اخبار خودرو جهان
به دلیل افزایش هزینه تولید خودروهای بنزینی صورت می گیرد

احتمال توقف تولید فولکس واگن گلف برای همیشه

پنجشنبه - ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
احتمال توقف تولید فولکس واگن گلف

فولکس واگن گلف یکی از محبوب ترین خودروهای کامپکت دنیا در دهه های گذشته بوده است. اما این احتمال وجود دارد که دیگر نسل جدید آن به دلیل افزایش هزینه مربوط به توسعه خودروهای درنسوز و همچنین قوانین سختگیرانه مربوط به آلایندگی تولید نشود. به گفته مدیرعامل فولکس واگن، خودروهای برقی در سگمنت های کوچک نسبت به خودروهای بنزینی امروزه پرطرفدارتر و مقرون به صرفه تر است.

به گزارش خودرونویس، گزارشی به تازگی منتشر شده که در آن به این موضوع اشاره شده که ممکن است نسل هشتم فولکس واگن گلف آخرین نسل این هاچبک دوست داشتنی باشد. در تایید همین موضوع مدیرعامل فولکس واگن توماس چافر اظهار کرده که باید دید آیا توسعه یک خودروی درونسوز جدید که کمتر از هفت یا هشت سال می تواند عرضه شود تصمیمی اقتصادیست یا خیر. طراحی خودروهای درونسوز امروزه پروسه ای بسیار هزینه بر و گران برای یک خودروساز محسوب می شود. مدیرعامل فولکس واگن تایید کرد که این شرکت در حال توسعه یک مدل فیس لیفت برای نسل فعلی گلف MK8 بوده و سرنوشت نهایی گلف طی 12 ماه آینده مشخص می شود.

احتمال توقف تولید فولکس واگن گلف

با توجه به اینکه کشورهای اروپایی در خصوص فروش خودروهای پاک و بدون آلایندگی از سال 2030 به توافق رسیده اند، می توان نتیجه گرفت که کنار گذشتن فولکس واگن گلف با موتور درونسوز چندان دور از انتظار نیست. اما این موضوع با بیانیه قبلی فولکس واگن که در مارس 2021 منتشر شده بود تناقض دارد. در این بیانیه مطرح شده بود که نسل جدید گلف، T-Roc، تیگوان و پاسات پیش از آنکه فولکس واگن به خودروسازی تمام الکتریکی در 2030 تبدیل شود، رونمایی خواهند شد.

احتمال توقف تولید فولکس واگن گلف

نسل فعلی فولکس واگن گلف MK8 در سال 2019 رونمایی شده که روی جدیدترین ورژن پلتفرم MQB این برند آلمانی توسعه یافته است. با فرض اینکه نسخه فیس لیفت فولکس واگن گلف نسل هشتم در سال 2023 یا 2024 رونمایی شد، می توان پیش بینی کرد که عرضه این نسل تا سال 2028 ادامه پیدا کند. طی سه الی 4 سال آینده خودروهای برقی به مراتب ارزان تر و پیشرفته تر خواهند شد و این به لطف استفاده از باتری های ارزانتر محقق می شود. وجود خودروهای برقی ارزان قیمت کامپکت یک تهدید جدی برای خودروهای هاچبک اقتصادی با موتور درونسوز محسوب می شود.

احتمال توقف تولید فولکس واگن گلف

در صورت تصویب شدن استاندارد آلایندگی فوق سختگیرانه یورو 7، خودروهای درونسوز یک افزایش قیمت چشمگیر 3 تا 5 هزار دلاری را تجربه خواهند کرد. این افزایش قیمت به دلیل پیاده سازی و نصب یک سیستم اگزوز بسیار پیچیده و پیشرفته برای پاس کردن این استاندارد آلایندگیست. مدیرعامل فولکس واگن اظهار کرد که توجیه این هزینه ها برای مشتریان خودروهای جمع و جور و اقتصادی اصلا ممکن نیست و اگر قرار باشد هنوز خودروهای کامپکت بنزینی تولید کنیم، به مراتب گرانتر از مدل های فعلی خواهند بود. در این صورت خودروهای کامپکت برای عموم مردم کمتر قابل خرید خواهند بود. اما نیاز است که در آینده خودروهای کامپکت همچنان ارزان قیمت و قابل خرید برای عموم جامعه باشند.

احتمال توقف تولید فولکس واگن گلف

مدیرعامل فولکس واگن تولید خودروهای برقی را راه حل این موضوع می داند و این خودروساز آلمانی هم اکنون در حال توسعه چهار خودروی برقی مقرون به صرفه و ارزان قیمت برای 2025 است. فولکس واگن ID.2 قیمتی کمتر از 25 هزار دلار خواهد داشت که از نظر قیمتی بسیار به نسخه های میانی فولکس واگن گلف نسل هشتم نزدیک است. دو خودروی الکتریکی ارزان قیمت تر از اشکودا و کوپرا نیز در دست توسعه بوده که در حالت شارژ کامل می تواند 350 تا 400 کیلومتر مسافت را طی کنند و قیمت آن در حدی خواهد بود که برای همه مردم در دسترس و قابل خرید باشد. این خودروهای برقی جدید روی پلتفرم کوتاه شده MEB فولکس واگن ID.3 توسعه یافته اند و فضای داخلی آنها با خودروهای درونسوز یک یا دو سگمنت بالاتر قابل مقایسه است.

احتمال توقف تولید فولکس واگن گلف

همه این موارد ذکر شده می تواند فولکس واگن را مجبور به توقف تولید گلف کند و این شرکت مجبور می شود که جای خالی گلف را با ID.3 و ID.2 پر کند. اگر فولکس واگن تصمیم به توقف تولید گلف بگیرد، می توانیم اظهار کنیم که شاهد مرگ یک اسطوره صنعت خودروسازی خواهیم بود. چراکه نسل اول فولکس واگن گلف در سال 1974 عرضه شده بود. اما با توجه به کنار گذاشتن بیتل در سال 2019، کاملا مشخص است که فولکس واگن از توقف تولید محصولات محبوب خود ترسی ندارد و این اقدام به نفع فروش خودروهای برقی خانواده ID این برند است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟