خودرو های پاک
در هفته های پیش رو رونمایی می شود

تیزر جدید فولکس واگن ID.4 منتشر شد

چهارشنبه - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تیزر فولکس واگن ID.4 از جلو

شعبه آمریکای گروه خودروسازی فولکس واگن، به تازگی تیزری از دومین محصول تمام الکتریکی خانواده ID این کمپانی منتشر کرده و قرار است که این خودرو به بازار آمریکا عرضه شود. این تیزر منتشر شده، به خودروی الکتریکی ID.4 مربوط بوده و در واقع اولین محصول الکتریکی فولکس است که به بازار آمریکا راه پیدا می کند.

به گزارش خودرونویس، اولین محصول تمام الکتریکی خانواده ID فولکس واگن، هاچ بک تمام الکتریکی ID.3 بوده که فولکس قصد عرضه آن به بازار آمریکا را ندارد. کراس اوور الکتریکی ID.4، بخشی از استراتژی جهانی فولکس واگن مبنی بر فروش چندین میلیون خودروهای الکتریکی و الکتریکی سازی شده در سال های جاری است تا بلکه با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی کره زمین مبارزه شود. فولکس واگن قصد دارد ID.4 را طی هفته های آینده رونمایی کند.

کمپانی فولکس واگن در این لحظه هیچ تاریخ دقیقی را برای رونمایی از این کراس اوور الکتریکی جدید خود اعلام نکرده است. ولی ما اطمینان داریم که فولکس واگن ID.4 تا پیش از پایان ماه آگوست معرفی می شود. از آنجایی که کمپانی اشکودا قصد دارد کراس اوور الکتریکی Enyaq iV را در اول سپتامبر رونمایی کند و این خودروی الکتریکی از نظر فنی کاملا با فولکس واگن ID.4 مشترک است، پس به احتمال زیاد فولکس واگن کراس اوور الکتریکی ID.4 را در هفته آینده رونمایی می کند.

تیزر فولکس واگن ID.4

مشخصات فنی ID.4

فولکس واگن قصد دارد که کراس اوور الکتریکی ID.4 را روی پلتفرم الکتریکی ماژولار خود توسعه دهد. فولکس واگن قصد دارد که ID.4 را به دو موتور الکتریکی مجهز کند که این سیستم بدون آلایندگی روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 302 اسب بخار خواهد بود. با استناد به جزییاتی که از این خودرو تا این لحظه شنیده شده، ظاهرا ID.4 قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 500 کیلومتر را طی کند. البته مد نظر داشته باشید که این مسافت اعلام شده با در نظر گرفتن سیکل WLTP اروپا اعلام شده. بدین ترتیب تبدیل این رقم اعلام شده به استاندارد EPA آمریکا بیشینه مسافت قابل پیمایش 445 کیلومتر را در بین دو شارژ نشان می دهد.

تیزر فولکس واگن ID.4 چراغ جلو

فولکس واگن ID.4 ابتدا در سال 2017 در قالب یک خودروی مفهومی معرفی شد. در آن زمان باور داشتیم که نمونه تولیدی این خودروی تمام الکتریکی ابعادی بین فولکس واگن تیگوآن و تیگوآن Allspace دارد. انتظار می رود که ID.4 کابین راحت و جاداری داشته باشد و کابین این خودرو ظرفیت نشستن پنج سرنشین را دارد. همچنین با توجه به ابعاد احتمالی، انتظار می رود که فولکس واگن ID.4 فضای بار قابل توجهی به نسبت سایر خودروهای الکتریکی ارائه دهد.

برنامه اولیه فولکس واگن این بود که ID.4 را در نمایشگاه خودروی نیوروک در ماه آپریل امسال رونمایی کند. ولی با توجه به همه گیری و خطر زیاد ویروس کرونا، این کمپانی آلمانی مجبور شد برنامه خود را تغییر دهد. یقینا طی روزهای آتی جزییات و خبرهای بیشتری از این خودروی الکتریکی برایتان منتشر خواهیم کرد. پس با ماه همراه باشید.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟