فاصله بین دو محور بیشتر نسبت به نسخه معمولی

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن ID Buzz دارای دو نسخه معمولی و لانگ بوده که مدل معمولی آن پیشتر معرفی شده بود. اما نسخه لانگ که فاصله بین دو محور و طول بیشتری دارد، به تازگی معرفی شده که فولکس از آن به عنوان یکی از بزرگترین و جادارترین خودروهای برقی دنیا یاد می کند.

فولکس واگن ID Buzz لانگ ورژن حدود 25 سانتی متر فاصله بین دو محور بیشتری نسبت به نسخه معمولی دارد. این ون بزرگ کابینی جادار و کاملا راحت برای هفت سرنشین به همراه فضای بار ایده آلی را به آنها ارائه می دهد که این نتیجه افزایش طول کلی این خودرو بوده است. با این افزایش طول، فاصله بین دو محور این ون برقی آلمانی به 3239 میلی متر بوده و طول کلی آن 4962 میلی متر اعلام شده است.

volkswagen-id.-buzz-lwb- فولکس واگن ID Buzz لانگ 2023

این 25 سانتی متر فاصله بین دو محور بیشتر فولکس واگن ID Buzz لانگ بین درب های کشویی این خودرو تقسیم شده و طول هر یک از این درب ها 192 میلی متر بیشتر شده و حال بین ستون C و چرخ های عقب حدود 580 میلی متر فضای کشیده تری در دسترس است.

volkswagen-id.-buzz-lwb- فولکس واگن ID Buzz لانگ 2023

 طراحی ظاهری فولکس واگن ID Buzz لانگ

فولکس واگن ID Buzz لانگ نسبت به نسخه معمولی هیچ تفاوتی در بخش ظاهری نداشته و صرفا طول آن به دلیل افزایش فاصله بین دو محور رشد داشته است. حتی عرض و ارتفاع آن نیز تغییری نداشته و به ترتیب 1985 میلی متر پهنا و 1927 میلی متر ارتفاع دارد. ضریب مقاومت هوای این خودرو نیز 0.29 اعلام شده که برای یک خودروی ون رقم بسیار مناسبی بوده و فولکس واگن روی این موضوع خیلی تبلیغات کرده است. یکی از ویژگی های ظاهری جدید این خودرو لوگوی نورپردازی شده فولکس در پروفیل جلوست که ظاهر این ون برقی جذاب را خاصتر جلوه می دهد.

volkswagen-id.-buzz-lwb- فولکس واگن ID Buzz لانگ 2023

کابین فولکس واگن ID Buzz لانگ 2023

تاثیر فاصله بیشتر بین دو محور داخل کابین کاملا مشخص است. فضای سرنشینان در ردیف سوم به مراتب بیشتر شده و فضای بار نیز افزایش یافته است. همچنین یک باتری بزرگتر لیتیوم یونی 85 کیلووات ساعتی برای این خودرو نصب شده که مسافت قابل پیمایش آن را افزایش داده است. فولکس واگن ID Buzz لانگ 2023 در مدل های پنج، شش و هفت نفره قابل سفارش است. صندلی های ردیف جلو دارای زیرآرنجی های قابل تنظیم بوده و نسخه فول این خودرو نیز دارای صندلی های برقی جلو با قابلیت تنظیم در 12 جهت و همچنین حافظه هستند. همچنین صندلی های ردیف جلو هر دو دارای سیستم سردکن هستند.

volkswagen-id.-buzz-lwb- فولکس واگن ID Buzz لانگ 2023

صندلی ردیف دوم فولکس واگن ID Buzz لانگ 2023 به صورت استاندارد نیمکت مانند بوده که سه نفر روی آن قرار می گیرند. این صندلی قابلیت تا شدن به صورت 60/40 را دارد و زاویه پشتی آن نیز تا 16 درجه قابلیت تغییر داشته و تا 20 سانتی متر نیز می توان این ردیف را به عقب یا جلو حرکت داد. به صورت آپشنال می توان گرمکن را برای صندلی های این ردیف نیز سفارش داد و حتی می توان برای ردیف دوم دو صندلی مجزا از هم با زیرآرنجی نیز سفارش داد.

در ردیف سوم دو صندلی مجزا از هم نصب شده که در مواقع لزوم می توان آنها را باز کرد. به لطف فضای بار بسیار بزرگ، به راحتی می توانید اجسام مختلف از جمله دوچرخه، تخته اسکی و هر جسم بزرگی را با خواباندن صندلی ها در فولکس واگن ID Buzz لانگ قرار دهید. در صورت خواباندن تمام صندلی ها، این خودرو فضای باری معادل 2469 لیتر را در اختیار شما قرار می دهد. در حالتی هم که تنها صندلی ردیف سوم را باز کنید، فضای باری معادل 1340 لیتر در اختیار دارید. در حالتی هم که همه صندلی ها در جای خود قرار داشته باشند، این خودرو فضای باری معادل 306 لیتر را ارائه می دهد.

volkswagen-id.-buzz-lwb- فولکس واگن ID Buzz لانگ 2023

فولکس واگن ID Buzz لانگ 2023 دارای تجهیزات جدیدی در داخل کابین نسبت به نسخه استاندارد است. از جمله تجهیزات این خودرو می توان به هد آپ دیسپلی و نمایشگر مالتی مدیا جدید اشاره کرد که گرافیک آن کاملا تغییر کرده است. نمایشگر لمسی 12.9 اینچی میان داشبورد رابط کاربری ساده تری داشته و در پشت فرمان نیز یک نمایشگر دیجیتالی 5.3 اینچی برای راننده نصب شده است. در زیر نمایشگر مالتی مدیا نیز کلیدهای لمسی برای تنظیم ولوم سیستم صوتی و تنظیم دما دیده می شود. برای کابین این خودرو نیز نورپردازی سرتاسری در 30 رنگ مختلف اجرا شده است.

volkswagen-id.-buzz-lwb- فولکس واگن ID Buzz لانگ 2023

یکی از ویژگی های جدید فولکس واگن ID Buzz لانگ سانروف پانورامیک این خودرو بوده که مساحتی معادل 1.5 متر مربع دارد. این سانروف با اختلاف بزرگترین سقف شیشه ای بین محصولات فولکس واگن بوده که کاملا ردیف اول و دوم را پوشش می دهد و رنگ شیشه آن به صورت الکترونیکی کنترل می شود. شیشه درب های جانبی نیز به صورت کشویی به جلو باز می شود و درب ریلی جانبی و درب فضای بار این خودرو هم بسته به تریم به صورت دستی یا الکترونیکی باز و بسته می شود.

volkswagen-id.-buzz-lwb- فولکس واگن ID Buzz لانگ 2023

مشخصات فنی فولکس واگن ID Buzz لانگ 2023

این خودرو با دو پک باتری 82 و 91 کیلووات ساعتی عرضه می شود که هر یک به ترتیب 77 و 85 کیلووات ساعت آن قابل استفاده است. این خودروساز هنوز مسافت قابل پیمایش این خودرو را در حالت شارژ کامل اعلام نکرده است. این ون برقی جذاب دارای یک موتور برقی 282 اسب بخاری با 560 نیوتن متر گشتاور روی چرخ های عقب بوده که این خودرو را قادر به حرکت با نهایت سرعت 160 کیلومتر بر ساعت ساخته و شتاب صفر تا 100 7.9 ثانیه ای را برای آن رقم زده است.

در سال 2024 قرار است که یک نسخه قدرتمندتر تمام چرخ محرک به نام GTX برای این خودرو عرضه شود که دارای دو موتور برقی بوده که روی هم رفته 335 اسب بخار قدرت تولید می کنند و شتاب صفر تا 100 آن 6.4 ثانیه اعلام شده است. این خودرو دارای قابلیت شارژ 200 کیلوواتی بوده و طی 25 دقیقه شارژ ظرفیت باتری های آن از 10 به 80 درصد می رسد.

منبع motor1
5 از 1 رای