اخبار خودرو جهان
مجهز به یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری

مشخصات فولکس واگن ID Buzz آیدی باز 2022 منتشر شد

سه شنبه - ۳ اسفند ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
فولکس واگن آیدی باز ID Buzz

حدود دو هفته دیگر فولکس واگن قصد رونمایی ون الکتریکی ID Buzz آیدی باز را دارد. فولکس واگن ID  باز نسخه تولیدی ون کانسپت الکتریکی میکروباس بوده که حدود پنج سال پیش رونمایی شده بود. هرچند فولکس واگن مشخصات کامل ID Buzz باز را منتشر نکرده، اما برخی پارامترهای مهم در خصوص مدل قابل عرضه به بازار اروپا ID Buzz باز را منتشر کرده است.

به گزارش خودرونویس، قرار است که فولکس واگن ID Buzz آیدی باز در نیمه اول سال 2022 تولید و در پاییز همین سال به بازار عرضه شود. فولکس واگن قصد دارد آیدی باز ID Buzz را در دو مدل باری و مسافری تولید کند که هر دو مدل روی نسخه فاصله بین دو محور کوتاه با فاصله 2988 میلی متر توسعه یافته اند. نسخه کشیده تر با سه ردیف صندلی فولکس واگن آیدی باز ID Buzz هم قرار است که برخی بازارهای جهانی از جمله آمریکا عرضه شود که دارای تریم بدنه دو رنگ است.

فولکس واگن آیدی باز ID Buzz

مشخصات فولکس واگن آیدی باز ID Buzz

فولکس واگن تایید کرده که آیدی باز ID Buzz روی پلتفرم ماژولار MEB این برند توسعه یافته که ویژه خودروهای الکتریکی بوده و ساختار مشترکی با فولکس واگن ID.3 و ID.4 دارد. در ابتدا قرار است که فولکس واگن ID Buzz آیدی باز تنها در نسخه یک موتوره و به صورت عقب محرک و با یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری به بازار عرضه شود. یک پک باتری لیتیوم یونی 77 کیلووات ساعتی وظیفه تامین انرژی این خودرو را بر عهده دارد. فولکس واگن اظهار کرده که در آینده پک باتری بزرگتری هم برای این خودرو نصب خواهد شد. در حال حاضر ظرفیت این باتری و زمان نصب آن روی آیدی باز ID Buzz مشخص نیست و مطلبی هم در خصوص پیمایش این خودرو اعلام نشده است.

فولکس واگن آیدی باز ID Buzz

ممکن است فولکس واگن تولید نسخه قدرتمندتر دو موتوره آیدی باز ID Buzz با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک را در برنامه داشته باشد.

فولکس واگن آیدی باز ID Buzz

جدا از اینکه نسخه مسافری ID Buzz آیدی باز یا نسخه باری آیدی باز کارگو را انتخاب کنید، این خودرو می تواند به نهایت سرعت 145 کیلومتر بر ساعت دست یابد. نسخه مسافری فولکس واگن ID Buzz آیدی باز دارای ظرفیت نشستن برای پنج سرنشین است. نسخه باری دارای سه صندلی در ردیف جلو بوده و دارای 1900 لیتر فضای بار در عقب است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟