اخبار خودرو جهان
بدون اختلال در همکاری آئودی و FAW

همکاری فولکس و سایک موتورز برای تولید آئودی

چهارشنبه - ۲۵ تیر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
آئودی a7 اسپرتبک

فولکس واگن و برندهای زیر مجموعه این کمپانی از جمله اولین خودروسازان معتبر جهانی بودند که تولید خودرو در بزرگترین بازار خودروی جهان یعنی چین را آغاز کردند. در حقیقت فولکس پس از کمپانی آمریکن موتورز که یک خودرو بر پایه جیپ چروکی را در چین تولید می کرد، دومین خودروسازی است که به بازار این کشور ورود کرده است.

به گزارش خودرونویس، سرمایه گذاری مشترک فولکس واگن با شرکت صنعت خودروی شانگهای یا همان SAIC موتورز به سال 1984 مربوط می شود و در این مدت شاهد تولید محصولات به خصوصی با لوگوی فولکس واگن، اشکودا و سایر زیر مجموعه های این کمپانی ویژه چین بوده ایم. توجه داشته باشید که SAIC موتورز یکی از چهار خودروساز دولتی بزرگ چین در کنار چانگان اتومبیل، گروه FAW و گروه خودروسازی دانگ فنگ محسوب می شود.

 

تغییر رویه فولکس و سایک موتورز پس از 40 سال

ظاهرا پس از قریب به 40 سال همکاری بین فولکس واگن و سایت موتورز، این دو کمپانی در حال بازسازی کارخانه های خود در چین هستند تا برندهای در حال تولید خود در چین را گسترش دهند. سایک موتورز این بار روی بازوی لوکس فولکس واگن یعنی آئودی دست گذاشته و قصد دارد که برخی از محصولات آئودی را نیز در چین تولید کند.

نمای عقب آئودی a7 اسپرتبک

ظاهرا رویترز یک سند دولتی از چین را کشف کرده و برخی از جزییات نوشته شده در این سند دولتی را منتشر کرده است. به گزارش رویترز، شرکت سرمایه گذاری مشترک فولکس واگن و سایک موتورز قصد دارد که مبلغی معادل 590 میلیون دلار را جهت بازسازی و مدرن سازی خط تولید یکی از کارخانه های خود در چین به منظور اضافه کردن برند لوکس آئودی به خط تولید این کارخانه، سرمایه گذاری کند.

 

تولید نسخه LONG آئودی A7 در این کارخانه

طبق ادعای رویترز، فولکس واگن و سایک موتورز قصد دارند در این کارخانه به روزرسانی شده سالانه 60 هزار دستگاه نسخه Long Wheelbase خودروی آئودی A7 اسپرتبک را به تولید برسانند. البته علاوه بر این، قرار است در این کارخانه سالانه 60 هزار اسیووی جدید فولکس واگن نیز به تولید برسد. با استناد به گزارش رویترز، قرار است که اولین محصول با لوگوی آئودی در سال 2022 از این کارخانه خارج شود.

اسپویلر آئودی a7 اسپرتبک

البته این اولین باری نیست که آئودی به بازار لاکچری پسند چین دست پیدا می کند، بلکه این برند پریمیوم آلمانی از سال 1995 همکاری خود با گروه خودروسازی FAW که اتفاقا یکی از بزرگترین خودروسازان دولتی چین نیز محسوب شده، آغاز کرده است. اگرچه به نظر می رسد که گسترش همکاری و سرمایه گذاری مجدد فولکس واگن و سایک موتورز برای تولید A7 اسپرتبک Long در چین باعث ایجاد اختلال در همکاری آئودی و FAW می شود، اما بهتر است بدانید که چنین اتفاقی در صنعت خودروسازی چین، یک اتفاق معمول و رایج به حساب می آید.

 

جهت اطلاع شما و یادآوری بیان می کنیم که از اوایل دهه 90 میلادی، محصولات فولکس واگن در چین توسط جوینت ونچر یا همان سرمایه گذاری مشترک فولکس و سایک موتورز و همچنین سرمایه گذاری مشترک فولکس و FAW به تولید می رسد.

 

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟