اخبار خودرو جهان
مجهز به موتور 2 لیتری 350 اسب بخاری

فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس در نمایشگاه SEMA 2022 رونمایی شد

پنجشنبه - ۱۲ آبان ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
vw-jetta-gli-performance-concept فولکس واگن جتا پرفورمنس (1)

فولکس واگن در نمایشگاه تیونینگ SEMA یک کانسپت بسیار جذاب به نام جتا GLI پرفورمنس را رونمایی کرده که تولید آن چندان دور از ذهن نیست و ممکن است نسخه تولیدی آن نیز از راه برسد. فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس نسخه مسابقه ای و موتور اسپرت محور این سدان اسپرت بوده و به نوعی به تاریخچه غنی فولکس واگن جتا که یک سدان بسیار محبوب بوده ادای دین کرده است. فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس تغییرات ظاهری و سخت افزاری زیادی نسبت به نسخه استاندارد دیده و به سدانی به مراتب توانمندتر و جذابتر نسبت به جتا GLI تبدیل شده است.

ظاهر فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس 2022

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس کانسپت بر پایه همان جتا GLI اتوبان 2022 توسعه یافته است. از جمله تغییرات جتا GLI پرفورمنس نسبت به نسخه استاندارد می توان به افزایش 2 سانتی متری عرض گلیگرهای جلو و عقب اشاره کرد که استایل این خودرو را عضلانی تر جلوه می دهد. در کنار این حجم پردازی گلگیرها، رکاب های اسپرت تری برای این خودرو نصب شده و در سپر جلو ورودی های هوای بزرگتری طراحی شده که چهره جتا GLI پرفورمنس را خشنتر جلوه می دهد. بدنه این فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس به رنگ مشکی مات مزین شده و تم گرافیکی جذابی روی آن اجرا شده است. جتا GLI پرفورمنس به رینگ های 20 اینچی مونوبلاک Rotiform مجهز شده که روی آنها کاور جذابی نصب شده است.

vw-jetta-gli-performance-concept فولکس واگن جتا پرفورمنس (1)

مشخصات فنی فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس 2022

جدا از تغییرات ظاهری، تغییراتی که در زیر کاپوت جتا GLI پرفورمنس اعمال شده به مراتب جذابتر هستند. نسخه استاندارد فولکس واگن جتا GLI دارای یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بوده که یک پکیج تقویتی ریسینگ لاین شامل مکش هوای خنک فیبر کربنی، اینترکولر جدید، کیت روغن رسانی جدید با خنک کننده روغن جدید و … است. این تغییرات باعث شده که قدرت تولیدی این موتور 2 لیتری توربوشارژ به 350 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 504 نیوتن متر برسد. جهت یادآوری بیان می کنیم که فولکس واگن جتا GLI استاندارد قادر به تولید 228 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور است.

vw-jetta-gli-performance-concept فولکس واگن جتا پرفورمنس (1)

نیروی تولیدی این پیشرانه توسط گیربکس شش دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شود که البته کیت کلاچ مقاوم تر و عملکردی برای آن نصب شده که تحمل این موتور قدرتمندتر شده را داشته باشد. در این لحظه آمار و ارقام شتاب این فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس اعلام نشده، ولی انتظار داریم که این خودرو در حدود 5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

vw-jetta-gli-performance-concept فولکس واگن جتا پرفورمنس (1)

برای متوقف کردن فولکس واگن جتا GLI پرفورمنس کانسپت کالیپرهای ترمز شش پیستونه فورج با دیسک های ترمز کربن سرامیکی در اکسل جلو نصب شده است. این خودرو روی یک سیستم تعلیق کویل اوور اسپرت سوار شده که فنرهای کوتاهتر قابل تنظیمی برای آن نصب شده که فولکس واگن ادعا کرده این سیستم تعلیق ضمن اینکه در پیست عملکرد خیره کننده ای از خود نشان می دهد، برای سواری روزمره نیز بسیار مناسب است.

 

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟