اخبار خودرو جهان
ایمنترین و پیشرفته ترین خودروی تولید شده توسط ولوو تا به امروز

ولوو EX90 برادر برقی XC90 رونمایی شد

پنجشنبه - ۱۹ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
volvo-ex90 ولوو برقی الکتریکی (1)

پس از یک کمپین تیزر طولانی، سرانجام ولوو EX90 به عنوان پرچمدار اسیووی های این خودروساز سوئدی و یک شاسی بلند بزرگ با سه ردیف صندلی رونمایی شد. ولوو EX90 روی ساختار جدیدی توسعه یافته و دارای پیشرانه تمام الکتریکیست. ولوو EX90 در واقع برادر برقی XC90 محسوب شده و اولین خودرو از سری محصولات برقی جدید این خودروساز سوئدی بوده که قرار است به صورت مستمر و سالانه تا پایان دهه فعلی رونمایی شوند. ولوو تا سال 2030 قصد دارد به خودروسازی تمام الکتریکی تبدیل شود و در آن زمان تنها خودروهایی برقی را به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد. ولی در حال حاضر، EX90 ستاره برقی جدیدی از این خودروساز ایمن سوئدیست.

ظاهر ولوو EX90 برقی

به گزارش خودرونویس، ولوو EX90 دقیقا همان سبک طراحی را به ارث برده که از یک خودرو با لوگوی ولوو انتظار داشتیم. مدرن، جسورانه، ظریف و البته هیجان انگیز و ولوو همچنان زبان طراحی سابق و البته محبوب خود را در این خودرو رعایت کرده است. باید اظهار کنیم که ولوو EX90 برقی مقداری نسبت به نسل فعلی ولوو XC90 هم شباهت دارد. البته این در حالی بوده که ولوو EX90 پلتفرم کاملا متمایزی نسبت به XC90 دارد. ولوو تمرکز زیادی روی بحث ایمنی اسیووی EX90 کرده و ادعا کرده که شاسی بلند برقی EX90 ایمن ترین خودروی ولوو بوده که تا به امروز تولید شده و به مرور زمان ایمنتر و هوشمندتر هم می شود که این با بروزرسانی های نرم افزاری سیستم های کمکی راننده این خودرو محقق می شود.

volvo-ex90 ولوو برقی الکتریکی (1)

حبابی که روی سقف ولوو EX90 قرار دارد، محلی بوده که سنسورها، دوربین و رادار به صورت یکپارچه در آن تعبیه شده است. ولوو اظهار کرده که این سیستم کمکی راننده هیچگاه خسته یا حواس پرت نشده و همواره توسط کامپیوترهایی قدرتمند با عملکرد بالا که نرم افزار کنترلی آن نیز توسط ولوو طراحی شده، کنترل می شوند. این سیستم می تواند یک دید 360 درجه را از محیط پیرامون خودرو به ارمغان آورد و حتی قادر به تشخیص اجسام کوچک در صدها متیر جلوتر بوده و بدین ترتیب راننده فرصت بیشتری برای واکنش نشان دادن و جلوگیری از برخورد با آنهاست. ولوو EX90 همچنین اولین محصول از این برند بوده که به تمام سخت افزارهای لازم برای رانندگی خودران بدون نظارت در آینده مجهز شده است.

volvo-ex90 ولوو برقی الکتریکی (1)

مشخصات فنی ولوو EX90 برقی

ابعاد بزرگ ولوو EX90 فضای کافی را به مهندسان این شرکت داده اند تا بتواند یک پک باتری بزرگ 111 کیلووات ساعتی را برای این خودرو نصب کرد. ولوو EX90 دارای دو موتور الکتریکی با آهنربای دائومی هستند که در واقع یکی روی هر اکسل نصب شده و به موجب آن سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به ارمغان آمده است. قدرتمندترین نسخه ولوو EX90 قادر به تولید 496 اسب بخار قدرت و 910 نیوتن متر گشتاور است. ولوو اظهار کرده که این مدل با یکبار شارژ کامل می تواند مسافتی معادل 484 کیلومتر را طی کند. هنوز اطلاعاتی در خصوص قابلیت های شارژ ولوو EX90 اعلام نشده، ولی این شرکت اظهار کرده که طی 30 دقیقه شارژ سطح انرژی باتری های این خودرو از 10 به 80 درصد می رسد.

volvo-ex90 ولوو برقی الکتریکی (1)

ولوو با افتخار بیان کرده که EX90 یک اسیووی جدید نیست و آن را یک کامپیوتر پیشرفته روی چهار چرخ می داند که ایمن تر و لذتبخش تر از همیشه است. ولوو با اسنپدراگون همکاری کرده تا قابلیت های دیداری موتور غیرواقعی این شرکت که همان ابزار سه بعدی بوده که توسط Epic Games هم توسعه یافته که زیربنای بازی های پیشرفته کامپیوتریست، در نمایشگر مالتی مدیا این خودرو استفاده کند تا گرافیک و قدرت پردازش بسیار بالایی داشته باشد. این نمایشگر دارای سرویس های یکپارچه گوگل شامل گوگل مپ و … بوده که همگی به کمک نمایشگر 14.5 اینچی میان داشبورد کنترل می شوند.

volvo-ex90 ولوو برقی الکتریکی (1)

ولوو EX90 قابلیتی به نام Phone Key دارد که تلفن همراه هوشمند شما را به یک کلید برای خودرو تبدیل می کند. زمانیکه به خودرو نزدیک شوید و تلفن همراه در جیب شما باشد، به صورت خودکار درب های خودرو باز شده و تنظیمات پیش فرض شما برای صندلی ها، سیستم تهویه و … در لحظه اعمال می شود. ولوو EX90 همچنین اولین محصول این خودروساز سوئدی بوده که در پشت سری های آن بلندگو تعبیه شده است. این خودرو دارای سیستم صوتی قدرتمند و با کیفیت Bowers & Wilkins است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟