اخبار خودرو جهان
اسیووی هفت نفره پاک سوئدی ها

تیزر ولوو EX90 برقی منتشر شد

شنبه - ۱۴ آبان ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
volvo-ex90-exterior-teasers ولوو تیزر برقی (1)

ولوو قصد دارد که اسیووی برقی EX90 را در تاریخ 9 نوامبر رونمایی کند. این خودروساز سوئدی در این راستا تیزر این شاسی بلند الکتریکی را منتشر کرده و به نشان دادن و معرفی برخی تکنولوژی ها و ویژگی های این محصول جدید خود پرداخته است. کمتر از یک هفته تا رونمایی ولوو EX90 باقی مانده و ولوو در تازه ترین تیزر این خودرو طراحی بیرونی و برخی از ویژگی های ظاهری این خودرو را شرح داده است.

به گزارش خودرونویس، ولوو بهینه بودن را بالاترین هدف خود در طراحی اسیووی برقی EX90 قرار داده و سعی کرده ضریب مقاومت هوا یا در واقع مقاومت بدنه این خودرو در برابر جریان باد را تا حد ممکن کاهش دهد. این اسیووی هفت نفره ضریب درگی معادل 0.29 دارد که کمک زیادی به بیشتر شدن مسافت قابل پیمایش آن در حالت شارژ کامل می کند که البته ولوو در این خصوص هنوز مطلبی را عنوان نکرده است. ولوو این ضریب درگ پایین را به لطف طراحی منحنی گون پروفیل جلو و دستگیره درب های پاپ آپ دست یافته که این جزییات در تیزرهای تازه منتشر شده مشخص هستند.

volvo-ex90-exterior-teasers ولوو تیزر برقی (1)

سیستم های ایمنی ولوو EX90

ولوو همچنین در این تیزرها سیستم لیدار یکپارچه با سقف اسیووی برقی EX90 را هم نشان داده که این کمپانی آن را یک چالش طراحی نامیده است. این سیستم درست در بالای شیشه جلو و در جلوی سقف قرار دارد. ولوو قصد دارد که رادار لیدار اسیووی الکتریکی EX90 را تا حد ممکن بالا نصب کند تا این سیستم محیط تشخیص وسیع تری داشته باشد. دیگر سیستم های راداری این خودرو نیز در جلوپنجره قرار دارند و در واقع چشم هایی در ارتفاع زانوی انسان محسوب می شوند.

volvo-ex90-exterior-teasers ولوو تیزر برقی (1)

این شرکت اظهار کرد که لیدار هسته سیستم های ایمنی ولوو EX90 بوده و یکی از سیستم هایی بوده که برای رانندگی خودران بدون نظارت راننده نیاز است. سیستم لیدار ولوو EX90 می تواند عابرین پیاده را تا فاصله 250 متری تشخیص دهد و این تنها یکی از بخش های تکنولوژیکی ولوو EX90 است. جالب اینجاست که ولوو اظهار کرده که این اسیووی برقی قادر به درک راننده و محیط پیرامون خودروست!

volvo-ex90-exterior-teasers ولوو تیزر برقی (1)

ولوو EX90 دارای 16 سنسور التراسونیک، هشت دوربین و پنج رادار برای مانیتورینگ محیط بیرون خودروست. داخل کابین ولوو EX90 سنسورها و دوربین هایی نه تنها برای نظارت بر راننده، بلکه برای نظارت بر سرنشینان هم تعبیه شده اند. ولوو به کمک رادار خواب بودن کودکان و حیوانات خانگی درون خودرو EX90 را تشخیص داده و در صورت فراموش کردن راننده در هنگام ترک خودرو، به وی هشدار می دهد که درون خودرو کودک یا حیوان خانگیست!

volvo-ex90-exterior-teasers ولوو تیزر برقی (1)

هفته گذشته ولوو تیزر داخل کابین اسیووی برقی EX90 را منتشر کرده بود که در آن داشبورد و نمایشگرهای دیجیتالی روی آن مشخص بودند. در این تیزر ولوو تصویر کاملترین را از EX90 با بدنه رنگ شده آن منتشر کرده است. پایداری و تطبیق پذیری با محیط زیست اصل اول و مهم ولوو در طراحی این خودرو بوده و ولوو حدود 50 کیلوگرم از پلاستیک بازیافت شده و مواد دوستدار محیط زیست در طراحی این خودرو استفاده کرده است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟