اخبار خودرو جهان
سال 2023 به بازار جهانی عرضه می شود

اعلام برخی از مشخصات نسل جدید فولکس واگن پاسات

دوشنبه - ۳ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فولکس واگن پاسات 2019

فولکس واگن به داشتن پاسات به عنوان محصولی که تا به امروز بیش از 30 میلیون دستگاه از آن تولید شده و لقب پرفروش ترین سدان سایز متوسط دنیا را یدک می کشد، مفتخر است. فولکس واگن پاسات هم اکنون در سه قاره و بیش از 10 کشور و بیش از 100 بازار جهانی در حال عرضه است و محبوب ترین محصول فولکس واگن پس از گلف افسانه ای محسوب می شود.

به گزارش خودرونویس، در حالی که تمام مدل های پاسات در قاره های مختلف با همین نام عرضه می شوند، اما بد نیست بدانید که نسخه عرضه شده در بازار اروپا که روی پلتفرم MQB توسعه یافته به مراتب پیچیده تر از نمونه در حال عرضه به بازار آمریکا است که روی پلتفرم PQ46 فولکس واگن که بیش از 15 سال از عمرش می گذرد، توسعه یافته است.

 

نسل جدید پاسات چگونه است؟

ظاهرا این داستان دو پلتفرمی در خصوص نسل جدید پاسات قرار است تغییر کند و به گفته اتوکار پاسات B9 قرار است در سراسر جهان روی پلتفرم ارتقا یافته MQB فولکس واگن تولید شود. نسخه اروپایی فولکس واگن پاسات دیگر قرار نیست که در کارخانه فولکس واگن تولید شود؛ به عبارت دیگر فولکس واگن قصد دارد تولید پاسات سدان و استیشن را در کارخانه Emden آلمان به زودی متوقف کند.

بدین ترتیب نسخه سدان و استیشن نسل بعدی پاسات همانطور که فولکس در سال 2018 گفته بود در کارخانه اشکودا در کنار همزاد پاسات یعنی اشکودا سوپرب در جمهوری چک و کارخانه Kvanisy تولید می شود. جهت یادآوری بیان می کنیم که اشکودا یکی از زیربرندهای گروه خودروسازی فولکس واگن است.

فولکس واگن پاسات 2019 استیشن

در حالی که به نظر می رسید به دلیل علاقه شدید فولکس واگن به خودروهای کراس اوور، آینه پاسات نامشخص است و شایعه هایی هم برای توقف تولید این مدل شنیده شده بود، اما مدیریت فولکس واگن تصمیم گرفت که این مدل را زنده نگه دارد. چراکه فولکس واگن به خوبی نسبت به موفقیت های پاسات آگاه است و بیش از 36 است که بدون هیچ وقفه ای این خودرو را به بازارهای جهانی عرضه می کند.

خبرها حاکی از آن است که نسل جدید پاسات در ابعاد نسبت به مدل فعلی رشد خواهد داشت و فاصله بین دو محور آن افزایش خواهد یافت. بدین ترتیب یقینا فضای پا بیشتری در اختیار خواهد بود. فولکس واگن همچنین عرض اکسل های نسل بعدی پاسات را مقداری بیشتر خواهد کرد تا حجم درون کابین افزایش پیدا کند.

فولکس واگن پاسات 2019 سدان

رویکرد فولکس در طراحی پاسات

فولکس در خصوص طراحی پاسات رویکرد محافظه کارانه ای دارد و به جای طراحی اغراق آمیز و عجیب، تمرکز اصلی خود را روی دیزاین کابین گذاشته است. چراکه اگر بخواهد پاسات را بیش از حد جذاب و گیرا طراحی کند، این خودرو با محصول دیگر فولکس واگن یعنی آرتئون تداخل پیدا می کند. بدین ترتیب سیاست جداگانه ای برای طراحی هر کدام انتخاب کرده است. جهت یادآوری بیان می کنیم که فولکس واگن مدتی پیش نسخه فیس لیفت آرتئون را هم معرفی کرد که آن را در استایل سدان و استیشن و همچنین در نسخه های مختلفی اعم از پلاگ این هیبریدی و مدل قدرتمند R تولید می کند.

کابین فولکس واگن پاسات 2019

صحبت از خودروهای استیشن که شد لازم است بیان کنیم که به احتمال زیاد فولکس واگن نسل بعدی پاسات را علاوه بر سدان، در استایل استیشن نیز عرضه می کند. همچنین بسیاری معتقد هستند که نسخه استیشن Alltrack این خودرو هم تولید خواهد شد. چیزی که در این لحظه می دانیم این است که ظاهرا فولکس طراحی نسل جدید پاسات روی ساختار ارتقا یافته MQB را به پایان رسانده است. پلتفرم MQB ارتقا یافته هماهنگی و قابلیت بیشتری برای الکتریکی سازی دارد و به احتمال زیاد فولکس نسخه تمام الکتریکی پاسات جدید را نیز روی این ساختار معرفی می کند.

 

اگر از آن دسته از افرادی هستید که به خودروهای اسیووی علاقه ندارید، باید برای تولید نسل جدید پاسات از شعبه چینی فولکس واگن تشکر کنید. چراکه به اعتقاد کارشناسان این شعبه چینی فولکس واگن بود که این شرکت آلمانی را مجاب کرد نسل جدید پاسات را توسعه دهد. فولکس واگن هم به دلیل تقاضای زیاد مشتریان در بازار چین برای خرید خودروهای سدان و استیشن در این بازار اسیووی پسند، این پیشنهاد را پذیرفت.

پیشبینی می شود که فولکس واگن نسل جدید پاسات را در سال 2023 به بازار اروپا عرضه کند. در این لحظه از تاریخ عرضه پاسات جدید به آمریکا و آسیا اطلاعاتی در دسترس نیست.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟