اخبار خودرو جهان
مجهز به یک موتور برقی 231 اسب بخاری

ولوو C40 ریچارج Recharge تک موتوره معرفی شد

شنبه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
ولوو C40 ریچارج recharge

یکسال پیش ولوو کراس اوور الکتریکی C40 ریچارج Recharge را به عنوان مدل جذابتر XC40 ریچارج Recharge معرفی کرد. این خودروی برقی دارای دو موتور الکتریکی و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک بود. ولی امروز ولوو نسخه تک موتوره ولوو C40 ریچارج Recharge را هم معرفی کرد.

مشخصات ولوو C40 ریچارج Recharge

به گزارش خودرونویس، نیروی تولیدی موتور برقی ولوو C40 ریچارج Recharge تک موتوره به چرخ های جلو منتقل می شود و وظیفه تامین نیروی این موتورهای برقی بر عهده یک باتری 69 کیلووات ساعتی لیتیوم یونیست. این باتری نسخه تک موتوره نسبت به باتری 78 کیلووات ساعتی مدل دو موتوره ولوو C40 ظرفیت کمتری دارد. ولوو اظهار کرده که C40 ریچارج Recharge تک موتوره قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 434 کیلومتر را طی کند که البته این میزان تحت سیکل تست WLTP اروپا اعلام شده است. نسخه دو موتور علی رغم پک باتری بزرگتر، ولی به دلیل مصرف انرژی بیشتر تحت همین سیکل WLTP قادر به پیمایش 420 کیلومتر مسافت است.

ولوو C40 ریچارج recharge

ولوو توان تولیدی C40 ریچارج Recharge تک موتوره را اعلام نکرده. ولی نسخه دو موتوره این خودرو قادر به تولید 402 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور است. همین پیشرانه روی ولوو XC40 ریچارج هم نصب شده که البته نسخه تک موتوره این خودرو نیز قابل سفارش است. مدل تک موتوره ولوو XC40 ریچارج قادر به تولید 231 اسب بخار قدرت بوده که پیش بینی می کنیم همین پیشرانه روی C40 ریچارج هم نصب شده باشد. ولوو تخمین زده که باتری این کراس اوور برقی طی 32 دقیقه در صورت اتصال به شارژر سریع می تواند از 10 به 80 درصد شارژ برسد.

ولوو C40 ریچارج recharge

معرفی ولوو XC40 ریچارج فیس لیفت 2022

ولوو هم زمان با معرفی نسخه تک موتوره C40 ریچارج، همزاد این خودرو یعنی XC40 را نیز بروزرسانی کرد. این خودرو حال دارای سپر جلوی بازطراحی شده و همچنین جلوپنجره بدون قاب جدید است. گرافیک درونی چراغ های LED این خودرو نیز بروزرسانی شده و از تکنولوژی پیکسل LED برای چراغ های تطبیقی این خودرو استفاده شده است. ولوو XC40 فیس لیفت دارای رنگ های جدیدی برای بدنه، تریمی متفاوت و همچنین تودزوی بدون چرم طبیعیست.

ولوو XC40 ریچارج Recharge

پایان تولید پیشرانه های درونسوز ولوو تا سال 2030

ولوو مدتی پیش اعلام کرد که از اواخر سال 2030 تولید پیشرانه های درونسوز را پایان می دهد و خودروهای برقی را جانشین خودروهای درنسوز در سبد محصولات خود می کند. این شرکن پنج ماشین برقی دیگر را نیز در دست توسعه دارد که در اوایل همین دهه معرفی خواهند شد. ولوو امیدوار است که تا پایان همین دهه نیمی از فروش آن به خودروهای الکتریکی و نیمی دیگر به خودروهای پلاگین هیبریدی اختصاص داشته باشند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟