به گزارش خودرونویس، با توجه به اینکه فولکس واگن ویرتوس Virtus و اشکودا اسلاویا پلتفرمی یکسان دارند، تعجبی ندارد که فاصله بین دو محور هر دو خودرو دقیقا 2651 میلی متر باشد. فولکس واگن ویرتوس دارای طول و ارتفاعی به ترتیب معادل 4561 و 1507 میلی متر بوده که مقداری کشیده تر و بلندتر از اشکودا اسلاویاست. ولی عرض هر دو خودرو دقیقا 1752 میلی متر بوده که برابر است. این دو سدان کامپکت هر دو دارای فضای باری معادل 521 لیتر هستند و طراحی کابین هردو نیز تقریبا یکسان اجرا شده است.

فولکس واگن ویرتوس virtus 2022

فولکس واگن ویرتوس Virtus در واقع جانشین سدان قدیمی ونتو Vento در بازار هند شده و علی رغم داشتن پلتفرمی یکسان با اشکودا اسلاویا، طراحی جلو و عقب آن کاملا متمایز هست. ولی از روی دیزاین نمای جانبی می توان متوجه اشتراک ساختار و پلتفرم هر دو خودرو شد.

بعید نیست که فولکس واگن برای کنار زدن داچیا لوگان یا همان نسل جدید تندر 90 یعنی رنو تالیانت از سر راه خود، ویرتوس را که سدانی اقتصادی و مقرون به صرفه محسوب می شود، به بازار اروپا عرضه کند. همچنین با هدف گرفتن سهم سدان اقتصادی اروپا، اشکودا هم بعید نیست اسلاویا را به خارج از بازار هند و اروپا عرضه کند.

فولکس واگن ویرتوس virtus 2022

مشخصات فنی فولکس واگن ویرتوس Virtus

فولکس واگن در هند قصد دارد ویرتوس Virtus 2022 را با تریم داینامیک لاین به فروش برساند که نسخه پایه با یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ به بازار عرضه می شود. ولی نسخه قدرتمندتر این خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندرها به بازار عرضه می شود. پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ فولکس واگن ویرتوس قادر به تولید 115 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور است. ولی پیشرانه قدرتمندتر 4 سیلندر 1.5 لیتری قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است. بد نیست بدانید که دقیقا همین پیشرانه ها روی اشکودا اسلاویا هم نصب هستند.

فولکس واگن ویرتوس virtus 2022

در صورت انتخاب پیشرانه استاندارد 1 لیتری توربو سه سیلندر، می توان گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس شش سرعته اتوماتیک با مبدل گشتاور را برای این خودرو سفارش داد. نسخه 1.5 لیتری را هم می توان با گیربکس دستی یا گیربکس هفت سرعته دو کلاچه DSG به صورت آپشنال سفارش داد. همین مشخصات برای اشکودا کوشاک بازار هند و فولکس واگن تایگون نیز درنظر گرفته شده است.

فولکس واگن ویرتوس virtus 2022

امکانات فولکس واگن ویرتوس Virtus 2022

فول ترین مدل فولکس واگن ویرتوس تریم GT بوده که هرچیزی که شما از یک سدان مقرون به صرفه توقع دارید را در خود جا داده است. ضمن اینکه دارای تریمی قرمز رنگ و پدال های آلومینیومی درون کابین بوده که حس و حال مدل های GTI را در ذهن شما تداعی کند. با وجود اینکه سدانی اقتصادی بوده دارای گرمکن و سردکن صندلی های جلو، سنسور نور، پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، نمایشگر دیجیتالی هشت اینچی پشت فرمان، سیستم تهویه مطبوع با تنظیم اتوماتیک، سانروف برقی، سنسور باران و نورپردازی داخل کابین و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی با هشت بلندگوست.

منبع Motor1
5 از 3 رای