اخبار خودرو جهان
سدان الکتریکی لوکس فول سایز با 620 کیلومتر پیمایش

فولکس واگن ID Aero رونمایی شد

سه شنبه - ۷ تیر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
2023-vw-id.-aero-concept فولکس واگن آی دی (2)

فولکس واگن در ابتدا قصد داشت که خودروی ID Aero را در نمایشگاه خودرو پکن 2022 رونمایی کند. ولی این رویداد مهم خودرویی به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو شد و فولکس واگن هم به اجبار راه دیگری را برای معرفی این خودروی کانسپت الکتریکی نزدیک به نمونه تولیدی خود انتخاب کرد. فولکس واگن ID Aero اولین سدان برقی فولکس واگن در بازار جهانیست.

به گزارش خودرونویس، فولکس واگن ID Aero قرار است که به تمام بازارهای جهانی عرضه شود و اولین سدان برقی گلوبال این خودروساز آلمانی محسوب می شود. لازم به ذکر است که فولکس واگن یک سدان برقی به نام e لاویدا را در سبد محصولات خود داشته که صرفا به بازار چین محدود شده است.

2023-vw-id.-aero-concept فولکس واگن آی دی (2)

مشخصات فنی فولکس واگن ID Aero

فولکس واگن ID Aero را باید نسخه تکامل یافته ID Vizzion سال 2018 دانست. البته فولکس واگن ID Aero هنوز هم تگ خودروی مفهومی را یدک می کشد، ولی بسیار به نمونه تولیدی نزدیک بوده و ضریب درگ یا همان ضریب مقاومت هوای آن 0.23 بوده که برای یک خودروی سدان رقمی خیره کننده است. بدنه آیرودینامیک این سدان برقی موجب شده تا فولکس واگن ID Aero قادر باشد با یکبار شارژ مسافت 620 کیلومتر را تحت سیکل تست WLTP طی کند. البته این میزان مسافت در تست های واقعی مقداری کمتر است.

2023-vw-id.-aero-concept فولکس واگن آی دی (2)

فولکس واگن در خصوص بیان مشخصات فنی ID Aero خساست به خرج داده و تنها بیان کرده این خودرو طولی نزدیک به 5 متر داشته و روی رینگ های 22 اینچی سوار شده است. فولکس واگن ID Aero روی پلتفرم MEB این خودروساز آلمانی توسعه یافته و در حال حاضر نقش پرچمدار خودروهای الکتریکی فولکس را ایفا می کند. بدین ترتیب فولکس واگن ID Aero جایگاه بالاتری نسبت به ID.3، ID.4، ID.5 و محصول ویژه بازار چین ID.6 دارد. ممکن است فولکس واگن نسخه تولیدی ID Aero را با نام ID.7 به بازار عرضه کند که البته هنوز هیچ مطلبی در این خصوص بیان نشده است.

2023-vw-id.-aero-concept فولکس واگن آی دی (2)

همکاری فولکس واگن با FAW و SAIC در چین

جالب اینجاست که فولکس واگن در چین قصد دارد ID Aero را با همکاری دو خودروساز چینی مونتاژ کند که یکی جوینت ونچر VW-SAIC و دیگری جوینت ونچر VW-FAW است. لازم به ذکر است که چین اولین بازاریست که قرار است فولکس واگن ID Aero در آن عرضه شود و سپس این سدان الکتریکی لوکس به بازار اروپا و آمریکای شمالی نیز راه پیدا می کند.

2023-vw-id.-aero-concept فولکس واگن آی دی (2)

فولکس واگن در سال 2019 یک استیشن الکتریکی مفهومی به نام ID Space Vizzion را رونمایی کرده بود که به نوعی مدل استیشن همین ID Aero محسوب می شد. خودروی الکتریکی که در کنار کاربردی بودن و کابین جادارش محصولی جذاب به نظر می رسید. هنوز مشخص نیست که آیا فولکس واگن قصد عرضه نسخه استیشن هم برای ID Aero دارد یا فقط این خودرو در استایل سدان تولید می شود.

فولکس واگن ID Aero یا به احتمال زیاد ID.7 بزرگترین خودروی الکتریکی فولکس واگن بوده که روی پلتفرم MEB توسعه یافته است.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟