اخبار خودرو ایران
جایگاه اول و دوم برای تسلا، اما 5 کرسی در اختیار بی وای دی است!

پرفروشترین خودروهای برقی دنیا در سه ماه نخست سال 2023

یکشنبه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
پرفروشترین خودروهای برقی دنیا 2023

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از آژانس تحقیقات بازار کانترپوینت، فروش خودروهای برقی در بازار جهان در سه ماه اول سال 2023 رشد 32 درصدی را نسبت به سه ماه نخست سال 2022 داشته است. لازم به ذکر است که طبق آمار منتشر شده یکی از هر هفت خودروی جدید فروخته شده در بازار جهان الکتریکی بوده است. در این مطلب لیستی از پرفروشترین خودروهای برقی دنیا در سه ماه نخست سال 2023 را منتشر کرده ایم.

به گزارش خودرونویس، در این گزارش اشاره شده که 73 درصد از کل فروش خودروهای نیو انرژی به خودروهای باتری الکتریکی یا BEV اختصاص داشته و خودروهای پلاگین هیبریدی هم 27 درصد دیگر از سهم فروش خودروهای نیو انرژی را به خود اختصاص داده اند. لازم به ذکر است که 56 درصد از کل خودروهای برقی فروخته شده در جهان طی سه ماه نخست سال 2023 در بازار چین بوده اند. در ادامه لیست پرفروشترین خودروهای برقی دنیا در سه ماه نخست 2023 را مشاهده می کنید.

پرفروشترین خودروهای برقی دنیا 2023

چین همچنان جایگاه خود را به عنوان بزرگترین بازار خودروهای برقی دنیا حفظ کرده و این در حالیست که فروش کلی خودروهای سواری در چین افت 12 درصدی نسبت به سه ماه نخست سال 2022 داشته است. با این وجود فروش خودروهای برقی در چین در همین سه ماه نخست سال 2023 رشد 29 درصدی داشته است.

پرفروشترین خودروهای برقی دنیا 2023

لازم به ذکر است که آمریکا هم از آلمان در زمینه فروش خودروهای برقی سبقت گرفت و این کشور حال دومین بازار بزرگ فروش خودروهای برقی در سه ماه نخست سال 2023 بوده است. فروش خودروهای برقی از ژانویه تا پایان مارس 2023 در بازار آمریکا رشد 77 درصدی را تجربه کرده است.

پرفروشترین خودروهای برقی دنیا 2023

جالب اینجاست که 10 خودروی برقی پرفروش دنیا در سه ماه نخست سال 2023، 37 درصد کل سهم فروش خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داده اند. تسلا مدل Y همچنان پرفروش ترین خودروی برقی در بازار دنیاست و جایگاه دوم نیز به تسلا مدل 3 اختصاص یافته است. بی وای دی سانگ در جایگاه سوم پرفروشترین خودروهای برقی دنیا در سه ماه نخست سال 2023 قرار دارد.

پرفروشترین خودروهای برقی دنیا 2023

در زمینه سهم بازار، بی وای دی رهبر بازار خودروهای برقی دنیا بوده و بیشترین سهم فروش را به خود اختصاص داده است. این شرکت 21.1 درصد کل خودروهای برقی فروخته شده در سه ماه نخست سال 2023 را عرضه کرده و تسلا نیز در جایگاه دوم قرار داشته که سهم آن در همین مدل 16.01 درصد بوده است. جایگاه سوم به فولکس واگن اختصاص یافته که سهمی معادل 6.88 درصدی داشته و کمپانی جیلی نیز در جایگاه چهارم با سهم 5.86 درصدی قرار دارد.

پرفروشترین خودروهای برقی دنیا 2023

نکته جالب اینجاست که تسلا مدل Y به موفقیت دست نیافتنی در فروش در سه ماه اول سال 2023 رسیده و موفق شده در زمینه فروش خودروی محبوب و جاودانه تویوتا کرولا را پشت سر بگذارد و اکنون پرفروشترین خودروی سواری دنیا نیز لقب گرفته است. این موفقیت نشان از این بوده که محبوبیت خودروهای برقی در دنیا به سرعت رو به افزایش است.

پرفروشترین خودروهای برقی دنیا 2023

رشد خیره کننده فروش خودروهای برقی نشان از تغییر سریع سلیقه مشتریان از خودروهای سنتی و درونسوز به خودروهای سبز و حمل و نقل پایدار است. افزایش سهم خودروهای برقی در بازارهای جهانی نشان از پذیرش رو به رشد این دسته خودروها توسط مصرف کنندگان در سراسر جهان است. در صورتی که دولت ها و خودروسازان همچنان به سرمایه گذاری در زمینه خودروهای برقی ادامه دهند، انتظار داریم که در سال های آتی مشتریان در بازار دنیا با شتاب بیشتری به سمت خرید خودروهای الکتریکی حرکت کنند و در نتیجه سهم بازار این خودرو روز به روز بیشتر شود.

پرفروشترین خودروهای برقی دنیا 2023

ثبات جایگاه چین به عنوان بزرگترین بازار فروش خودروهای برقی و همچنین رشد سریع و خیره کننده فروش خودروهای برقی در بازار آمریکا، نشان از این بوده که ترند جهانی صنعت خودروسازی به صمت خودروهای برقی تغییر کرده است. با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه تکنولوژی باتری حاصل شده و گسترش ایستگاه های شارژ و زیرساخت استفاده از خودروهای برقی، این گونه خودروها یقینا در آینده نزدیک نقش مهمی را در زمینه حمل و نقل ایفا خواهند کرد.

ماشین تارا برقی الکتریکی ایران خودرو جتکو

کامنت نویسنده

با توجه به پیشرفت بازار دنیا و تغییر ترند مشتریان و سرمایه گذاری های کلان صورت گرفته توسط دولت ها و خودروسازان در زمینه خودروهای برقی، به نظر می رسد که روز به روز فاصله صنعت و بازار خودروی ایران از ترند روز بازار جهانی بیشتر می شود. فرصت برای خودروسازان و صنعتگران ما برای رسیدن به خودروسازان مطرح دنیا در زمینه خودروهای درونسوز سالهاست از دست رفته و به نظر می رسد که سرمایه گذاری دولت ایران در زمینه خودروهای برقی و توسعه زیرساخت استفاده از این خودروها تنها راه نجات این صنعت به گل نشسته در آینده خواهد بود. اگر امروز تصمیمی در این زمینه گرفته نشود، بعید می دانم که دیگر روزی شاهد سرپا شدن صنعت خودروسازی کشورمان باشیم.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟