6

توسکان اسپید 6 محصول تی‌وی‌آر بوده و از نظر فنی بسیار پیشرفته است. عملکرد این محصول در حد و اندازه بهترین سوپراسپرت‌های جهان است. یکی از دلایل خاص بودن برند تی‌وی‌آر این است که شاسی محصولات آن دست‌ساز بوده و اتومبیل‌های آن با دقت زیادی ساخته می‌شوند. همچنین تی‌وی‌آر در هنگام تولید محصول، فقط برروی یک مدل تمرکز دارد. با توجه به دقت و کنترل فراوانی که تی‌وی‌آر در فرایند تولید محصولات خود دنبال می‌کند؛ نباید ساخت توسکان اسپید 6 با حداکثر سرعت 305 کیلومتر در ساعت و شتاب 4.2 ثانیه توسط تی‌وی‌آر باورنکردنی باشد. در این محصول از پیشرانه 6 سیلندر خطی با حجم 3.6 لیتر استفاده شده و توسکان اسپید 6 به راحتی 360 اسب‌بخار قدرت را در 7000 دور در دقیقه تولید می‌کند.

 

پورشه 959

پورشه 959

پورشه 959 در سال 1985 وارد بازار شده و عملکرد و سرعتی خارق‌العاده دارد. تنها 300 دستگاه از مدل 959 تولید شده و این امر منجرب به آن می‌شود که تعداد کمی از علاقه‌مندان به پورشه 959 توان رانندگی و استفاده از پیشرانه شش سیلندر و بی نظیر آن را داشته باشند. این محصول جزء سریع‌ترین اتومبیل‌های پورشه نیست؛ اما حداکثر سرعت آن 317 کیلومتر در ساعت است. پورشه در مدل 959 از موتور 6 سیلندر تخت با حجم 2849 سی‌سی و مجهز به توئین توربو استفاده کرده است. پیشرانه مزبور به 959 اجازه می‌دهد که در 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

 

جنسیس 3.3T G70

جنسیس G70

جنسیس G70 در مدل‌های استاندارد خود از پیشرانه چهار سیلندر خطی استفاده می‌کند؛ اما بازی زمانی آغاز خواهد شد که مشتری بدنبال خرید G70 با موتور 6 سیلندر توئین توربو باشد! نسخه 6 سیلندر G70 در مقایسه با سایر شش سیلندرهای موجود در بازر کمی جدید است؛ اما G70 به آسانی جایگاه خود را در بین رقبای گوناگون پیدا کرده و از آن حفاظت می‌کند. شتاب صفر تا 100 این اتومبیل 4.5 ثانیه بوده و از پیشرانه 3.3 لیتری V6 استفاده می‌کند. موتور شش سیلندر G70 در 6000 دور در دقیقه موفق به تولید 365 اسب‌بخار قدرت شده و انرژی آن به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟